To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Elektryczna Univega RAM990

zaur - Pon 02 Sty, 2017

dynamik napisał/a:
Zaur , silnik działa trochę jak trafo, tzn nie ważne ile jest napisane w specyfikacji, silnik musisz obciążyć aby zaczął ci pobierać prąd (energię czynną). Skoro zabawka Ci działałą nawet godzię na baterii 5Ah to znaczy, że obciązałeś silnik mocą średnia 250W, co daje średni prąd na poziomie 5A. Oczywiście przy przyśpieszaniu było to może 15A, a przy hamowaniu zero. Tas ma niewątpliwie rację, że jak obciążysz ten silnik "zabawką" 20razy cięższą i podasz prąd 80A , to silnik się zfajczy. Ten sterownik wydaje się być bezpieczny dla mocy tego silnika, i tak jak napisałem na wstępie powinieneś na tym zestawie jechać ok pół godziny, co przy prędk 25km/h może ci wystarczyć na 10-15 km. Za mało - trzba zwiekszyc pojemność baterii.

Trudno nazwać model za 3k PLN z silnikiem 2,5KM i pędzącym 80km/h zabawką :) Pogadaj z chłopakami z FSONG z Olsztyna ;)
Powtórzę, bo dalej nie jestem pewny. Ten sterownik 500W wystarczy do tego silnika? W prosty sposób mogę podwoić moc wymieniając tylko mosfety. Więcej mocy wymaga większej ilości mosfetów.
Czytam różne posty...i zastanawiam się nad sterownikiem GT 1500. Może jakiś słabszy silnik też bym znalazł. Dedykowany do ebikeów.
10-15 km zdecydowanie wystarczy aby dojechać i wrócić z pracy.

sirgregs - Pon 02 Sty, 2017

Chcesz silnik modelarski 192kv podłączyć do sterownika silnika rowerowego? Nie wiedziałem że tak można. Ma ktoś doświadczenia z tej materii?
zaur - Pon 02 Sty, 2017

sirgregs napisał/a:
Chcesz silnik modelarski 192kv podłączyć do sterownika silnika rowerowego? Nie wiedziałem że tak można. Ma ktoś doświadczenia z tej materii?


O ile parametry są zgodne i silnik ma czujniki halla, jeżeli sterownik tego wymaga. Jest wiele projektów w sieci z takimi konfiguracjami.

dynamik - Pon 02 Sty, 2017

A ile ta zabawka wazy ? siła równa się masie razy przyspieszenie , a moc to siła razy czas działania. To co napisałem jest dużym uproszczeniem, wynika z podstawowych praw fizyki. Mogę się mylic o 10-30% , ale nie więcej. Twój silniczek kręci się do wiele wyższych obrotów niż standardowe silniki rowerowe, więc stosunek mocy chwilowej do wagi może mieć wyższy . Jak zabezpieczysz ten silnik temperaturowo to możesz ryzykować na GT1500, tylko wtedy na tej bateryjce pojedziesz powiedzmy 50km/h przez kilka minut. Dlatego napisałem , że sterownik, który posiadasz wydaje się odpowiedni do tego silnika.
sirgregs - Pon 02 Sty, 2017

zaur napisał/a:
Jest wiele projektów w sieci z takimi konfiguracjami.
Daj jakiegoś linka poproszę.
zaur - Pon 02 Sty, 2017

sirgregs napisał/a:
zaur napisał/a:
Jest wiele projektów w sieci z takimi konfiguracjami.
Daj jakiegoś linka poproszę.


Najwięcej jest przeróbek Turnigy 80-100 na endless. Z moim angielskim raczej oglądam obrazki i czasami staram się coś przeczytać.
Tu jest filmik ebike z takim samym silnikiem jak mój.

test bez halli , chyba.

Dynamik, samochodziki ważą skromne 6 kg, może mniej.
Do silnika i tak muszę zaimplementować czujniki halla, więc i czujnik temperatury się da.
Rozumiem, że sterownik da te 15A i gdyby silnik chciał pociągnąć więcej to sterownik go zablokuje i więcej nie da. Gdy się zagotuje to się wyłączy tak? O ile ma taką funkcję.

tas - Pon 02 Sty, 2017

Tak, sterownik ograniczy prąd maksymalny podawany na silnik do poziomu takiego, jakim sam dysponuje.
Ale jeśli go nie zabezpieczysz to podczas przegrzania się spali. Dlatego zabezpiecza się silniki elektryczne w jednośladach.

sirgregs - Pon 02 Sty, 2017

W pierwszym linku jest modelarski esc hobbywing xerun na 6s 120A za skromne powiedzmy 600 złotych.
Moim bmx takie szlify mogę robić na asfalcie i vmax też mam lepszy bo 58,9 km/h ;-)
W drugim linku to ten silnik się ledwo obraca. Przy Twoich przełożeniach to byś 3km/h jechał ...
A w rc to jest chyba inaczej. Sterownik musi być większy niż silnik (A) bo inaczej się zjara. Ale nie dam głowy.

tas - Pon 02 Sty, 2017

Sterowniki modelarskie z czujnikami halla zazwyczaj mają ograniczenie prądu. Takie bez ograniczenia (i bez halli zazwyczaj) trzeba bardzo mocno przewymiarowywać mocowo, bo podczas małych obrotów jest duże ryzyko, że się spalą.
Ze sterownikami modelarskimi jest tak samo jak z silnikami, jeśli na sterowniku pisze 100A max to taki sterownik jest z siebie w stanie dać maksymalnie z 25A prądu ciągłego i 100A przez może 5 sek podczas rozkręcania.

dynamik - Pon 02 Sty, 2017

To wszystko pewnie się da poukładać , tylko wcale to nie jest prosty projekt, i nie da się uzyskać dobrych rezultatów po taniości. Dlatego złóż przekładnie , zasil to czym masz , przejedź się , będziesz miał wyobrażenie na ile nasze słowa są prawdziwe, a potem będziesz modyfikował (oczywiście termistor włóż od razu do silnika), zwiększał prąd i zwiększał baterię, ..aż w końcu wszystko wyrzucisz i zaczniesz robić od poczaku :mrgreen: .
zaur - Pon 02 Sty, 2017

sirgregs napisał/a:
W pierwszym linku jest modelarski esc hobbywing xerun na 6s 120A za skromne powiedzmy 600 złotych.
Moim bmx takie szlify mogę robić na asfalcie i vmax też mam lepszy bo 58,9 km/h ;-)
W drugim linku to ten silnik się ledwo obraca. Przy Twoich przełożeniach to byś 3km/h jechał ...
A w rc to jest chyba inaczej. Sterownik musi być większy niż silnik (A) bo inaczej się zjara. Ale nie dam głowy.


Heh... Fakt jest na reglu Xerun. Co do sterowania silnikami RC poprzez ebikowe kontrolery było opisane nawet tu na forum. Linki podane na szybko. Nie czepiałbym się prędkości obrotowej silnika podczas testów ;)
Jaką konfigurację masz w swoim BMXie? Uważam prędkość 60km/h za maksymalną rozsądną dla roweru. Ale to może się zmienić.

zaur - Pon 02 Sty, 2017

dynamik napisał/a:
To wszystko pewnie się da poukładać , tylko wcale to nie jest prosty projekt, i nie da się uzyskać dobrych rezultatów po taniości. Dlatego złóż przekładnie , zasil to czym masz , przejedź się , będziesz miał wyobrażenie na ile nasze słowa są prawdziwe, a potem będziesz modyfikował (oczywiście termistor włóż od razu do silnika), zwiększał prąd i zwiększał baterię, ..aż w końcu wszystko wyrzucisz i zaczniesz robić od poczaku :mrgreen: .


tak właśnie powstają najlepsze projekty :D i tak właśnie zrobię :P

sirgregs - Pon 02 Sty, 2017

Wszystkie projekty na silnikach modelarskich jakie widziałem były zasilane modelarskimi esc.
Ale może mało widziałem ...
Jest bmx opisany szeroko na forum.
Mam tam silnik 450W 24V puszczony na 12s lipo 30A. Chodzi jak przecinak.

zaur - Pon 02 Sty, 2017

linus projekt

fajny projekt

jakiś test
tak na szybko

O tym bmx czytałem kiedyś...świetny prosty projekt :)

sirgregs - Pon 02 Sty, 2017

Faktycznie jak widać da się zrobić wszystko.
Jednakże plug and play to to nie jest :razz: (silnik przewinięty, dołożone czujniki, sterownik przerobiony)

I jeszcze jedna rzecz. Chyba istotna.
Wszystko co pokazujesz to są projekty sprzed przynajmniej 5 lat ...
Ale życzę powodzenia w kontynuacji tematu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group