To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - Nowy Kontroler FOC

Mitar - Pon 22 Sty, 2018

barmal napisał/a:

Takie było kiedyś założenie, z tym boosterem. Z uwagi, że nie lubię marnować energii w funkcjach z osłabieniem pola, miałem zamiar przy końcu PWM-a "wyprostować" sinusa do funkcji blokowca. Ale w międzyczasie wpadł mi inny pomysł do głowy i przeniosłem go w program. Uzyskałem około 98,88% obrotów blokowca i tym samym pierwszy pomysł z wyprostowaniem sinusa poszedł że tak powiem do d...


To jest w jakimś nowym sofcie ? Bo sterownik kupiłem w zeszłym roku (jeszcze nie zamontowany) i wtedy pytałem i wchodziło na to ,że turbo nie ma i jeszcze dodatkowo sterownik ma kilkuprocentowy mniejszy Vmax od blokowca, tak zrozumiałem.

barmal - Pon 22 Sty, 2018

Mitar napisał/a:
To jest w jakimś nowym sofcie ? Bo sterownik kupiłem w zeszłym roku (jeszcze nie zamontowany) i wtedy pytałem i wchodziło na to ,że turbo nie ma i jeszcze dodatkowo sterownik ma kilkuprocentowy mniejszy Vmax od blokowca, tak zrozumiałem.

To już jest dłużej, także i w Twoim sterowniku.

PawLas - Śro 24 Sty, 2018

Cześć wszystkim w A.D. 2018.

Od pewnego czasu mam dziwne zjawisko. W zasadzie chyba od początku mojej przygody z X4. Tu nie mam pewności.

Zagadka.
Dodaję gazu - cichy stuk, hamuję regenem - cichy stuk gdzieś w okolicy silnika.

Jak hamuję kilka razy pod rząd regenem ( nie mam w ogóle tylnego zacisku hamulca), ale bez dodawania gazu, to stuknięcie jest tylko za pierwszym razem. Z kolei jak dodaję gazu kilkakrotnie bez hamowania regenem, to stuknięcie jest też tylko za pierwszym razem.
Na logikę takie zachowanie, jakby był jakiś luz w mocowaniu osi silnika do ramy. To jednak wykluczam, bo są założone dwa torque army idealnie spasowane do osi i nakrętki na osi skręcone na amen.
Stuka jednak dalej i nie wiem co to za duchy. Czekam kiedy pojadę bez kółka jakby zechciało wyskoczyć z ramy.

Z czasem zacząłem myśleć, czy to przypadkiem nie jakiś błąd programu w sterowniku, że przy zmianie z regena na jazdę i na odwrót jest jakiś problem i "pomyłka faz" na ułamek sekundy.

Miał ktoś z Was takie czary?

Edit:
Dopiero teraz, jak to opisałem zaczynam się zastanawiać, czy może mam luz wewnątrz silnika na połączeniu osi i stojana.. Chyba nie obejdzie się bez grubszej roboty..

Barmal, czy możesz wykluczyć chochliki w sterowniku?

Edit2:
Po wnikliwych testach raczej wykluczam błąd sterownika.
Podczas jazdy z górki - pod górkę na włączonym tempomacie stuk nie odbywa się dokładnie w momencie przejścia sterownika "przez zero" ale nieco później już przy jeździe przez chwilę napędzając silnik. Czyli po chwili gdy już zostanie pokonany jakiś opór mechaniczny następuje stukniecie.
Widzę, że w następnym poście wzbudziłem jakieś wątpliwości co do sterownika, więc chce zdementowac, ale zostawiam posta.

henio - Pią 26 Sty, 2018

Nie wiem czy się nie skuszę i nie kupię sterownika od Barmala :) Podobno bardzo dobre. A one są sinus, czy trapez, a może to są te wektorowe?

Jestem na etapie skrzynki, także mam czas. Mogę stać w kolejce. Ile kosztuje sterownik do Nine Continent RH2809 D (7x9) lub do https://wholesaler.alibaba.com/product-detail/2017-NewQS-Motor-1000W-205-35H_60653457974.html czy to taki sam będzie?

barmal - Pią 26 Sty, 2018

PawLas napisał/a:
Jak hamuję kilka razy pod rząd regenem ( nie mam w ogóle tylnego zacisku hamulca), ale bez dodawania gazu, to stuknięcie jest tylko za pierwszym razem. Z kolei jak dodaję gazu kilkakrotnie bez hamowania regenem, to stuknięcie jest też tylko za pierwszym razem.
Na logikę takie zachowanie, jakby był jakiś luz w mocowaniu osi silnika do ramy. To jednak wykluczam, bo są założone dwa torque army idealnie spasowane do osi i nakrętki na osi skręcone na amen.

PawLas napisał/a:
Z czasem zacząłem myśleć, czy to przypadkiem nie jakiś błąd programu w sterowniku, że przy zmianie z regena na jazdę i na odwrót jest jakiś problem i "pomyłka faz" na ułamek sekundy.

No i tu mamy zagadkę. Nie wykluczam, że programowo takie cuda mogą się dziać. Jednak jako pragmatyk śmię wątpić. W moich silnikach to kwestia szczęścia. W rowerze na deszcz, śnieg itp. z Crystalyte HS3540 takiego czegoś nie miałem po kilku kkm nie mam. W Feddsie i oryginalnym silniku również nie. Za to przy 2 MXUS-ach (nowych) owszem. Nawet film sobie nagrałem :-)
O tu: klik
Albo tu: klik2
Trochę ciężko było jedną ręką filmować i prowokować usterkę :-)

barmal - Pią 26 Sty, 2018

henio napisał/a:
A one są sinus, czy trapez, a może to są te wektorowe?

Ach se powiem: sinus wektorowy :-)
Kosztuje 620 z przesyłką (X2-ka, czyli mały). Acha i jeszcze w następnym poście autoset w 30 sekund :-)

barmal - Pią 26 Sty, 2018

Cytat:
Acha i jeszcze w następnym poście autoset w 30 sekund :-)

OK, jeszcze w następnym. Teraz chciałem wyrazić zdziwienie...zostałem dyrektorem fjuuu fjuuu. Powiem żonie :-)

barmal - Pią 26 Sty, 2018

No to po zapowiedziach autoset:klik
ierwsza, wstępna wersja. Dźwięk niezbyt, paplałem za kamerą :-)

henio - Pon 29 Sty, 2018

@ barmal,

Czy Twój sterownik X2-ka będzie kompatybilny z silnikiem Nine Continent RH2809 D (7x9), lub z silnikiem QS Motor 1000W 205 35H V1 135mm?

Czy ktoś już używał sterownik Barmala w takim zestawieniu?

Tomas - Pon 29 Sty, 2018

Bedzie. Heniek nie wygłupiaj sie, czytałeś choć trochę forum? :wink:
henio - Wto 30 Sty, 2018

No czytałem i cały czas czytam, można powiedzieć ćpam forum i zasysam informacje :) ale tu kolega wyżej pisał coś o STUKACH w swoim silniku, to wolałem się zapytać. Lepiej wyjść na idiotę i wiedzieć, niż udawać mądrego i nie zapytać :)
PawLas - Wto 30 Sty, 2018

Dzięki Barmal za filmiki z latającą ośką. Teraz widzę, że to możliwe. Jeden człek z USA twierdzi, że oś jest wciskana 3000 psi czyli na oko powinno wytrzymać 200 Nm w zależności od faktycznych rozmiarów tulei. Ja przyjąłem średnicę 30mm.
Problem zauważyłem po przejściu z blokowca na Barmal X4, gdzie prąd silnika można ustawić do 180A. Tak więc całkiem możliwe, że się oś rozruszała i teraz klekocze.

Jak naprawić tą usterkę? Jest tam miejsce na spaw punktowy, czy nie wejdzie później łożysko?

barmal - Śro 31 Sty, 2018

PawLas napisał/a:
Dzięki Barmal za filmiki z latającą ośką. Teraz widzę, że to możliwe. Jeden człek z USA twierdzi, że oś jest wciskana 3000 psi czyli na oko powinno wytrzymać 200 Nm w zależności od faktycznych rozmiarów tulei. Ja przyjąłem średnicę 30mm.
Problem zauważyłem po przejściu z blokowca na Barmal X4, gdzie prąd silnika można ustawić do 180A. Tak więc całkiem możliwe, że się oś rozruszała i teraz klekocze.

Jak naprawić tą usterkę? Jest tam miejsce na spaw punktowy, czy nie wejdzie później łożysko?


Nie wiem czy u Ciebie tak jest. Trzeba by to sprawdzić. Co do spawu to nie mam pojęcia ale chyba masz aluminiowe żebra...

Mitar - Śro 31 Sty, 2018

barmal a ja mam pytanie co do ilości pchanych A w X2

W dokumentacji jest napisane max 40A przy 20S i 80A w fazy.
Czy to jest max zablokowany w aplikacji czy jest szansa puścić/ustawić tam bezpiecznie 45A i powiedzmy 90A w fazy tak jak to było w blokowcu 45A do 50A ?

Drugie pytanie to może do wszystkich.
Może ktoś polecić jakiś sprawdzony kompaktowy analogowy czujnik hala do montażu przy hamulcu do tego sterownika?

henio - Śro 31 Sty, 2018

@ Barmal,
A planujesz może wiosenną promocję ;)
Bo kurcze, drogi ten Twój sterownik, 620zł z przesyłką... to drożej niż silnik QS 1000W 205 35H V1 135mm. Może byś sprzedawał po 500zł, co i tak już jest drogo, ale byś więcej sprzedał i więcej zarobił ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group