To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - odzielne sekcje w bateri li-ion
sunman - Pon 20 Lut, 2017 Temat postu: odzielne sekcje w bateri li-ion Czeskie baterie lifepo4 sa budowane w taki sposb np. 1s10P zamykane w plastkiowym ogniwie
tak jak tu
https://www.ev-power.eu/W...-3-2V-40Ah.html
czy li-ion budowany w podobny spoosb i rzladowywany byloby dla niego "zdrowe" bo z punktu widzenia serisu jesli jedna sekcja pada wystarczy wymienic ja na nowa , co w pakiecie w holderach lub kleju nie jest takie proste.
wiadomo objetosc takiego zestawu by sie zwiekszyla , ale czy to mialoby sens takie rowiazanie waszym zdaniem ?
Pykacz - Wto 21 Lut, 2017
Mylisz się . W tych ogniwach nie ma mniejszych zrównoleglonych . Kiedyś (kilka lat temu) też tak myślałem z powodu jednego fałszywego zdjęcia z internetu aż trafiła się okazja to sprawdzić prosząc sprzedawcę takich uszkodzonych ogniw (mniejsza pojemność od deklarowanych) by to sprawdził. Jest to pojedyncze ogniwo.
WojtekErnest - Wto 21 Lut, 2017
Intencją pytania sunmana jest ułatwienie serwisowe, przez wymianę całego segmentu P. Czyli w naszych konstrukcjach z udziałem pojedynczych, zrównolegloch ogniw, też można zrobić zbiorczą sekcję, łączoną np konektorami samochodowymi, lutowane grubym, krótkim kablem itd.
Sam jestem zwolennikiem takich rozwiązań, bo na etapie wykonania można zrobić zapasowe moduły.
To się przydaje gdy robimy więcej niż 1 pakiet.
Problemem jest to że to zajmuje więcej miejsca . Ale serwisowanie jest uproszczone, bo w miejsce osłabionego segmentu, wkładamy inny mocniejszy modul. A ten słaby naprawiamy, wymieniamy w nim ogniwa, testujemy itp.
sunman - Śro 22 Lut, 2017
zastanawia mnie to glownie dlatego ze mialem juz probremy z liion , life i serwisowanie tego konvzylo sie stwierdzeniu "za duzo pracy by to naprawic". wlasnie dltego rozwazam to rozwiazanie.
mam baterie za 4k , zl ktory jest zlomem bo w 24 sekcjach padly 2 trzebabbylo odlaczyc 4 , a po zlozeniu okazalo sie ze 3 sekcja dziala jedynie na 40% nominalnej pojemnosci bateri przy obciazeniu 0.5C.
inny przypadek zniszczenie mechaniczne wylanie po " tylko" 2 -5ogniwach w 6 sekcjach koszt naprawy chory.
sam mam baterie li-ion za 12k zl i w moim przypadku chcialbym by sie uszkodzily ...
|
|
|