To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Silnik BIONX ocierajaca tarcza hamulcowa
daamianr - Śro 18 Sty, 2017 Temat postu: Silnik BIONX ocierajaca tarcza hamulcowa Witam,
Jest to moj trzeci projekt. Chcialem zrobic lekki rower 20kg aby latwo przewozic autem.
Rower powstaje na bazie Scott 27.5".
Kupilem lekki silnik BIONX 1200W z forum.
Niestety po zamontowaniu tylnego kola tarcza hamulcowa ociera raz z jednej strony klockow a raz z drugiej. Niema mozliwosci wyregulowania poniewaz skok jest za duzy i w obu kierunkach.
Poczatkowo myslalem ze to moze krzywa tarcza wiec wymiemienilem na nowa.
Problem dalej pozostal.
Prosze o pomoc
Pozdrawiam
Damian
tas - Śro 18 Sty, 2017
Takim narzędziem każdy serwis rowerowy rozwiąże Twój problem
tomoaza - Śro 18 Sty, 2017
Jest zamontowany jakiś dystans pomiędzy tarczą a silnikiem?
daamianr - Śro 18 Sty, 2017
Silnik jest zamontowany bez dystansow, wszystko pasuje.
Tas- co masz na mysli przez to narzedzie? Wygiecie tarczy zeby wyrownac?
tas - Śro 18 Sty, 2017
Dokładnie
gienek333 - Śro 18 Sty, 2017
Ja mam trochę bardziej pracowity pomysł. Trzeba wyciągnąć koło, zdemontować tarczę, umyć (odtłuścić) silnik w miejscu styku z tarczą, natłuścić lub posilikonować tarczę (w miejscu styku z silnikiem) oraz śrubki. Dajemy jakieś dystanse między silnik a tarczę (mogą być 3 zapałki), zakładamy tarczę i delikatnie przykręcamy (zostawiając kilka mm luzu między tarczą a silnikiem), w te szpary z tendencją na silnik dajemy niewielkie ilości kleju "plastelinowego" jakiś supermetal czy cóś, usuwamy zapałki (w ich miejsce również dajemy klej) dokręcamy śrubki tak, aby uzyskać ok 0.5-1mm odstępu między tarczą a silnikiem, montujemy koło i trzema śrubkami ustawiamy tarczę (dokręcając je), pozostałe śrubki dokręcamy po stwardnieniu kleju.
daamianr - Nie 23 Kwi, 2017
Tarcze podoginalem i jest duzo lepiej z osiceraniem tarczy.
Okazalo sie jednak ze tarcie tarczy to najmniejszy problem.
Silnik Bionx poprostu huczy dosc glosno. Rower toczy sie ok ale halas jest bardzo nieprzyjemny. Czy to moga byc lozyska? Czy moze byc to cos innego?
Czy jest jakis poradnik jak otworzyc i zmienic lozyska w Bionx?
Elektrotonus - Nie 23 Kwi, 2017
daamianr napisał/a: |
Czy jest jakis poradnik jak otworzyc i zmienic lozyska w Bionx? |
Czytałeś ?
http://forum.arbiter.pl/v...der=asc&start=0
daamianr - Pon 24 Kwi, 2017
Tak widziałem ten post.
Czy da się rozebrać silnik Bionx bez rozkładania koła?
daamianr - Pon 24 Kwi, 2017
Mam na myśli bez zdejmowania szprych i obręczy.
daamianr - Pon 24 Kwi, 2017
Proszę zignorujcie moje dwa wcześniejsze wpisy.
Oczywiście że się nieda bo na dwóch stronach obudowy są szprychy. Jestem przyzwyczajony do innego typu silników.
Czyli wychodzi na to że kupiłem silnik który niezabardzo działa a naprawa niejednokrotnie łatwa.
|
|
|