To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - E-bajk ostateczny

umbur - Wto 10 Sty, 2017

Nie miałem nigdy Adaptto w rękach, ale na schemacie masz gdzie znaleźć GND:
http://adaptto.com/Support/

Eryk1000 - Wto 10 Sty, 2017

Kolega chyba do końca nie wie co kupił :) Adaptto ma balanser nie bms. On dba cały czas o baterię podczas jazdy i ładowania. Wyłączając stacyjkę nie masz nadzoru nad bateria.
ap0f1s - Wto 10 Sty, 2017

Na schemacie pisze BMS :mrgreen: jak zwał tak zwał akurat w przypadku adaptto.
Przetwornicę podpiąć do plusa i minusa sterownika tylko za bezpiecznikiem co dostałeś z zestawem w adaptto. Sam myśle, żeby jeszcze coś przy przetwornicy dać jako zabezpieczanie albo chociaż softstart. Nie mam doświadczenia jak to się zachowuje wszystko przy adaptto, zobaczymy jak podłącze.

atomek1000 - Wto 10 Sty, 2017

Jeżeli stacyjkę robisz tak jak w adaptto to ludzie robią czyli na plusie zasilania displaya to przetwornicy tam nie podłączysz bo idzie tam tylko 12v po przetworzeniu przez sterownik. To w ogóle co innego niż przy sabvotonach/greentimach więc dziwie się, że doradzacie koledze na temat sterownika którego nie mieliście w rękach.

Na twoim miejscu za głównym rozłącznikiem/wyłącznikiem podłączył bym oddzielnie obwód przetwornicy na przycisk na kierownicę aby był kompletnie niezależny od sterownika.

+ w adaptto bateria 'nigdy' Ci się nie rozładuje. To ty decydujesz czy jedziesz czy nie(ustawieniami). Oczywiście wiąże się z tym możliwe uszkodzenie baterii jak przesadzisz z rozładowaniem :razz:

Eryk1000 - Wto 10 Sty, 2017

Ja przy adaptto stacyjke zrobiłem na dwóch zestykach NO, jednym zestykiem zwieram stacyjkę adaptto, drugim podaje napięcie z aku na przetwornice. Adaptto na sam wyświetlacz zużywa znikome ilości energii, przy tych tysiącach Wh jakie mamy to dosłownie promile. Jeżeli dojdziesz już do progu( sensownie ustawionego ) odcinania, to w baterii zostanie jeszcze tyle energii że spokojnie obsłuży Ci lampkę i w jej świetle będziesz mógł sobie kilka godzin pedałować kobyłką :D
atomek1000 - Wto 10 Sty, 2017

Wyświetlacz sporo zużywa, mi w 2 miesiące rozładowywał akusa(2000Wh). Nie wiem ile z tego brał sam sterownik bo mam wersję bez stacyjki.
Saper - Wto 10 Sty, 2017

Mam wersję adaptto z wyprowadzonymi dwoma kablami do stacyjki:

Saper - Czw 12 Sty, 2017

Wiedziałem, że o czymś zapomniałem. Zasilacz do ładowania przez coila.
Możecie coś polecić w rozsądnej cenie?
Zależy mi na jak najszybszym naładowaniu akumulatora, ale bez negatywnego wpływu na żywotność baterii.
Coil 70A, akumulator 23s14p Samsung 30Q.
Najlepiej gdzieś na amazon.co.uk, ale może być też w Polsce.

atomek1000 - Czw 12 Sty, 2017

szukaj używanych serwerowych o mocy np 1500W.
Zazwyczaj mają napięcie w okolicach 50V i takie jest idealne do adaptto.
Jakiś czas temu jeden forumowicz po 100zl takie sprzedawal :wink:

Szymon645 - Pią 13 Sty, 2017

http://allegro.pl/power-s...ars_rule_id=201
Bierz cos takiego :wink:
Jak bardzo zależy ci na szybkości ładowania to możesz połączyć 2 równolegle.

Saper - Wto 25 Kwi, 2017

Wreszcie coś ruszyło. Miałem spore opóźnienie bo zepsułem sterownik :lol: i trzeba było czekać aż wróci z Moskwy (dodatkowe 200 euro do kosztów roweru...), ale teraz pozostały do podłączenia tylko tylne światła (w tym kierunkowskazy i światła hamowania), dorobienie wtyku do ładowania, przykręcenie przednich hamulców (drugi adapter nadal jest w drodze z Chin więc na razie przykręcę tylko jeden, a drugi przywiążę trytytką do amortyzatora żeby nie przeszkadzał) i ogólna konfiguracja sterownika.



Bateria jakimś cudem się zmieściła, zostało 2mm luzu... :mrgreen:

Kwestię regulacji mocy świateł rozwiązałem za pomocą dwóch takich urządzeń:
https://www.amazon.co.uk/...0?ie=UTF8&psc=1
Ale przy ustawieniu innym niż pełna moc lampka wydaje wyraźny pisk, w trakcie jazdy pewnie nie będzie tego słychać, ale powiedzcie proszę czy wpłynie to jakkolwiek na żywotność lampki?

Nie wymyśliłem żadnego sensownego sposobu na odłączanie przetwornicy 12V z zewnątrz więc będzie cały czas włączona (chyba nie będzie bardzo rozładowywać baterii?), a kiedy rower nie będzie używany mogę zdjąć pokrywę i wyłączyć główny bezpiecznik.

Eryk1000 - Wto 25 Kwi, 2017

Pochwal się w jaki sposób zepsułeś sterownik? :D co uległo uszkodzeniu?
ap0f1s - Wto 25 Kwi, 2017

Miałem ten sam problem z przetwornica, jednak jako że mam stacyjke z dwoma zestykami po prostu dałem na drugi zestyk .
Saper - Wto 25 Kwi, 2017

Eryk1000 napisał/a:
Pochwal się w jaki sposób zepsułeś sterownik? :D co uległo uszkodzeniu?


Miałem problem z domknięciem "pudełka" na sterownik bo przeszkadzały wtyki z adaptto wiec postanowiłem je uciąć i przedłużyć kable. Zacząłem od wtyku do PASa (są z niego tez wyprowadzone kabelki do włączenia sterownika. Po ucięciu okazało sie ze mam 7 kabli z czego dwa identyczne czerwone :lol:
Chcąc namierzyć kabelki do włączania sterownika zacząłem stykać je ze sobą w różnych konfiguracjach (No co moglo pójść nie tak :mrgreen: )jednocześnie obserwując czy wyświetlacz sie uruchamia. Żadna konfiguracja nie działała aż w pewnym momencie poszły bezpieczniki.
Po rozłączeniu i zaizolowaniu kabelków bezpieczniki nadal od razu wywalało po włączeniu.

I tyle, głupota i pośpiech :roll: Ostatecznie nie wiem co tam sie przepaliło ale naprawili i przysłali sterownik z już skręconymi odpowiednimi kabelkami.

Eryk1000 - Wto 25 Kwi, 2017

Hehe no to faktycznie 200 euro poszło na edukację drucianą :D co do stacyjki to tak jak piszę kolega wyżej stacyjka z dwoma oddzielnymi zestykami NO. Jeden do Adaptto i jeden do przetwornicy. Mam to tak rozwiązanie u siebie. Przetwornica nie może pracować non stop bo wydoi kiedyś aku do zera!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group