To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Kontrolery BLDC - Nowy Kontroler FOC
romus130 - Wto 17 Paź, 2017
barmal napisał/a: | romus130 napisał/a: | barmal napisał/a: | romus130 napisał/a: | Nie sądziłem że tak to mam zrozumieć.
Zresztą wszystko tu trzeba szukać itp.
Powiedz mi kolego barmal . Czy sterownik jest do zrobienia czy do kosza. ?
A. Zresztą poprzedni właściciel napomniał. Mi że jeśli chcę żeby działało reg. Profile itp. To muszę zaktualizować.
Ale nie ważne teraz. Pytanie czy to śmietnik czy nie. |
Ano tak to niestety czasem bywa
Do kosza na pewno nie. W najgorszym wypadku uwaliłeś bootloadera. Choć wątpię że zaktualizował. Wydaje mi się, że jest teraz w stanie resetu i czeka na nowa soft (po włączeniu).
Zapodaj mu odpowiedni program i spróbuj zaktualizować. Jeśli Ci się nie uda, przyślij mi go, zrobię i będzie git |
A dostanę program i wskazówki wgrania. Itp. ? Nie wiem gdzie szukać info. |
Dobrze by było poczytać we wątku
A co w końcu zrobiłeś? |
Barmal. Uwierz mi. Ten wątek to czytałem że trzy razy. Jak przyszedł mi X2 i trzeba było go jakoś ustawić va wiedzy było mało. W tych postach tez tak mało jasne to wszystko. Ale nasczescie nakreciles ten filmik o permentyzacji? No to wtedy zaczynało mieć to wszystko sens.
Miałem taki dziwny obiaw może będziesz wiedział o co chodzi.
Gdy już sterownik był ustawiony. I czasami gdy włączałem rower to koło potrafiło się kręcić do tyłu. Wtedy wyłącz i włącz. I było do przodu.
Czasami zdarzało się tak że po włączeniu rower nie reagował na manetkę. Wtedy wyłącz i włącz z naciągnięta manetką i było dobrze.
Albo trzeba było wejść w aplikacji połączyć się zrobić save i rower jeździ.
No i powiedz mi Stwórco tego otóż sterownika dlaczego tak się działo. ?
Ps
Kiedy innymi chciałem też zrobić aktualizację.
Dziękuję za uwagę
barmal - Wto 17 Paź, 2017
romus130 napisał/a: | barmal napisał/a: | romus130 napisał/a: | barmal napisał/a: | romus130 napisał/a: | Nie sądziłem że tak to mam zrozumieć.
Zresztą wszystko tu trzeba szukać itp.
Powiedz mi kolego barmal . Czy sterownik jest do zrobienia czy do kosza. ?
A. Zresztą poprzedni właściciel napomniał. Mi że jeśli chcę żeby działało reg. Profile itp. To muszę zaktualizować.
Ale nie ważne teraz. Pytanie czy to śmietnik czy nie. |
Ano tak to niestety czasem bywa
Do kosza na pewno nie. W najgorszym wypadku uwaliłeś bootloadera. Choć wątpię że zaktualizował. Wydaje mi się, że jest teraz w stanie resetu i czeka na nowa soft (po włączeniu).
Zapodaj mu odpowiedni program i spróbuj zaktualizować. Jeśli Ci się nie uda, przyślij mi go, zrobię i będzie git |
A dostanę program i wskazówki wgrania. Itp. ? Nie wiem gdzie szukać info. |
Dobrze by było poczytać we wątku
A co w końcu zrobiłeś? |
Barmal. Uwierz mi. Ten wątek to czytałem że trzy razy. Jak przyszedł mi X2 i trzeba było go jakoś ustawić va wiedzy było mało. W tych postach tez tak mało jasne to wszystko. Ale nasczescie nakreciles ten filmik o permentyzacji? No to wtedy zaczynało mieć to wszystko sens.
Miałem taki dziwny obiaw może będziesz wiedział o co chodzi.
Gdy już sterownik był ustawiony. I czasami gdy włączałem rower to koło potrafiło się kręcić do tyłu. Wtedy wyłącz i włącz. I było do przodu.
Czasami zdarzało się tak że po włączeniu rower nie reagował na manetkę. Wtedy wyłącz i włącz z naciągnięta manetką i było dobrze.
Albo trzeba było wejść w aplikacji połączyć się zrobić save i rower jeździ.
No i powiedz mi Stwórco tego otóż sterownika dlaczego tak się działo. ?
Ps
Kiedy innymi chciałem też zrobić aktualizację.
Dziękuję za uwagę |
Diagnoza na odległość nie jest najprostsza. Dlaczego tak się działo, nie wiem. Nie widziałem instalacji ani ustawień. Wiem tylko, że samo z siebie tak się nie dzieje. A że najprostszym jest zawsze zapytać "dlaczego" zamiast poszukać w ustawieniach czy instalacji to już inna para butów..
Powiem tyle, czasem ludzie pytają dlaczego silnik nie reaguje na manetkę? HV cut off ustawione jest na 50V a instalacja jest 60V. No i co ja mam tu powiedzieć? Instrukcja Panie, instrukcja
Bartosh - Nie 12 Lis, 2017
To co, Barmalu, wyprodukujesz wersję na 24 fetach? Można zamawiać? (-;
barmal - Pon 13 Lis, 2017
Bartosh napisał/a: | To co, Barmalu, wyprodukujesz wersję na 24 fetach? Można zamawiać? (-; |
W czwartek zamawiam płytki
Bartosh - Pon 13 Lis, 2017
To bardzo dobre wieści. Kiedy wstępnie można zamówić u Ciebie ten sprzęcior?
barmal - Wto 14 Lis, 2017
Aktualizacja softu w pierwszym poście.
Aktualizacja obejmuje zmiany w funkcji załączania regena, wskazań pomiaru mocy oraz prądu aku.
Do tej pory regen po aktywacji załączał się cyfrowo, teraz z niewielką rampą od zera. Dodatkowo w opcji cyfrowego załączania regena przez klamkę tenże działał jedynie do momentu kiedy silnik się kręcił. To był mój błąd i kilka sterowników wyszło z owym softem. Niestety nie wyłapałem tego błędu, sorry.
Jeśli ktoś używa regena sprzężonego z manetką wszystko działa poprawnie.
PawLas - Wto 14 Lis, 2017
Panowie, proszę mi wytłumaczyć łopatologicznie te cztery wielkości:
"Iq Kp parametr P regulatora prądu Iq, odpowiedzialnego za moment obrotowy.
Iq Ki parametr I regulatora prądu Iq, odpowiedzialnego za moment obrotowy.
Id Kp parametr P regulatora prądu Id, odpowiedzialnego pole.
Id Ki parametr P (chyba pomyłka) regulatora prądu Id, odpowiedzialnego pole. "
Niestety przeczytanie instrukcji niezbyt przybliża mnie do zrozumienia.
Barmal, dzięki za soft.
qaz33 - Śro 15 Lis, 2017
Masz dwa regulatory PI. Jeden steruje momentem a drugi polem. Pole zawsze powinno byc bliskie zeru a moment rowny wartosci zadanej manetka - to tak w skrocie.
Kazdy regulator ma oczywiscie dwa parametry Ki i Kp ktore trzeba odpowiednio ustawic
PawLas - Śro 15 Lis, 2017
No cóż, że tak powiem, a ma ktoś może sprawdzone te wartości dla Mxusa v3 4T? Zamontowany w rowerze 26", więc kręci się tylko do przodu.
Chodzi mi o wyciśnięcie max momentu przy prędkościach 10-30 km/h
Wojtas82 - Pon 20 Lis, 2017
Mam problem z ustawieniem silnika Nine Continent 7x9. Podłączyłem wszystko poprawnie, dużo czasu spędziłem na parametryzacji zgodnie z filmikami i na każdym ustawieniu miałem charakterystyczne stukanie, zgodnie mniej więcej z częstotliwością obrotów (co jeden obrót koła stuknięcie, im szybciej tym częściej). Stukanie jest dość głośne i odczuwalne na ramie (jak się dotknie ramy to czuć stuknięcia). Mam jeszcze sterownik GT500, który podłączyłem bo podejrzewałem, że silnik jest uszkodzony ale okazało się, że na blokowcu stukania nie ma prawie wcale (jest bardzo minimalne). Co to może być? Jakie parametry mogą za to odpowiadać?
Tutaj słychać to stukanie https://www.youtube.com/watch?v=ngX_lEAvUvo
adam4x - Wto 21 Lis, 2017
Miałem tak samo. Owemu stukowi towarzyszyło jeszcze dość mocne przyhamowanie koła. Na sterowniku blokowym silnik działał prawidłowo. Po pomiarach wyszło, że jeden z czujników halla jest niepewny (napięcia 0,5V oraz 4,5V). Po wymianie wszystkich halli (mimo, że stuknęło jeszcze kilka razy podczas pierwszego uruchomienia silnika) jest obecnie dobrze.
Wojtas82 - Wto 21 Lis, 2017
Sęk w tym, że silnik wrócił z serwisu gdzie między innymi był wymieniany hall....
Tomas - Wto 21 Lis, 2017
Może GT przełącza się w tryb bezhallowy (jeśli jeden jest wadliwy) i wtedy wydaje Ci się ze jest wszystko ok na tym sterowniku. Rozpoznanie trybu bezhallowego to np delikatne (minimalne) cofnięcie koła przy starcie. Zrób kilka delikatnych startów z kołem w powietrzu i zobacz.
tas - Wto 21 Lis, 2017
2x były wymieniane te czujniki (wszystkie, profilaktycznie), zarówno przed jak i po stukania na kilku innych instalacjach nie było
Tomas - Wto 21 Lis, 2017
Ok. Kolega Wojtas nie podał szczegółów.
Wojtas82 napisał/a: | był wymieniany hall... |
|
|
|