To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - EVE - Electric Enduro Vehicle
DruhRafal - Śro 11 Lis, 2009 Temat postu: EVE - Electric Enduro Vehicle Witam,
Jak już wspomniałem rozpocząłem projektowanie mojego pomysłu na bazie motocykla enduro. Jako, że sprzęt jedzie (choć ciągle bez silnika i ogniw) postanowiłem trochę zwizualizować mój pomysł i to są dwa bardzo wstępne obrazki. Brakuje ogniw, siedzenia, instalacji hamulcowej i elektrycznej.
To tak, gdyby ktoś chciał mniej więcej zobaczyć jak to będzie wyglądało.
berla - Śro 11 Lis, 2009
Życzę powodzenia bo bacznie obserwowałem Twój ostatni temat
Aż się nie mogę na grafiki napatrzyć ech
DruhRafal - Czw 19 Lis, 2009
berla napisał/a: | Życzę powodzenia bo bacznie obserwowałem Twój ostatni temat
Aż się nie mogę na grafiki napatrzyć ech |
Zapraszam na mój blog, gdzie będę na bieżąco wrzucał informacje o projekcie oraz ogólnie o pojazdach zero-emisyjnych:
http://evenduro.blogspot.com/
berla - Śro 25 Lis, 2009
Jakieś postępy ?
DruhRafal - Pią 27 Lis, 2009
berla napisał/a: | Jakieś postępy ? |
Czekam na gotową ramę, mam już trochę osprzętu (lagi, instalację hamulcową, koła w drodze), ale jeszcze nic dotyczącego napędu. Przed świętami, lub tuż po powinny być pierwsze zdjecia "warsztatowe"...
berla - Nie 29 Lis, 2009
To niecierpliwie czekam
Bo jeśli projekt wyjdzie chciałbym coś podobnego zrobić na bazie Twojego dzieła-do pracy jak znalazł
Mibars - Nie 29 Lis, 2009
Jeśli dobrze zrozumiałem z sąsiedniego tematu masz zamiar wykorzystać 4 akumulatory 80Ah o łącznej wadze ok 100kg. Gdzie one się zmieszczą i czy ta rama to udźwignie?
DruhRafal - Nie 29 Lis, 2009
Mibars napisał/a: | Jeśli dobrze zrozumiałem z sąsiedniego tematu masz zamiar wykorzystać 4 akumulatory 80Ah o łącznej wadze ok 100kg. Gdzie one się zmieszczą i czy ta rama to udźwignie? |
Zmieszczą się, ale rama tego nie uciągnie. Używam gotowej ramy z Yamahy DT i mam dostępne ok 60 kg. Niestety będą LiFePO4, chyba, że poświęcę zasięg, zyskując na cenie.
Mibars - Nie 29 Lis, 2009
LiFePo4, drogo, aczkolwiek bezpiecznie... A moze zwykłe litowo-jonowe z dobrymi BMSami? Na pewno wyjdzie taniej, pewnie i trochę lżej, ale za to pewnie szybciej trzeba bedzie je wymienić...
DruhRafal - Nie 29 Lis, 2009
Mibars napisał/a: | LiFePo4, drogo, aczkolwiek bezpiecznie... A moze zwykłe litowo-jonowe z dobrymi BMSami? Na pewno wyjdzie taniej, pewnie i trochę lżej, ale za to pewnie szybciej trzeba bedzie je wymienić... |
LiFePO4 już nie są aż takie drogie. A jak mam wydać 2 tysie na same baterie to chciałbym aby popracowały dłużej niż rok.
berla - Pon 30 Lis, 2009
A czy skrzynie biegów zostawiasz? Czy będzie tylko bezpośrednio silnik-koło?
Pozdro
DruhRafal - Pon 30 Lis, 2009
berla napisał/a: | A czy skrzynie biegów zostawiasz? Czy będzie tylko bezpośrednio silnik-koło?
Pozdro |
bezpośrednio
Anonymous - Pon 07 Gru, 2009
moje doświadczenie w tej dziedzinie jest mizerne ale bez biegów to chyba nie będzie można pełnej mocy wykorzystać....
DruhRafal - Pon 07 Gru, 2009
doomboy napisał/a: | moje doświadczenie w tej dziedzinie jest mizerne ale bez biegów to chyba nie będzie można pełnej mocy wykorzystać.... |
A dokładnie?
berla - Pon 07 Gru, 2009
DruhRafal napisał/a: | doomboy napisał/a: | moje doświadczenie w tej dziedzinie jest mizerne ale bez biegów to chyba nie będzie można pełnej mocy wykorzystać.... |
A dokładnie? |
Po prostu zastosować skrzynie biegów motocyklową i może sprzęgło też...
Wtedy uzyskać można większą elastyczność i mniejsze zużycie energii oraz ograniczenie przy tym grzania się regulatora/silnika...
|
|
|