To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Inne pojazdy fabryczne - Napęd fabryczny Bionx w rowerach diamant trek
tomson - Sob 14 Sty, 2017 Temat postu: Napęd fabryczny Bionx w rowerach diamant trek Witam
Ma ktoś doświadczenia z fabrycznym napędem Bionx w modelach najczęściej sprowadzanymi do polski.
Posiadam rower Diamant z panelem G1 akumulator na bagarzniku 11S4P a na silniku 8 rzędowy wolnobieg.
Akumulator ma niby nominalną pojemność 6.4Ah a fizycznie oceniam na jakieś 4Ah jezeli nie przekracza się 2 drugiego stopnia wspomagania.
Kupiłem padnięty akumulator elektronika okazała się sprawna po podmianie samych ogniw na inny pakiet działa prawidłowo czyli nie ma takiego problemu z akku jak w spartach.Co ciekawe w tej baterii ogniwa nie są balansowane w pakiecie.Zamiast oryginalnej baterii podpiołem pakiet 13S LiFePo4 z układem BMS
Udało mi się zdjąć ograniczenie prędkości ze sterownika w silniku.
komunikacja jest po magistrali CAN.
Interfejs jest zrobiony na procku AT90CAN128 z odpowiednim oprogramowaniem.
Komunikacja odbywa się przez terminal PUTTY.
Trzeba było zrobić kabel ze złączkami HR30-6J-6P
i HR30-6P-6S którym się wpinamy pomiędzy panel a akumulator w rowerze
jaropp - Nie 25 Mar, 2018
Witam!
Jestem posiadaczem Treka 48V , konsola G2, 4szt akumulatorów i bujam się z tym rowerkiem od roku. Oczywiście fantastyczna zabawa dla elektronika na polu oderwania się od fotela i pościganie się z młodzieżą, ale także na polu zawodowym, podzespoły zawarte w tym rowerku - Bionx. Kupiłem ten rower ze standardowym wyposażeniem, czyli rower, akumulator, ładowarka. Później dokupiłem 3 złomy akumulatorów, w cenie adekwatnej do ich określenia, bo nienaprawialne. Człowiek zrobił to i człowiek naprawi, bynajmniej tak mi się zdawało. Wiele, naprawdę wiele czasu poświęciłem na naprawę tych modułów, ale było warto.
Chętnie się wymienię doświadczeniami z użytkownikami tego systemu, bo jest zdecydowanie najlepszy w rodzinie ebików, jedyny słaby punkt to bateria, ale jest to cecha wspólna wszystkich pojazdów o napędzie elektrycznym.
tomson - Pon 26 Mar, 2018
Testowałem u siebie też w rowerze konsolę G2 też można zdjąć ograniczenie prędkości kabelkiem co zrobiłem i zaobserwowałem że jest ono zapisane w konsoli a nie w silniku
Grzesiek717 - Pią 01 Mar, 2019
Witam. A gdzie zakupiłeś ten programator? Jest gdzieś w sieci PCB?
tomson - Pią 01 Mar, 2019
Wpisz sobie nazwę pcb z opisu pod rysunkiem to na pewno znajdziesz i masz linka do oprogramowania http://www.bigxionflasher.org/
Grzesiek717 - Sob 02 Mar, 2019
Programator nie działa na wersji 6.6 w zwyżki.
Kordian - Nie 03 Mar, 2019 Temat postu: własny interface BIONX
Grzesiek717 napisał/a: | Programator nie działa na wersji 6.6 w zwyżki. |
Ja jestem w stanie zrobić taki "programator" z interfejsem poprzez WWW do BIONXa ale jakoś nie mam motywacji
Zrobiłem testy .. na 1 wersji .. zdjąłem blokadę i na tym się skończyło.
Takie małe pudełeczko może mieć dokładnie taką samą funkcjonalność co BB1:
- pomiar wszystkich parametrów w czasie pracy
- pomiar w trybie serwisowym CAN
- ustawienie parametrów (prędkość , wspomagiania .. itp)
- wprowadzenie korekty napięć dla pakietu
- wykresy napięcia, prądów
- ładny responsywny interfejs WWW
- tryb WIFI AP lub CMODE.
- opcja przesyłania danych na serwer w celu akwizycji danych (na własne konto)
- dodatkowo [w przyszłości] opcja ANT+ w celu wysyłania danych do kamerki Garmin i nagrania filmiku z parametrami pracy A,V,W
itp.
Grzesiek717 - Pon 04 Mar, 2019
To może udostepnisz ten programator w wersji PCB. Bo samo chwalenie że coś zrobiłeś innym na forum nie pomaga.
Kordian - Pon 04 Mar, 2019
Grzesiek717 napisał/a: | To może udostępnisz ten programator w wersji PCB. Bo samo chwalenie że coś zrobiłeś innym na forum nie pomaga. |
Nie chwale się że coś zrobiłem tylko że mogę zrobić .. a to różnica.
Aby coś zrobić musi zazwyczaj być "sens/zapotrzebowanie".
Czy myślisz że z takim "zachęcającym" podejściem jak Twoje ma się ochotę "podawać dalej" ?
W moim przypadku głównym motywem jest tutaj pasja a nie chęć zarobkowa. Spędziłem wiele godzin po pracy (zazwyczaj w nocy) aby zdobyć informację i się czegoś dowiedzieć dla własnej satysfakcji i to jest długotrwały proces i dość kosztowny przekraczający kupno dobrego nowego roweru.
Dzielę się swoją wiedzą codziennie głównie z tymi osobami, które zainwestowały w moje testy sprzętem lub wiadomościami a rzadziej z osobami, które mają głównie roszczeniowy charakter
Obiecałem Tobie wczoraj wykresy przebiegów napięciowych z oscyloskopu dla manetki BIONX i takie postaram się dzisiaj wrzucić na forum
|
|
|