To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - Nowy Kontroler FOC

Mobil - Wto 07 Mar, 2017

barmal, gratuluje postępów, u mnie Twój wcześniejszy sterownik działa cały czas wyśmienicie na górnym progu mocy więc ten może być już tylko lepszy :mrgreen: Jest tylko jedno pytanie... czy to już koniec aktualizacji dla X2 v1? :razz:
barmal - Śro 08 Mar, 2017

Mobil napisał/a:
barmal, gratuluje postępów, u mnie Twój wcześniejszy sterownik działa cały czas wyśmienicie na górnym progu mocy więc ten może być już tylko lepszy :mrgreen: Jest tylko jedno pytanie... czy to już koniec aktualizacji dla X2 v1? :razz:


To zależy od tego czy wyjdą jakieś błędy. Do tej pory sam jeżdżę na pierwszej wersji i niczego nie zauważyłem co by mależało zmienić/poprawić :-)

Anonymous - Śro 08 Mar, 2017

barmal napisał/a:

Wejście Booster. Jako, że sterownik pracuje w trybie regulacji pola (FOC) w sinusie ze SVM mamy generalne obniżenie obrotów silnika w stosunku do komutacji blokowej o nie całe 8%. Po naciśnięciu guzika booster silnik wchodzi na jakieś 105%. Funkcja działa czasowo (działa).


Baterię już przerobiłem z 12S na 14S.
Czy będzie możliwość zablokowania 105% na stałe pod przełącznik bistabilny "normal - boost"?

Xantus - Czw 09 Mar, 2017

Dopisuję się do kolejki :)
A czy wersja x3 mogla by być węższa tak by się ładnie na ramie układała albo weszła do obudowy typu delfin, rekin, orka, wieloryb lub inne morskie zwierze :) ?

barmal - Czw 09 Mar, 2017

PawLas napisał/a:
Czy będzie możliwość zablokowania 105% na stałe pod przełącznik bistabilny "normal - boost"?


Funkcja działa czasowo. Naciskając guzik aktywujemy i po czasie x się wylącza.

Xantus napisał/a:
Dopisuję się do kolejki
A czy wersja x3 mogla by być węższa tak by się ładnie na ramie układała albo weszła do obudowy typu delfin, rekin, orka, wieloryb lub inne morskie zwierze ?


Węższa a dłuższa?
Nie wykluczam ale też nie obiecuję..
Paradoksalnie największy problem jest z obudową. Ciężko jest coś odpowiedniego znaleźć. A jak już znajdziesz, to cena powala na nogi. Dla przykładu cena obudowy np. Hamonda lub Alubos z uszczelkami to od 80 do 300PLN!!!

Anonymous - Czw 09 Mar, 2017

Powala to chyba na plecy, albo kolana.
No chyba, że zwala z nóg, ale to już czepianie się.
😆

Anonymous - Czw 09 Mar, 2017

Xantus napisał/a:
Dopisuję się do kolejki :)
A czy wersja x3 mogla by być węższa tak by się ładnie na ramie układała albo weszła do obudowy typu delfin, rekin, orka, wieloryb lub inne morskie zwierze :) ?


Czyżby Morszczuk? Czy może Morświn..
😃

barmal - Czw 09 Mar, 2017

PawLas napisał/a:
Powala to chyba na plecy, albo kolana.
No chyba, że zwala z nóg, ale to już czepianie się.
😆


Z nóg, z nóg :-)

Xantus - Czw 09 Mar, 2017

PawLas napisał/a:
Czyżby Morszczuk?
😃


Byleby nie płaszczka :)

barmal napisał/a:
Węższa a dłuższa?
Nie wykluczam ale też nie obiecuję..


Tak ale jak pisze, jakby taka węższa a dłuższa szerokości mniej więcej takiej jak akumulator laptopowy czyli 65mm lub 70mm zmieściła się razem z bmsem zamiast jednego poziomu akumulatorów to nie trzeba by osobnej obudowy szukać.

To byłby ideał dla mnie - wtedy załatwiając sprawy na mieście, przypinam rower i jednym ruchem zabieram obudowę ze wszystkim, większość kabli wewnątrz obudowy.

barmal - Sob 18 Mar, 2017

Aktualizacja. Funkcja PAS
Film

atomek1000 - Sob 18 Mar, 2017

Czy można ustawić mniejsze opóźnienie wyłączenia silnika w trybie PAS? W trakcie testu powiedziałeś, że po 1.5 sekundy wyłącza się silnik. Czy mógłbyś pokazać jakby wyglądała praca silnika przy opóźnieniu 0.5 sekundy? Fajnie gdybyś założył korbę bo łatwiej byłoby szybko kręcić jak podczas jazdy :wink:
Pytam o to opóźnienie gdyż jest to funkcja o dużym potencjale lecz wywierająca wielki zawód jak się wsiądzie na rower z chińskim sterownikiem który właśnie ma duże opóźnienie rozłączania..

barmal - Sob 18 Mar, 2017

atomek1000 napisał/a:
Czy można ustawić mniejsze opóźnienie wyłączenia silnika w trybie PAS?

Można. Taki czas mi akurat najbardziej odpowiadał podczas testów.

barmal - Sob 18 Mar, 2017

Kolejna aktualizacja. Tym razem funkcja "Tempomat" ze stałą prędkością.
2 tygodnie nerwów mnie to dziadostwo kosztowało. Przerobiłem chyba wszystkie możliwe i pasujące do tej funkcji regulatory, przez P, I, PI, Pt1, 2 i skończyło się na PID. Teraz działa :-)

Tempomat działa powyżej 20km/h i reguluje zadaną prędkość aż do osiągnięcia granicy prądu. Po jej przekroczeniu silnik zwalnia.

A tak to wygląda: Tempomat

Tomas - Nie 19 Mar, 2017

To tempomat można teraz włączać i wyłączać przyciskiem ?
barmal - Pon 20 Mar, 2017

Tomas napisał/a:
To tempomat można teraz włączać i wyłączać przyciskiem ?

Tak. Włączamy przyciskiem. Wyłączamy albo tym samym przyciskiem albo hamulcem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group