To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - Nowy Kontroler FOC

Mitar - Nie 23 Kwi, 2017

Cytat:
=> Dodatkowe wyjście 5V/150mA z niezależnego zasilacza impulsowego (nie obsadzone części)


Czy 150mA to max jakie się da ogarnąć? Fajnie by było jakby było przynajmniej 500mA.

Mobil - Nie 23 Kwi, 2017

Najlepiej to ze sterownika nie brać w ogóle 5V tylko z własnej przetwornicy :neutral:
barmal - Pią 28 Kwi, 2017

W pierwszym poście zamieściłem opis do sterownika :-)
ICE - Pią 28 Kwi, 2017

barmal, a jak postępują prace nad sterownikiem. Masz już jakiś przewidywany czas zakończenia i wprowadzenia do szerszych testów/sprzedaży?
barmal - Pią 28 Kwi, 2017

ICE napisał/a:
barmal, a jak postępują prace nad sterownikiem. Masz już jakiś przewidywany czas zakończenia i wprowadzenia do szerszych testów/sprzedaży?

Dzisiaj zamówiłem płytki.... :mrgreen:

barmal - Pią 28 Kwi, 2017

Powoli powstaje dodatkowa funkcja w aplikacji: klik
maniekrox - Pią 28 Kwi, 2017

Funkcja boost chwilowo podaje trapez zamiast sinusa?
barmal - Pią 28 Kwi, 2017

maniekrox napisał/a:
Funkcja boost chwilowo podaje trapez zamiast sinusa?

Nie. Ta różnica jest marginalna.
Patrz tu. 3 fazy mierzone względem masy: klik
A tu faza faza z próbki różniczkowej: klik
Wydaje mi się, że lepiej będzie przez osłabienie pola. Ale tu znowu pojawiają się kolejne schody. Otóż zwykłe osłabienie pola ładuje po prostu kilka do kiludziesięciu amper w regulator pola (Id) i jazda. Silnik się grzeje, straty rosną w kosmos i o.
Brak jakiejkolwiek kontroli.
Tu należałoby zesprzęglić prąd pola z prądem momentu tak aby jedno od drugiego uzależnić, Czyli im więcej prądu pcham w pole tym mniejszy prąd momentu mi się robi.
Niby nic ale biorąc pod uwagę, że możemy sobie ustawić prąd do powiedzmy 120A (mówimy tu o prądzie fazy) a silnik może jedynie 60A to prędzej niż później ciekawy użytkownik podjedzie sobie owy prąd na 50A i będzie się cieszył, że mu silnik nagle fajnie i szybko jeździ, juhu!
Aż do czasu, kiedy uzwojenie przejdzie z koloru skóry kubańskiej lucicity w kolor uchodźcy prosto z Afryki... :-)
Już nie wspomnę o astronomicznie niskiej sprawności systemu...nie uchodźcy :-)

Ale mi się zebrało...to chyba najdłuższy mój post!!! :-)

Mobil - Wto 02 Maj, 2017

barmal, a to o czym piszesz to się nie nazywa "flux weaking" w Sabvotonie? :razz:
barmal napisał/a:
Czyli im więcej prądu pcham w pole tym mniejszy prąd momentu mi się robi

Czyli 80A z baterii, kończą się obroty to idzie przykładowo np. 50A z aku w fazy a reszta gdzieś tam... w pole :grin: I silnik dostaje obrotów ale moc ma mniejszą :razz:

W instrukcji na samym końcu chyba wdarł się mały błąd :razz:

barmal - Wto 02 Maj, 2017

Mobil napisał/a:
Czyli 80A z baterii, kończą się obroty to idzie przykładowo np. 50A z aku w fazy a reszta gdzieś tam... w pole I silnik dostaje obrotów ale moc ma mniejszą

Nie w pole tylko w atmosferę :-)
Prąd pola ma być na 0 wtedy jest efektywnie :-)
To nie pralka frania najnowszej generacji :-)

Mobil - Śro 03 Maj, 2017

Wytłumacz to Chińczykom :mrgreen:
qaz33 - Czw 04 Maj, 2017

Mobil dobrze opisujesz flux weakening (flux) tak wlasnie dziala. Jak masz zapas pradu w baterii i zimny silnik a zbyt niska predkosc to jest to wlasnie opcja. Ale duzo lepszym rozwiazaniem jest poprostu zwiekszyc napiecie baterii
kaczy9999 - Wto 09 Maj, 2017

Czy jest jakaś szansa na wersję X4 kompatybilną z zasilaniem 24s (100.8V)? W innych tematach dotyczących poprzednich wersji sterownika była o tym mowa. Powoli przymierzam się do popełnienia pierwszej konstrukcji, sterownik tu prezentowany wydaje się idealny, ale zależy mi na jak najwyższym napięciu zasilania.
barmal - Wto 09 Maj, 2017

kaczy9999 napisał/a:
Czy jest jakaś szansa na wersję X4 kompatybilną z zasilaniem 24s (100.8V)? W innych tematach dotyczących poprzednich wersji sterownika była o tym mowa. Powoli przymierzam się do popełnienia pierwszej konstrukcji, sterownik tu prezentowany wydaje się idealny, ale zależy mi na jak najwyższym napięciu zasilania.

Problem leży w rezerwie i cenie. Przy nap. powyżej 100V konieczne są tranzystory z nap. co najmniej 120V. Dla przykładu fety 100V i obudowie TO220 z Rdson około 3mOhm kosztują 1,89Euronów. Tranzystory 120V, smd TO263-3 i też 3mOhm kosztują już 3,71 Euronów za sztukę. Przy zamówieniu powyżej 100 sztuk...
Czyli 1,89x24=45,36Euro lub około 192Złotych. Albo 90 Euro lub 375 Złotych za 120V(oltowe)....
Wszystko na stan dzisiejszy i tylko dla tranzystorów.

barmal - Wto 09 Maj, 2017

A tymczasem, między komunią córy, gośćmi, biesiadą i innymi sprawami podłubałem przy programie. Zmieniłem/dołożyłem czujnik temperatury w silniku. Doszedł do obecnego już KTY, NTC 10k.
Zrezygnowałem z ustawiania temperatury max. odcięcia dla sterownika, która teraz jest w programie wewnętrznie sparametryzowana na rzecz wyboru czujnika temperatury w silniku.
Mamy teraz do wyboru albo NTC 10k albo KTY, 1k. Czujnik zmieniamy przyciskiem w apce.
I tak to wygląda: film



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group