To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Tematy elektryczne - Napiecie 5V jak uzyskać
Szymon645 - Śro 22 Lut, 2017
Albo od razu 230V->5V(jakaś ładowarka od telefonu)
Mitar - Śro 22 Lut, 2017
Czy ja dobrze zrozumiałem, że ładowarkę 230V AC mam podpiąć do 60V DC ?
Szymon645 - Śro 22 Lut, 2017
Bardzo dobrze ale nie kazda wystartuję z takiego napięcia
Mitar - Śro 22 Lut, 2017
Szczerze to nawet nie wiedziałem, że tak można , no nic człowiek się cały czas uczy.
Dzięki jak to zadziała to rozwiąże to mój problem z miejscem.
Szymon645 - Śro 22 Lut, 2017
Taka "ładowarka" to nic innego jak przetwornica dc-dc(na wejściu ma mostek prostowniczy)
sirgregs - Śro 22 Lut, 2017
Manetka hallotronowa pobiera około 8mA przy maksymalnym wychyleniu.
A jaką obciążalność prądową ma 5V "manetkowe" w sterowniku?
Czy bez problemu wydoli na przykład 50mA?
Czy można przyjąć jako przykładowe charakterystyki układu MC33035 czyli sterownika silników DC (bezszczotkowych i szczotkowych)
Według tej charakterystyki wynikałoby że 30mA jest jeszcze bezpieczne.
Pełna dokumentacja tutaj
Czy ma ktoś może charakterystyki obciążeniowe układu 5V dla popularnych chińskich sterowników
Mitar - Śro 22 Lut, 2017
Jak Tas mi napisał że nie to nie, pewnie nie jeden sterownik mu wrócił zepsuty od takiego kombinatora jak ja
Pomysł z ładowarką mi najbardziej pasuje bo mam jakieś na testy w małych gabarytach, a takie 200mA nie powinno tego bardzo nagrzewać, do tego może wydrukuje sobie obudowę i może całość zmieszczę w 1 małym pudełeczku.
sirgregs - Śro 22 Lut, 2017
Autor tematu potrzebuje 50mA co nie jest wartością ogromną.
Wielu z nas stosuje/próbuje z manetkami potencjometrycznymi.
I pytanie czy jeżeli zastosuje potencjometr 100 Ohm to rozwalę sterownik?
Prąd ciągły przy korzystaniu z manetki na potencjometrze 100 Ohm będzie na poziomie właśnie tych potrzebnych 50 mA.
A może potencjometr 220 Ohm będzie już odpowiedni (około 23 mA)?
Dlatego pytam czy ktoś posiada charakterystyki zasilania 5V jakie siedzi w sterownikach tak u nas na forum popularnych.
Anonymous - Śro 22 Lut, 2017
Odpowiednikiem halla jest potencjometr 10.000 ohm.
sirgregs - Śro 22 Lut, 2017
Nie ma opcji. Hall bierze 8 mA. Potencjometr 10kOhm to będzie mniej niż 1mA.
To znaczy funkcjonalnie jest zamiennikiem ale prądy są zupełnie inne.
Anonymous - Śro 22 Lut, 2017
Ważne, że działa tak samo, a że mniej prądu bierze, to zaleta, ale nie 100 ohm.
sirgregs - Śro 22 Lut, 2017
No niby działa ale jak do dahona włożyłem potencjometr suwakowy 10kOhm to regulacja była fatalna wręcz.
Praktycznie do połowy nic potem kop nie do wyczucia w czasie jazdy (mikrodrgnięcie palca i niekontrolowane przyspieszenie) i raptem 1/4 potencjometru to faktycznie można było zmieniać prędkość i pozostała część to już gaz do dechy. Ale to nie ten temat i chyba raczej nie kwestia wartości oporności potencjometra a raczej zakres napięć zadajnika prędkości na które reaguje sterownik. Trzeba pewnie dodać rezystory jeden od strony masy a drugi od strony plusa żeby cały ruch potencjometru przekładał się na zakres napięć rozróżnianych przez sterownik.
Mechano - Śro 22 Lut, 2017
sirgregs,
Zapewne miałeś tam potencjometr o charakterystyce logarytmicznej (oznaczenie "A"), spróbuj z potencjometrem liniowym (oznaczenie "B").
pepelito - Śro 22 Lut, 2017
Ja miałem ostatnio, jak uszkodziłem manetkę potencjometr 47K. Do połowy nie działał, a potem regulacja była płynna jak na manetce
Anonymous - Czw 23 Lut, 2017
Potencjometr musi być liniowy a z obu stron dołożone oporniki, które dadzą zakres regulacji od około 0,8V do 4,3V. Takie napięcia sterują kontrolerem i takie podaje wyjście halla w manetce, dlatego potencjometr nie działa w całym zakresie jego obrotu.
Można dać dwa PR-ki, którymi ustawiamy odpowiedni zakres, a potem je wymienić na oporniki o konkretnych opornościach.
|
|
|