ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
Kontrolery BLDC - Nowy Kontroler FOC
barmal - Pią 03 Mar, 2017 Temat postu: Nowy Kontroler FOCPanowie, przyszedł czas wymienić model na nowszy
Otóż powstaje nowa generacja sterownika o szumnej nazwie barmal X2. Tym razem, za poradą forumowicza dokładam do nazwy barmal, oznaczenie robocze X2 zaś tyczy się płytki. Indeksowanie będzie w formie a, b, c itd.
Długo mnie męczyła w poprzedniej wersji zbyt mała ilość kanałów AD oraz portów we/wy do wykorzystania. Z tego powodu zdecydowałem się na większy procesor. Wybór padł na 44 pionowca. Sama komutacja pozostaje bez zmian, czyli nadal jedziemy na sinusie + SVM z regulacją pola FOC.
Bazą sterownika stanowi poprzednia koncepcja, czyli końcówka mocy oraz drajwery pozostały. Prądowo oraz napięciowo bez zmian, czyli 2,5...3kW i 84V dla mniejszego X2. Wersja jedynie z blututem i aplikacją.
Co się zmieniło/zmieni:
=> Pomiar prądu dla 3 faz (działa)
=> Pomiar prądu akumulatora (działa)
=> Pomiar temperatury silnika wraz z ograniczeniem progu odcinania mocy (planowane)
=> Pomiar temperatury sterownika wraz z ograniczeniem progu odcinania mocy (planowane..?)
=> Analogowy/cyfrowy hamulec 0...5V lub 0/5V (aktualnie w realizacji).
=> Wyjście impulsu z Halla poprzez dodatkowy tranzystor (działa).
=> Dodatkowe wyjście 5V/150mA z niezależnego zasilacza impulsowego (nie obsadzone części)
=> Wejście PAS na pin w sterowniku. PAS można zaprogramować na jeden z 4 profili. PAS V5 rozpoznawanie kierunku obrotu tarczy. Testowane na tarczy z 5-ma magnesami (działa).
=> Wejście Tempomat na pin w sterowniku z regulacją prędkości (do realizacji).
=> Wejście zmiany trybu/profilu (do wyboru 4 niezależnie programowalne profile jazdy, działa)
=> Wejście Booster. Jako, że sterownik pracuje w trybie regulacji pola (FOC) w sinusie ze SVM mamy generalne obniżenie obrotów silnika w stosunku do komutacji blokowej o nie całe 8%. Po naciśnięciu guzika booster silnik wchodzi na jakieś 105%. Funkcja działa czasowo (działa).
Na dzień dzisiejszy mam większość modułów zaaplikowanych, silnik ładnie pracuje. Jazdy testowej jeszcze nie zaliczyłem. Chcę najpierw uruchomić wszystkie funkcje...
Cdn...
Jak ustawić regena: FilmAOLEK - Pią 03 Mar, 2017 To ja się zapisuję w kolejce na ten sterownik akurat uciułam trochę grosza może dla forumowiczów będzie EXTRA promocja looqweb - Pią 03 Mar, 2017 No to trzymam kciuki !! Dopisuje się do kolejki chętnych na zakup seba55a - Pią 03 Mar, 2017 Cześć wszystkim
Może uwzględnisz w nowej wersji opcję uruchamiania całej elektroniki sterownika np. za pomocą stacyjki
Myślałeś może, aby manetka pełniła 2 funkcji?
Tryb 1 - dotychczasowe działanie, przyspieszanie itp.
po przełączeniu jakimś przyciskiem/ przytrzymanie przycisku chwilowego na czas aktywacji
Tryb 2 - płynna regulacja hamulca regeneracyjnegobarmal - Pią 03 Mar, 2017
seba55a napisał/a:
Cześć wszystkim
Może uwzględnisz w nowej wersji opcję uruchamiania całej elektroniki sterownika np. za pomocą stacyjki
Myślałeś może, aby manetka pełniła 2 funkcji?
Tryb 1 - dotychczasowe działanie, przyspieszanie itp.
po przełączeniu jakimś przyciskiem/ przytrzymanie przycisku chwilowego na czas aktywacji
Tryb 2 - płynna regulacja hamulca regeneracyjnego
Hmmm, do tej pory są 2 możliwości:
1) regen sprzężony z manetką. Czyli rozpędzamy się, jedziemy i puszczamy manetkę na 0. W tym momencie silnik pompuje ustawiony prąd z powrotem do aku.
2) klamka hamulca analogowa od 0...5V. Dajesz gazu, jedziesz. Jeśli klamka jest na 0 silnik nie regeneruje. Naciskasz klamkę, silnik zaczyna hamować proporcjonalnie do wychylenia manetki. Aktualizacja stanu: funkcja działa.AOLEK - Sob 04 Mar, 2017 Czy dało by zrobić w sterowniku taką opcję. W ustawieniach silnika wpisuję np. 15km/h ruszam normalnie bez pomocy silnika i dopiero po przekroczeniu prędkości zadanej 15km/h aktywuje się manetka albo czujnik pas. No i jak prędkość spadnie poniżej 15 to manetka i czujnik pas są nieaktywne.Majster - Sob 04 Mar, 2017 @Aolek
A po co ? Ja zawsze ruszam na manetce, parę sekund i mam te 20 km/h, a nie muszę przerzucać przerzutek niepotrzebnie Anonymous - Sob 04 Mar, 2017 WHO'S THE MAN?
Co za gość! Czyli jest już nowy model. Super.ravkill - Sob 04 Mar, 2017 wstępnie chętny, pod warunkiem że będzie to sterownik, a nie kit do samodzielnego montażu . Obudowa, zaciski na kabelki lub wyprowadzone kabelki na zewnątrz. Nic w środku nie zamierzam samodzielnie lutować, więc co najmniej wyprowadzenie "a la kostka" lub a la chinczyk blokowy z kabelkami na zewnątrz... Power rzędu 2 do 3 KW w zupełności wystarczy. Wyżej i tak wszyscy kupują sabvotona lub adapto. Nisza jest na niskim powerze i lepszym supporcie klienta.barmal - Sob 04 Mar, 2017
ravkill napisał/a:
wstępnie chętny, pod warunkiem że będzie to sterownik, a nie kit do samodzielnego montażu . Obudowa, zaciski na kabelki lub wyprowadzone kabelki na zewnątrz. Nic w środku nie zamierzam samodzielnie lutować, więc co najmniej wyprowadzenie "a la kostka" lub a la chinczyk blokowy z kabelkami na zewnątrz... Power rzędu 2 do 3 KW w zupełności wystarczy. Wyżej i tak wszyscy kupują sabvotona lub adapto. Nisza jest na niskim powerze i lepszym supporcie klienta.
Nieeee, no kitu nie sprzedaję.
Dostaniesz takie coś:
1) klik
2) klik
Do tego potrzebujesz takie coś:
klik
No i oczywiście toto:
klik
Wiadomo, że bez tego się nie obejdzie, więc dorzucę po sztuce takie coś:
klik
A jak już skończysz to już z górki i będzie toto tak wyglądało:
klik
ravkill - Nie 05 Mar, 2017 Masz poczucie humoru .Loki - Nie 05 Mar, 2017 Ciekawie brzmi, na kiedy orientacyjnie będzie do "przygarniecia"?Anonymous - Nie 05 Mar, 2017 Czekam cierpliwie na BarmalX4. maniekrox - Nie 05 Mar, 2017 A ja na Barmal preamp;) żeby można było podłączyć własny stopień mocy barmal - Pon 06 Mar, 2017
ravkill napisał/a:
Masz poczucie humoru .
Hehe, sorry nie mogłem się powstrzymać
Loki napisał/a:
Ciekawie brzmi, na kiedy orientacyjnie będzie do "przygarniecia"?
Cały czas siedzę nad nim. Analogowy Regen już działa. Aktualnie jestem na etapie tempomatu.
Czyli powoli kompletuję wszystkie funkcje. Jednak konkretnego terminu nie jestem w stanie podać. "Generalicja" dała mi ultimatum: w weekend albo sterownik albo głodówka...coś chudnę przez weekendy
Ale chciałbym na początku kwietnia już na nim pojeździć i to wydaje mi się realistyczne. W każdym razie będę informował na bierząco.