To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Akumulatory LiFePo4 rozmiar 38120

Anonymous - Nie 18 Paź, 2009

Zbyszek Kopeć napisał/a:

Razem na cykl wychodzi 5 godzin, teraz trzeba policzyć 2000 cykli na ile to lat pomiarów, a wynalazek jest nowy i ciągle poprawiany.


Nowy? University of Texas in 1996. To już 14 lat!!! 5h * 2000 cykli to 14 miesięcy, wiec z przerwami na obiad da się zrobić w 1,5 roku.

Zbyszek Kopeć - Nie 18 Paź, 2009

No właśne, a ciągle są poprawki i zmiany technologiczne, bo od ręki nic nie chce wyjść.
Pierwsze doświadczenia nie mają aż tak dużego związku z seryjną produkcją.

Anonymous - Nie 18 Paź, 2009

To i tak tylko ponad rok. Poza tym być może jesteśmy w stanie wymodelować zachowanie takiego ogniwa na dalsze 1000 cykli po pierwszym 1000? Powiedzmy z dużym prawdopodobieństwem. Jeżeli samochód pobierze 10kWh na pierwszych 100km to z dużym prawdopodobieństwem możemy stwierdzić, że pobierze około 10kWh na następnych 100km(od razu zaznaczam, że to uproszczenie).

Ciekawostka
Obecnie A123 produkuje ogniwa które mają 80% pojemności po ponad 7tys. cykli przy 1C/1C (100% DOD)

Zbyszek Kopeć - Nie 18 Paź, 2009

Pokaż jakąś korzystną realną cenę (ofertę) tych A123 od 8Ah (do roweru ) do chociaż 100Ah.
Anonymous - Nie 18 Paź, 2009

Nigdy nie widziałem większych celi a123 niż 2,3Ah, bo i nie szukałem. Nie mam pojęcia czy są, z tego co widziałem na stronie to nie ma.
Ta starsza wersja A123, stan - nowe, są na ebay'u po ok. 7$ z przesyłką przy zakupie 100 szt. - ew. cło, VAT.

Samochód na 2,3Ah, przy rzemieślniczym składaniu tego w domowym warsztacie, to osobiście dla mnie pomyłka, mówie od razu.

Zbyszek Kopeć - Nie 18 Paź, 2009

Ja też dotychczas nie widziałem większych ogniw, a ta niska cena jest mocno podejrzana.
Więc te A123 są nieprzydatne.

rarek - Nie 18 Paź, 2009

2 amperki to waga piurkowa
choc tesla ma cos w tysiacach takich malych ogniw

Anonymous - Nie 18 Paź, 2009

O proszę, właśnie pojawiły sie na stronie 20Ah
http://www.a123systems.com/a123/products

Czwarta pozycja po lewej: Cells: 20Ah Prismatic

2,3 Ah jak komu nie przydatne. Z chęcią bym wymienił je na swoje li-ion'y ale 3k zł do roweru to dla mnie za dużo. Niemniej jednak amerykanie w swoich bike'ach je mają.

PS
No właśnie wygląda na to , po zdjęciach ze strony, że składają te ogniwka w duże pakiety do swoich EV.

Zbyszek Kopeć - Nie 18 Paź, 2009

To jest dobre znalezisko.
Jeszcze potrzebna jest cena naprawdę nowego ogniwa, nie z ebayu, ale normalny handel, lub producenta.

Anonymous - Nie 18 Paź, 2009

To już Twoja w tym głowa. Na rynku dostępne raczej nie są. Zostaje produnect. Przy ilościach, jakie są Tobie potrzebne, 25s20p, 82V@400Ah (500szt.) być może się odezwą. Jak pytałem o 100-200szt. cylindrycznych to nawet nie odpisali.

PS
Na ebayu są też nowe rzeczy i ogniwa, to tak jakbyś twierdził że na Allegro wszystko jest używane.

Zbyszek Kopeć - Nie 18 Paź, 2009

Takie torebki wkładają wszyscy producenci do plastyku i uzyskują ogniwo np.: 100Ah.
Zapytam ich o cenę, kiedyś pytałem o ceny tych mniejszych, to się przestraszyłem.

Anonymous - Nie 18 Paź, 2009

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Takie torebki wkładają wszyscy producenci do plastyku i uzyskują ogniwo np.: 100Ah.

To oczywiste, z cylindrycznymi też tak robią
Zbyszek Kopeć napisał/a:

Zapytam ich o cenę, kiedyś pytałem o ceny tych mniejszych, to się przestraszyłem.

Trzeba przyjąć, że mają 2 razy dłuższe życie niż li-ion-pol wiec są w sumie, stosunkowo, 2 razy tańsze od nich.

Anonymous - Nie 18 Paź, 2009

dla wielu koszt jednostkowy na wstępie jest zabójczy, za cenę rozsądnej pojemności pakietu można mieć nowy samochód albo dwa... co z tego, że 123 podobno wytrzymują 2x dłużej...
Przy takich cenach zastosowanie ogranicza się do rowerów i modelarstwa niestety :???:

a co do dyskusji o ilości cykli -> przecież nikt o zdrowych zmysłach nie katuje jednego ogniwa przez półtora roku! testy są wykonywane na wielu ogniwach przez kilka miesięcy, a przewidywana ilość cykli wyliczana jest z uzyskanego średniego tempa utraty pojemności..

niestety wizja przyszłości jest dość przykra - litowce nie stanieją dopóki nie pojawią się na rynku duże ilości samochodów elektrycznych.. a kiedy to nastąpi, nie będzie sensu samemu dziubać przy 4 kółkach, skoro w salonie będzie tańszy, produkcyjny, bezpieczniejszy samochód na gwarancji...

Anonymous - Pon 19 Paź, 2009

smoczy napisał/a:
dla wielu koszt jednostkowy na wstępie jest zabójczy, za cenę rozsądnej pojemności pakietu można mieć nowy samochód albo dwa... co z tego, że 123 podobno wytrzymują 2x dłużej...
Przy takich cenach zastosowanie ogranicza się do rowerów i modelarstwa niestety :???:

Są ludzie, dla których ten koszt zabójczy nie jest, i dobrze, że tacy są. Jak dla mnie to stety że do roweru :)

smoczy napisał/a:

a co do dyskusji o ilości cykli -> przecież nikt o zdrowych zmysłach nie katuje jednego ogniwa przez półtora roku! testy są wykonywane na wielu ogniwach przez kilka miesięcy, a przewidywana ilość cykli wyliczana jest z uzyskanego średniego tempa utraty pojemności..

Tak też właśnie sugeruję.
smoczy napisał/a:

niestety wizja przyszłości jest dość przykra - litowce nie stanieją dopóki nie pojawią się na rynku duże ilości samochodów elektrycznych.. a kiedy to nastąpi, nie będzie sensu samemu dziubać przy 4 kółkach, skoro w salonie będzie tańszy, produkcyjny, bezpieczniejszy samochód na gwarancji...

Zarówno teraz, jak i później będą dziubać amatorzy, hobbyści, zapaleńcy. Jeśli elektryki będą tańsze w eksploatacji to wyprą spalinowce. Prawa ekonomii są nieubłagane i nie ma co się dopatrywać spisków

www_3xE_pl - Pon 19 Paź, 2009

Panowie - ponownie wywołaliście tym tematm wilka z lasu - czyli mnie ;)

Producenci BARDZO POWOLI zaczynają obniżać ceny ogniw LiFePO4.
Obecnie sprzedaję ogniwa dwóch producentów i jedni zaczynają obserwować jakie ceny są u mnie ogniw konkurencyjnych... i dorównują cenami... w dół. Powiedzmy, że jestem świadkiem małej wojenki (nie wojny - do tego jeszcze daleko) cenowej - chociaż nie spodziewam się już drastycznych obniżek po stronie Thunder Sky - za to Sky Energy (niebieskie) z pewnością będzie zmieniało politykę cenową względem mojej firmy.
No i co bardzo ważne: to jest bardzo korzystna sytuacja dla kupujących.

Mówimy tutaj o zmodyfikowanych ogniwach LiFePO4 (>=40Ah) - z dodatkiem Itru (yttrium), których szacowana żywotność (prąd rozładowania 0,5C!) to:
>= 3000 cykli @ 80% DOD (głębokość rozładowania)
>= 5000 cykli @ 70% DOD

Rząd Chiński inwestuje obecnie w tamtejsze firmy gigantyczną ilość pieniędzy - do tego stopnia, że firmy niebardzo wiedzą na co mają je przeznaczyć (informacja z pierwszej ręki!). Środki te pozwalają im stosować bardzo zaawansowane techniki modelowania i estymowania zmian właściwości materiałów. Jeżeli więc potraktujemy jako niedokładność pomiarów nawet 25% podanych wyżej wartości - otrzymujemy szacowanie na poziomie 2250, 3750 cykli.
Teraz jeżeli każdy cykl to będzie np. 80 km (przy zestawie na 100 km), to 80*2250=180.000 km.

Tu macie parametry akumulatorów i ich wymiary oraz wykresy: http://www.thunder-sky.co...?fid=66&fid2=70



----------------
Poniżej: część komercyjna - administrator proszony o usunięcie poniższego fragmentu, jeżeli uzna, że post narusza zasady forum i/lub dobrego smaku ;)

Nie chodzi mi tu o reklamę, a raczej o pokazanie, że to już można kupić po "prawie ludzkich" cenach w Polsce, z gwarancją i dostawą do domu.

Parawdopodobnie mam teraz najlepsze ceny na ogniwa LiFePO4 Thunder Sky w Europie (po wszystkich opłatach, cłach itp): 3xE - samochody elektryczne - akumulatory Thunder Sky - oferta komercyjna
W zależności od wielkości zamówienia i kosztów transportu cena "dla klienta" oscyluje już około 1,26-1,85 USD za 1Ah (netto).
Jeżeli uda się połączyć kilka zamówień w jeden wspólny transport - cena będzie bliższa 1,26. Jeżeli ktoś zażyczy sobie sam zamówić np. 1,5 kWh - Cena bliższa 1,85 USD / Ah.

Dla forumowiczów: zniżka 2% - trzeba w mailu podać "nick" na forum.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group