To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Kontrolery BLDC - Nowy Kontroler FOC
Tomas - Pon 16 Paź, 2017
romus130, przecież nawet tytuł całego tematu mówi o nowej wersji i pierwszy post
radasss - Pon 16 Paź, 2017
Czy termistor NTC 10 kΩ montowany do wnętrza silnika może być dowolny czy np. musie mieć konkretną stałą materiałową ?
Czy ów termistor warto dokładnie zaekranować od "burzy elektromagnetycznej" występującej przy uzwojeniach ?
Czy nie trzeba ekranować bo zakłócenia nie przedostają się dalej i na wyświetlaczu zawsze jest prawdziwy odczyt temperatury niezależnie od obciążenia silnika ?
Pytam o NTC 10 kΩ bo mam na stanie mln sztuk
Np. w TME są dostępne takie.
barmal - Pon 16 Paź, 2017
radasss napisał/a: | Czy termistor NTC 10 kΩ montowany do wnętrza silnika może być dowolny czy np. musie mieć konkretną stałą materiałową ?
Czy ów termistor warto dokładnie zaekranować od "burzy elektromagnetycznej" występującej przy uzwojeniach ?
Czy nie trzeba ekranować bo zakłócenia nie przedostają się dalej i na wyświetlaczu zawsze jest prawdziwy odczyt temperatury niezależnie od obciążenia silnika ?
Pytam o NTC 10 kΩ bo mam na stanie mln sztuk
Np. w TME są dostępne takie. |
Wziąłem średnią z kilku, które miałem tak więc powinno się zgadzać. W MXUS-ie też nie wiadomo co jest montowane...
Ekranować nie trzeba, a przynajmniej nic nie zauważyłem podejrzanego. Jest programowo zaimplementowany filtr.
romus130 - Pon 16 Paź, 2017
Nie sądziłem że tak to mam zrozumieć.
Zresztą wszystko tu trzeba szukać itp.
Powiedz mi kolego barmal . Czy sterownik jest do zrobienia czy do kosza. ?
A. Zresztą poprzedni właściciel napomniał. Mi że jeśli chcę żeby działało reg. Profile itp. To muszę zaktualizować.
Ale nie ważne teraz. Pytanie czy to śmietnik czy nie.
radasss - Pon 16 Paź, 2017
barmal napisał/a: | powinno się zgadzać |
Widoczne rezystancje dwóch różnych termistorów NTC 10 kΩ w tej samej temperaturze 16°C i 95°C
Z lewej B=3950, z prawej B=3380
,
barmal - Pon 16 Paź, 2017
romus130 napisał/a: | Nie sądziłem że tak to mam zrozumieć.
Zresztą wszystko tu trzeba szukać itp.
Powiedz mi kolego barmal . Czy sterownik jest do zrobienia czy do kosza. ?
A. Zresztą poprzedni właściciel napomniał. Mi że jeśli chcę żeby działało reg. Profile itp. To muszę zaktualizować.
Ale nie ważne teraz. Pytanie czy to śmietnik czy nie. |
Ano tak to niestety czasem bywa
Do kosza na pewno nie. W najgorszym wypadku uwaliłeś bootloadera. Choć wątpię że zaktualizował. Wydaje mi się, że jest teraz w stanie resetu i czeka na nowa soft (po włączeniu).
Zapodaj mu odpowiedni program i spróbuj zaktualizować. Jeśli Ci się nie uda, przyślij mi go, zrobię i będzie git
radasss - Pon 16 Paź, 2017
I co sądzisz o przydatności przypadkowych termistorów NTC 10 kΩ do pomiaru temperatury z jakąkolwiek dokładnością ?
barmal - Pon 16 Paź, 2017
radasss napisał/a: | barmal napisał/a: | powinno się zgadzać |
Widoczne rezystancje dwóch różnych termistorów NTC 10 kΩ w tej samej temperaturze 16°C i 95°C
Z lewej B=3950, z prawej B=3380
Obrazek, Obrazek |
I takich masz milion? Fjuuu
No to weź taki z MXUSA
Tak na serio, orientowałem się na stałą 3950K.
radasss - Pon 16 Paź, 2017
Wyżej masz jeszcze pomiar dla 111°C.
Oczywiście, że nie mam mln, ale chciałbym je wykorzystać. Jak widzisz przypadkowa, ani średnia stała materiałowa B nie nadaje się do pomiaru temp. silnika. Nie chodzi o dokładność 0,1 °C, ale 3°C to chyba jest do osiągnięcia ?
Dla KTY81/110 masz to dokładnie skalibrowane ?
barmal - Pon 16 Paź, 2017
radasss napisał/a: | Wyżej masz jeszcze pomiar dla 111°C.
Oczywiście, że nie mam mln, ale chciałbym je wykorzystać. Jak widzisz przypadkowa, ani średnia stała materiałowa B nie nadaje się do pomiaru temp. silnika. Nie chodzi o dokładność 0,1 °C, ale 3°C to chyba jest do osiągnięcia ?
Dla KTY81/110 masz to dokładnie skalibrowane ? |
No niestety tak jest. KTY jest trochę lepszy ale i tak ze wzrostem temperatury otoczenia niedokładność wzrasta.
Oba, NTC i KTY testowałem przyklejone do lutownicy od 30 do 130° z referencję na mierniku z czujnikiem dwudrutowym (a właściwie na 2 miernikach) ale jak to ma się do temperatury rzeczywistej w silniku nie potrafię powiedzieć.
radasss - Pon 16 Paź, 2017
A nie myślałeś nad zastosowaniem LM 35 ? Ja go mam w jednym z jednośladów i zasilam z zasilania czujników Hall'a i działa.
romus130 - Pon 16 Paź, 2017
barmal napisał/a: | romus130 napisał/a: | Nie sądziłem że tak to mam zrozumieć.
Zresztą wszystko tu trzeba szukać itp.
Powiedz mi kolego barmal . Czy sterownik jest do zrobienia czy do kosza. ?
A. Zresztą poprzedni właściciel napomniał. Mi że jeśli chcę żeby działało reg. Profile itp. To muszę zaktualizować.
Ale nie ważne teraz. Pytanie czy to śmietnik czy nie. |
Ano tak to niestety czasem bywa
Do kosza na pewno nie. W najgorszym wypadku uwaliłeś bootloadera. Choć wątpię że zaktualizował. Wydaje mi się, że jest teraz w stanie resetu i czeka na nowa soft (po włączeniu).
Zapodaj mu odpowiedni program i spróbuj zaktualizować. Jeśli Ci się nie uda, przyślij mi go, zrobię i będzie git |
A dostanę program i wskazówki wgrania. Itp. ? Nie wiem gdzie szukać info.
barmal - Pon 16 Paź, 2017
radasss napisał/a: | A nie myślałeś nad zastosowaniem LM 35 ? Ja go mam w jednym z jednośladów i zasilam z zasilania czujników Hall'a i działa. |
Tak, mam go nawet w starym silniku z Feddza. Początkowo miałem tylko KTY bo taki był w mxusie, kupiłem drugi silnik i okazało się, że jest NTC. Tym sposobem musiałem dołożyć programowo drugi czujnik. Ale ogólnie jak już dołożyłem drugi czujnik to i mogę też i trzeci, hmmm Dobry pomysł
barmal - Pon 16 Paź, 2017
romus130 napisał/a: | barmal napisał/a: | romus130 napisał/a: | Nie sądziłem że tak to mam zrozumieć.
Zresztą wszystko tu trzeba szukać itp.
Powiedz mi kolego barmal . Czy sterownik jest do zrobienia czy do kosza. ?
A. Zresztą poprzedni właściciel napomniał. Mi że jeśli chcę żeby działało reg. Profile itp. To muszę zaktualizować.
Ale nie ważne teraz. Pytanie czy to śmietnik czy nie. |
Ano tak to niestety czasem bywa
Do kosza na pewno nie. W najgorszym wypadku uwaliłeś bootloadera. Choć wątpię że zaktualizował. Wydaje mi się, że jest teraz w stanie resetu i czeka na nowa soft (po włączeniu).
Zapodaj mu odpowiedni program i spróbuj zaktualizować. Jeśli Ci się nie uda, przyślij mi go, zrobię i będzie git |
A dostanę program i wskazówki wgrania. Itp. ? Nie wiem gdzie szukać info. |
Dobrze by było poczytać we wątku
A co w końcu zrobiłeś?
radasss - Pon 16 Paź, 2017
LM 35 może wymagać specyficznego filtra bo zbiera "śmieci" i wskazania zależą od obciążenia silnika. Przy hamowaniu odzyskowym pokazuje niższą, w czasie przyspieszania wyższą temperaturę. Na postoju pokazuje co powinien.
|
|
|