To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - Nowy Kontroler FOC

pepelito - Pon 25 Wrz, 2017

W załączniku pokazane o który rezystor chodzi.
Ogólnie po wyczyszczeniu tego miejsca jest ok. Rower jeździ poprawnie, jedynie przy max. prędkości, czyli ok 36-37km/h są wibracje. Nie wiem czy to spowodowane jest sterownikiem, czy ogólnie ramą. Gdy pomagam pedałami, to nie ma żadnych wibracji.

Dodatkowo zauważyłem że jeden rezystor jest zalany cyną, ale to chyba tak ma być.

barmal - Pon 25 Wrz, 2017

pepelito napisał/a:
W załączniku pokazane o który rezystor chodzi.
Ogólnie po wyczyszczeniu tego miejsca jest ok. Rower jeździ poprawnie, jedynie przy max. prędkości, czyli ok 36-37km/h są wibracje. Nie wiem czy to spowodowane jest sterownikiem, czy ogólnie ramą. Gdy pomagam pedałami, to nie ma żadnych wibracji.

Dodatkowo zauważyłem że jeden rezystor jest zalany cyną, ale to chyba tak ma być.

To z pytajnika to kondensator z przetwornicy 12V. Nie powinien być zwarty bo będzie za duże tętnienie na wyjściu. Popatrz dokładnie czy jest. Na fotce nic nie widać.

Wibracji nie powinno być. Jak się objawiają? Mocne, słabe, typ (częstotliwość) itd.

Ogólnie tranzystor powinien być zepsuty (o ile zwarcie było na końcówkach rezystora). Ale jak jeździ to obserwuj temperaturę czy nie będzie zbyt wysoka.

pepelito - Pon 25 Wrz, 2017

Rezystor był zwarty na końcówkach. Wibracje są podobne do takich jakie wydaje sterownik blokowy przy niektórych prędkościach. Dla pewności to ja wymienię ten tranzystor. Który to jest, ten który zaznaczyłem?
Jaki tranzystor tam jest? Nie chcę go odginać, jeszcze po testuje

barmal - Wto 26 Wrz, 2017

pepelito napisał/a:
Rezystor był zwarty na końcówkach. Wibracje są podobne do takich jakie wydaje sterownik blokowy przy niektórych prędkościach. Dla pewności to ja wymienię ten tranzystor. Który to jest, ten który zaznaczyłem?
Jaki tranzystor tam jest? Nie chcę go odginać, jeszcze po testuje

IRFB4110. Ten do wymiany, przy którym jest ten rezystor...

barmal - Wto 26 Wrz, 2017

Aktualizacja opisu w pierwszym poście :-)
ICE - Pią 06 Paź, 2017

barmal, sterownik własnie dotarł. Dzięki.

Ma ktoś może ustawienia dla silnika RH2806 (10x6) wersja na wolnobieg, zasilanie wstępnie 13S?

Tomas - Pią 06 Paź, 2017

Każdy egzemplarz tego samego modelu będzie miał inne ustawienia. Można podać przybliżony zakres
ICE - Pią 06 Paź, 2017

Tomas, racja, ale poznanie wstępnej konfiguracji jest już dobrym punktem wyjścia do dostrajania całości.
Wojtas82 - Sob 07 Paź, 2017

Mam już X2 (dzięki Barmal) i powoli zaczynam testy i podłączanie.

Pierwsza sprawa to zrobienie włącznika i wyłącznika sterownika. Jeśli dobrze to zrozumiałem to jest różnica między włączaniem logiki sterownika (w X2) a "tradycyjnym" włączaniem sterownika w blokowcu gdzie przykłada się przewód stacyjki do plusa. W blokowcu, zgodnie z zaleceniem Tasa, zastosowałem rezystor między głównym plusem a przyciskiem na kierownicy aby przycisk nie wypalił się po ok.100 włączeniach i wyłączeniach.
W X2 są dwa piny, których zwarcie spowoduje włączenie się sterownika. Czy te dwa przewody mogę podłączyć do przycisków bez rezystora? Czy może powinienem go jednak zastosować?

Druga sprawa to czy ktoś zna jakieś fajne, dyskretne i małe przyciski na kierownicę? Te chińskie z dużymi czerwonymi i zielonymi przyciskami nadają jakiejś tandety mojemu rowerowi. Tak to przynajmniej widzę :)

barmal - Nie 08 Paź, 2017

Wojtas82 napisał/a:
Mam już X2 (dzięki Barmal) i powoli zaczynam testy i podłączanie.

Pierwsza sprawa to zrobienie włącznika i wyłącznika sterownika. Jeśli dobrze to zrozumiałem to jest różnica między włączaniem logiki sterownika (w X2) a "tradycyjnym" włączaniem sterownika w blokowcu gdzie przykłada się przewód stacyjki do plusa. W blokowcu, zgodnie z zaleceniem Tasa, zastosowałem rezystor między głównym plusem a przyciskiem na kierownicy aby przycisk nie wypalił się po ok.100 włączeniach i wyłączeniach.
W X2 są dwa piny, których zwarcie spowoduje włączenie się sterownika. Czy te dwa przewody mogę podłączyć do przycisków bez rezystora? Czy może powinienem go jednak zastosować?

Druga sprawa to czy ktoś zna jakieś fajne, dyskretne i małe przyciski na kierownicę? Te chińskie z dużymi czerwonymi i zielonymi przyciskami nadają jakiejś tandety mojemu rowerowi. Tak to przynajmniej widzę :)

Prąd załączenia logiki przy 50V wynosi 35mA.

PawLas - Nie 08 Paź, 2017

Iskrzenie jest tylko podczas podłączania baterii do sterownika. Tranzystory mocy pozostają cały czas pod napięciem. Sterownik z logiką włączoną pobiera ok 35mA, z rozłączoną 35uA. Tak, że przy przełączaniu na X18 nie ma problemu z iskrzeniem.
Wojtas82 - Nie 08 Paź, 2017

PawLas napisał/a:
Iskrzenie jest tylko podczas podłączania baterii do sterownika. Tranzystory mocy pozostają cały czas pod napięciem. Sterownik z logiką włączoną pobiera ok 35mA, z rozłączoną 35uA. Tak, że przy przełączaniu na X18 nie ma problemu z iskrzeniem.


Dzięki! Czyli nie ma potrzeby na rezystor. Czy w ten układ czyli włącznik na kierownicy i x18 mogę wpiąć również wyłącznik termiczny silnika (tak profilaktycznie mam go założonego)?

PawLas - Nie 08 Paź, 2017

Myślę, że możesz, ale do zabezpieczenia termicznego jest wejście X24 na termistor. Ja mam Barmala X4 wiec sprawdź czy tak jest w X2.
Instrukcję waszmość czytał? :oops:

Wojtas82 - Nie 08 Paź, 2017

Czytał czytał. Mam też czujnik temperatury w silniku ale wolę mieć podpięty i czujnik i wyłącznik.
Wojtas82 - Nie 08 Paź, 2017

Jeszcze jeden temat. Sterownik x2 ma wbudowaną przetwornicę z dedykowanym wyjściem 5v/120mA. Chcę z niej zasilić watomierz lcdv2 by Michal (max 18mA poboru) i kontaktron przy kole (Sigma - nie wiem jaki pobór). Dodatkowo sterownik ma bocznik więc mógłbym podłączyć watomierz bezpośrednio do sterownika. Czy to zadziała i się nie popsuje? Barmal, czy na złączu shunt są określone piny?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group