To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - ENDURO projekt 2.0

maniekrox - Pon 16 Sty, 2017

190 mm to długość montażowa czyli od środka otworu do środka drugiego otworu, 51 to skok:) Jeśli będziesz miał amortyzator z przodu 170mm jak planujesz to mądrzejsi muszą się wypowiedzieć czy taka długość dampera (190mm) będzie odpowiednia.
Bujakoto - Pon 16 Sty, 2017

maniekrox napisał/a:
190 mm to długość montażowa czyli od środka otworu do środka drugiego otworu, 51 to skok:) Jeśli będziesz miał amortyzator z przodu 170mm jak planujesz to mądrzejsi muszą się wypowiedzieć czy taka długość dampera (190mm) będzie odpowiednia.


To już jakieś info! Dzięki Marcin!

A te wartości w nawiasie?
(7.48 x 2.01 inch)

maniekrox - Pon 16 Sty, 2017

To samo tylko w calach :D
Bujakoto - Pon 16 Sty, 2017

Dziękować Marcin.

Muszę jeszcze o damperach poczytać.

Bujakoto - Wto 07 Lut, 2017

Hmmm

No nie wiem...... kusi, oj kusi......Wstępnie przyłożyłem ogniwa w ramie.



Strona którą widać pomiejściła 307 ogniw!
Miejsca jeszcze zostało na BMS'a na samej górze.

Z driugiej strony ramy wchodzi dokładnie tyle samo czyli kolejne 307 ogniw.



Oczywiście, po bokach trzeba zdjąć kilka sztuk, nie ma co pchać tego na styk.
Wszystko gdy będzie razem złączone jeszcze się skompresuje (ułożenie jest z rozjazdami, swobodne).

Czyli do ramy wejdzie około 600 ogniw.......

No nie wiem. Hmmm...... w sumie kupiłem 800 ogniw od TAS'a.

Kurcze 600sztuk x 50gram = ~30kg.
Czy ta rama to uniesie?
Na endlesie gość w tą ramę pakował 480 ogniw i dała radę, 120 ogniw więcej to chyba nie aż tak dużo.....

Ja ważę 65kg, tyle że sama konstrukcja ramy nie jest pełna. Boki i góra jest ściągana, to są osłony plastikowe.
O tak, to wygląda:




Ramę mogę oddać do dospawania w te puste przestrzenie stali, to nie problem.

To by dało konfiguracje 20s30p.
Ogniwa Sanyo BL 7A 3400mAh (jeśli TAS wie co sprzedaje) :)

To by wychodziło:
72V 85Ah? (Ah zawsze się zaniża, nie wiem jak bardzo i czy dobrze to liczę)

No to zasięg 300km przy prędkości 50km/h staje się w zasięgu :)


Eryk1000 - Wto 07 Lut, 2017

Masakrycznie dużo tych ogniw :P Ja w tym układzie obawiał bym się jednego, co się stanie z ogniwami na samym dole w przypadku wstrząsu, nacisku ogniw z góry. Czy to nie spowoduje uszkodzeń mechanicznych tych na dole.
Bujakoto - Wto 07 Lut, 2017

W ten sposób miałem zbudowaną baterię do Atomka.
Dobrze się spisała, 168 ogniw (fakt, tutaj prawie dwa razy więcej)
Miała mięciutko, jeździła na piance :)

Ewentualnie może dospawać półkę, przedziałke aby odciążyć dolne ogniwa?



Płaska przestrzeń na samym dole ramy oczywiście musi być i będzie.
Na razie na fotkach jest niedopuszczalne aby na tym wąskim czymś umieścić ogniwa, w moment odkształciły by się.

atomek1000 - Wto 07 Lut, 2017

Dobrym pomysłem będzie wydrukowanie na drukarce 3d holdera na te ogniwa. Holder by trzymał wagę i separował trochę ogniwa. Wiadomo że zabrał by Ci trochę miejsca ale dzięki temu jedne ogniwa nie parły by na drugie co przy ilości ponad 15 rzędów w górę jest sporym już naciskiem zwłaszcza przy skokach itp. Nie spotkałem się jeszcze zeby ktoś miał awarię z tego powodu ale nie znam nikogo kto by tyle pakował :mrgreen:

Holder wydrukowany z jakiegoś mocnego materiału i potraktowany piekarnikiem( wzrasta wytrzymałość byłby świetny - nadal weszło by Ci pewnie ponad 500 ogniw a było by to zrobione porządnie i na lata. Holder oczywiście w kształcie honeycomb.

Btw. Tyle zasięgu będzie to czyżbyś chciał dać na boku naklejkę "To the moon and back" :grin:

tas - Wto 07 Lut, 2017

Oponuję nad zmianą nazwy konstrukcji. Wykonałem nawet projekt grafiki na burtę.
Proponuję:



Wielopoziomowo zgodna z historią projektu oraz oczekiwaniami :)

Oba subtelne przekazy podprogowe zamierzone :mrgreen:

Dlugas - Wto 07 Lut, 2017

Dawaj holder jak podpowiada atomek. Pólka pewno coś dałaby ale pewniejsze będą holdery. Przy takiej ilości akusów nie warto ryzykować. Musisz spełnić warunki bezpiecznego użytkowania takiej ilości ogniw nie tylko dla zdrowia ale też dla kieszeni. Wyciągnij wnioski z poprzedniej konstrukcji, weź wszystkie za i przeciw. Nie ryzykuj utraty takiej ilości aku z powodu zaniedbania solidnego zabezpieczenia ich przed mechanicznymi uszkodzeniami.
deckardmst - Wto 07 Lut, 2017

600 km @ 25km/h teoretycznego zasięgu przy tej konstrukcji i pojemności baterii robi wrażenie :)

Bujakoto - Wto 07 Lut, 2017

atomek1000 napisał/a:
ponad 15 rzędów w górę jest sporym już naciskiem zwłaszcza przy skokach itp. Nie spotkałem się jeszcze zeby ktoś miał awarię z tego powodu ale nie znam nikogo kto by tyle pakował :mrgreen:


Na drukarce 3D to będzie ultra trudne, ale holdery można rozważyć.

O ile taki klasyczny holder zwiększa szerokość potrzebną na np: dwa ogniwa?
Innymi słowy: O ile wzrasta pusta przestrzeń między ogniwami?


Cytat:
Oponuję nad zmianą nazwy konstrukcji. Wykonałem nawet projekt grafiki na burtę.
Proponuję:

Wielopoziomowo zgodna z historią projektu oraz oczekiwaniami :)

Oba subtelne przekazy podprogowe zamierzone :mrgreen:


Rozważę to TAS :)
Rozumiem, słowo PANA oznacza glebę i w zaświaty? :)

Nazwa Atomka również całkiem spoko ""To the moon and back"


Dlugas napisał/a:
Dawaj holder jak podpowiada atomek.


Ponowie zatem pytanie:
O ile wzrasta pusta przestrzeń między ogniwami po zastosowaniu holdera?

deckardmst napisał/a:
600 km @ 25km/h teoretycznego zasięgu przy tej konstrukcji i pojemności baterii robi wrażenie :)


To tylko teoria.
Jazda 25km/h dla Naszych bajków jest tak wolna jak spacer z dwuletnim dzieckiem za rączkę......
Najfajniej (przynajmniej dla mnie) to prędkość między 55km/h a 65km/h. Przy najmniej na poprzedniej konstrukcji.

IMPULS - Wto 07 Lut, 2017

Nie prościej ulożyć ogniwa w pionie? Wyjdzie co najwyżej 4, więc nacisk żaden a i tak można przedzielić je czymś miękkim bez kombinowania dodatkowych wzmocniej istniejącej konstrukcji...
madejp - Wto 07 Lut, 2017

Ale teraz ma tylko ok. 700-750 g na obciążenia na ogniwo. Bujakato, weź poświęć jedno ogniwo i przeprowadź test obciążenia - jak widać odważniki masz pod ręką. ;) (oczywiście należy zachować środki bezpieczeństwa, bo ogniwo prawie na pewno dość gwałtownie się zapali !!). Przy takiej ilości ogniw warto wiedzieć, co one wytrzymują i jak się zachowują w przypadku awarii.
IMPULS - Wto 07 Lut, 2017

madejp napisał/a:
Ale teraz ma tylko ok. 700-750 g na obciążenia na ogniwo.


Licząc tylko pion, a jeszcze będzie i boczny docisk. :) I to naciski statyczne. W trakcie jazdy przeciążeń będzie znacznie więcej. Dla mnie to trochę blędne ulożenie. Ewentualnie można dać ulożenie mieszane, czyli np. 3 rzędy na dole leżąc i reszta na pion.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group