To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - Nowy Kontroler FOC

Mitar - Śro 21 Mar, 2018

PawLas napisał/a:

Mitar, czy podczas braku internetu plik .csv będzie gdzieś zapisany? Wiadomo, że nie do Dropbox a :) Czy po nawiązaniu połączenia plik będzie wysłany do chmury? Jak to działa?


Pliki są zawsze zapisywane w folderze aplikacji, nawet jeśli nie masz połączenia czy tokenu dropboxa, jak tylko program uzyska połączenie wszystko zaległe ci się wyśle.



.

realis - Sob 24 Mar, 2018

Cześć wszystkim

swietny projekt, czegoś takiego właśnie szukałem.
, apka de facto zastępuje wyświetlacz co daje przewagę nad innymi sterownikami z rynku i oszczędność kilkaset zł -rewelacja.

czy sterownik gdzieś spisuje zużyte W?

czy porównując X4 do Sabvoton 72080 można powiedzieć że przy 72v X4 to max 60A a Savb. to 80A?

ile chwilowo max wytrzyma X4

pzdr

m

PawLas - Nie 25 Mar, 2018

Mój Barmal X4 działa do 80A I baterii.
Po około minucie jazdy pod górę 70A - 80A temperatura sterownika wzrasta o 10 stopni. Sterownik w torbie.

markkar - Pią 20 Kwi, 2018

Kilka pytań do X4, jak się powtórzę to sorry:
1.Zapis z instrukcji:
"X9, X8, X10: wejście PAS. X9-sygnał z czujnika PAS, X8-PAS +, X9- PAS –"
- rozumiem iż PAS "-" to X10?
- czy oznaczenia tyczą się pinów dolnych i górnych?
2.Zapis z instrukcji:
"Po włączeniu sterownik startuje w profilu domyślnym (Ekran licznika): 0.
Aby aktywować czujnik PAS dla przykładu w profilu 0 należy zmienić w aplikacji przyciskiem
„Set Profil” wartość na 4, ustawić np. limit obrotów na 80 i zapisać.
Po resecie sterownik startuje z profilem domyślnym = 0, silnik po przekręceniu manetki nie
obraca się. Aby uaktywnić silnik konieczne jest podłączenie czujnika PAS do wejścia w
sterowniku i zakręcenie korbą. Po wykryciu przez sterownik ruchu na wejściu PAS zostaje
zwolniona manetka i silnik zaczyna się po jej odkręceniu obracać ze zredukowanymi do 80%
obrotami."
Nie do końca potrafię to rozszyfrować, jak jeżdżę na profilu 4 i zrestartuję sterownik to wróci na profil 0 który nie potrzebuje pas to czemu manetka nie wyzwala obrotów? Tu się pogubiłem.
3. Czy PAS z 12 magnesami (V12) będzie działać?

Arczi76 - Sob 21 Kwi, 2018

Mam pytanie, czy w firmware w wersji z autosetem działa Boost? Pytam bo u mnie zawsze włącza się wykrywanie halli po zwarciu pinu X12 do masy, bez względu na to jak mam ustawione hall change w apce. Mam na myśli dokładnie wersję ostatnią czyli X2_1.0.36.
esati - Wto 29 Maj, 2018

Jest może gdzieś filmik jak ten sterownik współpracuje z silnikiem 9c? Kultura pracy i głośność. Jaki obecnie czas oczekiwania?
barmal - Pią 01 Cze, 2018

esati napisał/a:
Jest może gdzieś filmik jak ten sterownik współpracuje z silnikiem 9c? Kultura pracy i głośność. Jaki obecnie czas oczekiwania?

Tu jest blokowy:

A tu foc:

Obecnie staruję serię X2-ek. To potrwa jakieś 5 tygodni jeszcze.
Pozdrawiam
Bartek

Arbiter - Sob 02 Cze, 2018

Dobre porównanie, różnica ogromna sinus/FOC cichy a silnik przy sterowaniu blokowym wydaje dźwięk jak przekładnia
esati - Sob 02 Cze, 2018

Dziękuje. Przekonuje mnie to. Zamawiam X4 i czekam. Wysłałem PM.
barmal - Śro 06 Cze, 2018

Aktualizacja Opisu w pierwszym poście.
esati - Śro 06 Cze, 2018

Czy ktoś się orientuje czy w silnikach 9C 10x6 po 2017r (dekiel z trapezowymi wytłoczeniami) są kondensatory na czujnikach halla?
A jeśli nikt nie wie to pytanie do barmala - bez otwierania silnika jestem w stanie to stwierdzić? (np. po podłączeniu oscyloskopu do halli).

Cytat:

Uwaga!
Kondensatory blokujące są niezbędnie konieczne dla prawidłowego działania hallotronów.
Bardzo często, szczególnie w silnikach chińskich producentów występujące sensory są niestety i wbrew wszelkim notom katalogowym, montowane bez kondensatorów pomocniczych, które mają za zadanie dostarczyć niezbędną dla czujników energię w momencie przełączenia.
Sterownik, szczególnie w trybie komutacji sinusoidalnej zdany jest na poprawny sygnał z położenia wirnika. W momencie braku lub nipoprawnego sygnału sterownik nie jest w stanie prawidłowo wygenerować prąd o przebiegu sinusoidalnym co może skutkować niepoprawną pracą silnika.
Zalecane jest zatem wyposażenie hallotronów w kondensatory oraz, w celu zminimalizowania zakłóceń, ekranowania sygnałów hallotronów oraz faz silnika lub oddzielenia obou grup przewodów od siebie (zobacz niżej).
Kable fazowe silnika powinny być ponadto posiadać odpowiedni do uzyskiwanej mocy przekrój.

barmal - Śro 06 Cze, 2018

esati napisał/a:
Czy ktoś się orientuje czy w silnikach 9C 10x6 po 2017r (dekiel z trapezowymi wytłoczeniami) są kondensatory na czujnikach halla?
A jeśli nikt nie wie to pytanie do barmala - bez otwierania silnika jestem w stanie to stwierdzić? (np. po podłączeniu oscyloskopu do halli).

Cytat:

Uwaga!
Kondensatory blokujące są niezbędnie konieczne dla prawidłowego działania hallotronów.
Bardzo często, szczególnie w silnikach chińskich producentów występujące sensory są niestety i wbrew wszelkim notom katalogowym, montowane bez kondensatorów pomocniczych, które mają za zadanie dostarczyć niezbędną dla czujników energię w momencie przełączenia.
Sterownik, szczególnie w trybie komutacji sinusoidalnej zdany jest na poprawny sygnał z położenia wirnika. W momencie braku lub nipoprawnego sygnału sterownik nie jest w stanie prawidłowo wygenerować prąd o przebiegu sinusoidalnym co może skutkować niepoprawną pracą silnika.
Zalecane jest zatem wyposażenie hallotronów w kondensatory oraz, w celu zminimalizowania zakłóceń, ekranowania sygnałów hallotronów oraz faz silnika lub oddzielenia obou grup przewodów od siebie (zobacz niżej).
Kable fazowe silnika powinny być ponadto posiadać odpowiedni do uzyskiwanej mocy przekrój.

Nie wydaje mi się wprawdzie ale czy są nie wiem.
Bez otwierania nie stwierdzisz czy są zamontowane.
Ja bym najpierw spróbował bez nich. Chyba że i tak masz czy musisz rozbierać silnik to przy okazji i świętego spokoju dołóż.
Jeśli pojawiłyby się jakiekolwiek dziwne rzeczy to najpierw rozdzielić kabel i później kondensatory.

barmal - Wto 12 Cze, 2018

Aktualizacja softu w pierwszym poście.
Co się zmieniło:
Prądkość max. = 100% sterownika blokowego (bez tzw. Fluxa).
Poprawione regulatory Iq + Id.
Progi temperaturowe odcięcia dla silnika i sterownika. Jest ich mniej, konkretnie 3 => 85, 90 i 115°C i ograniczenie prądu procentualnie odpowiednio od 80 do 70% i przy 115°C odcięcie.
Manetka: samoczynny reset wyłączenia po zablokowaniu = 2 sekundy. Czyli nie trzeba ręcznie resetować sterownika.
Manetka po włączeniu mniej wrażliwa na poruszenie i tym samym na blokadę sterownika.
Po włączeniu sterownik nie blokuje gdy koło się nie znajduje w bezruchu.
Reakcja na manetkę skrócona.
Zwiększony zakres prądu regena.
Dodatkowo wewnętrzny regulator prądu aku bardziej agresywny. Przez co silnik dynamiczniej rusza.
No i na koniec: poprawiony start silnika od 0.
Łącznie silnik pracuje bez wibracji i startuje bardzo dynamicznie od 0.
Soft bez autoseta dla X2 i X4. Po aktualizacji najlepiej przeprowadzić ponowną parametryzację.

PawLas - Śro 13 Cze, 2018

Cytat:
Po włączeniu sterownik nie blokuje gdy koło się nie znajduje w bezruchu.


Wyłączenie sterownika (stacyjki) podczas jazdy i ponowne załączenie w ruchu nie wymaga zatrzymania sie? Dobrze rozumiem? Sterownik podejmie pracę w ruchu?

barmal - Śro 13 Cze, 2018

PawLas napisał/a:
Cytat:
Po włączeniu sterownik nie blokuje gdy koło się nie znajduje w bezruchu.


Wyłączenie sterownika (stacyjki) podczas jazdy i ponowne załączenie w ruchu nie wymaga zatrzymania sie? Dobrze rozumiem? Sterownik podejmie pracę w ruchu?

Nie do końca. Minimalny ruch jest dopuszczalny :-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group