To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Silnik etEchnology G45/26/500 kilka pytań.

AOLEK - Pią 27 Sty, 2017
Temat postu: Silnik etEchnology G45/26/500 kilka pytań.
Witam wszystkich, to mój pierwszy post :)

Trzy lata temu zostałem członkiem forum rowerowego, w ciągu roku moja waga spadła do 90 kg z 126, jeździłem wtedy prawie codziennie od 25 do 50 km i wtedy krzywo się patrzyłem na wszystkich eRowerzystów. Do głowy by mi nie przyszło żeby do roweru swojego montować silnik. Ale po wypadku w ubiegłym roku (przekoziołkowałem z rowerem przez osobówkę ) jakoś do formy nie mogę dojść, najgorsze to, że ważę teraz 112kg a jak chcę pojeździć to 10km to sukces.

Chcę się spytać:

Czy silnik etEchnology G45/26/500 to dobry wybór na pierwszą przeróbkę?
Silnik ma tylko trzy przewody muszę tam zamontować czujniki Hala ?
Jaki sterownik kupić do niego i jaki złożyć akumulator tak żeby przetestować go czy jest dobry.
Czy w tym silniku jest wewnętrzny sterownik i trzeba go wyciągnąć ?




Anonymous - Pią 27 Sty, 2017

Jeśli ma 3 grubawe przewody, to raczej w środku sterownika nie ma. Wystarczy zmierzyć omomierzem przejścia między przewodami. Jak wszystkie są bliskie zera, to w środku są tylko cewki.
Czujników halla nie musisz montować, wystarczy kupić sterownik z opcją pracy bez hallotronów.
Sądząc po oznaczeniu, to jakiś silnik 500W. Tak mi się wydaje. Do przeróbki będzie jak znalazł. Taka moc jest wystarczająca do normalnej jazdy rowerem.

bloodyopel - Pią 27 Sty, 2017

Silnik sam mam jak i inni użytkownicy, a i jest o nim trochę na forum. Tak, jest w środku sterownik, do wybebeszenia. Nie, nie ma halli i z dołożeniem też trzebaby kombinować. Użyj szukajki z hasłem swiss drive albo etechnology to na pewno coś znajdziesz ;)
sirgregs - Pią 27 Sty, 2017

Świetnie wykonany silnik za bardzo małe pieniążki.
Sterownik do niego najlepiej dwunapięciowy 36/48V.Testowany z prądami aku 18A i 30A działa bezproblemowo. Z racji że po przeróbce nie ma halli załóżmy że do ruszania z samego gazu się nie nadaje.
Użytkuje takie dwa silniczki jeden w dahonie 20" a drugi w fullu 26".
Oba opisane dosyć obszernie na forum.
Jednym słowem silnik godny polecenia.

AOLEK - Sob 28 Sty, 2017

Dzięki za zainteresowanie i pomoc. Zaraz pójdzie "pomógł" :)

Koło już rozplecione - w silniku śruby zapieczone na razie potraktowałem je odrdzewiaczem i płynem hamulcowym.

Czujniki hala zamontuje tak jak: TUTAJ

Na początku myślałem nad sterownikiem GT500 36-48V 30A za 199zł ale teraz zastanawiam się , bo dopłacając 50zł kupił bym: GT 1500W, 48-84V, 45A. Czy ten GT1500W ma opcję ograniczenia prądu ?

pepelito - Sob 28 Sty, 2017

Poczytaj: :smile:

ebike.nexun.pl/zwiekszenie-mocy-sterownika/
ebike.nexun.pl/ograniczenie-mocypredkosci-na-przycisk/

sirgregs - Sob 28 Sty, 2017

Jeździłeś w szczycie formy mięśniowo po płaskim z prędkościami rzędu 60km/h?
Jeżeli nie to po co Ci GT1500? Żeby sobie krzywdę zrobić?
Na próbę wystarczy 36/48V 18A.
Przynajmniej nie będzie problemu z akumulatorem i hamulcami ;-)

Śruby nie są zapieczone. Są klejone. Dobry bit torx, grzechotka i do przodu. Pamiętaj żeby odkręcać tylko jedną pokrywę i to tą odpowiednią. Obu nie ma potrzeby.

AOLEK - Sob 28 Sty, 2017

Ta odpowiednia strona to od strony kasety ?
sirgregs - Sob 28 Sty, 2017

Tak, od strony kasety. Od strony przewodów wcale nie trzeba zdejmować obudowy. Przewody od płytki trzeba obciąć przez taki mały odkręcany dekielek.
Po odkręceniu elektroniki trzyma się ona dosyć mocno na paście termicznej. Trzeba po prostu ją wyciągnąć z odpowiednią siłą. Przylutować nowe przewody zasilające i złożyć do kupy.
Oryginalne przewody są dwa grube zasilające i jeden cienki sygnałowy więc idą do kosza.

AOLEK - Sob 28 Sty, 2017

Śruby odkręcone, trzy tylko były przyklejone. :)
Idę pożyczyć ściągacz. Czujniki przyjdą po niedzieli.

Czy ten sposób mocowania czujników co umieściłem link wyżej zda egzamin ?

Anonymous - Sob 28 Sty, 2017

Przecież tam chyba są już czujniki? Czy nie ma?
bloodyopel - Sob 28 Sty, 2017

Nie, nie ma. I jeśli jesteś w stanie sobie wyfrezować otwory pod czujniki w stojanie to tak, sposób dobry; o ile policzysz dokładnie odległości ;) bo to nie takie "hop siup" wkleić czujniki byle gdzie i działa :)
AOLEK - Sob 28 Sty, 2017

Silnik teraz tak wygląda:



Jutro w planach rysowanie płytki pod halle.
Czy to możliwe, że pomiar omomierzem między fazami pokazuje 0,2 ohm ?

sirgregs - Sob 28 Sty, 2017

A w jakim celu stojan rozczłonkowałeś? Znaczy uzwojenie od pająka osi odkręciłeś?
Minimalna odchyłka w skręcaniu tych elementów i magnesy obudowy będą o stojan ocierać po złożeniu silnika.

AOLEK - Sob 28 Sty, 2017

...a o to chodzi, te trzy śruby co płytkę z elektroniką trzymają ? Będę ją wymieniał zrobię próbę i hale jednak dam na płytce i przy okazji zamontuje czujnik temperatury.

Wiem chodzi o te 5 śrub :) inaczej tego stojana na oś się nie zamontuje tam jest jedno inne wycięcie i wcale tak luźno nie wchodzi "na czucie luz koło 0.1mm a między stojanem i magnesami jest większy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group