To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Hyde Park - Termowizja
qaz33 - Pon 27 Mar, 2017
Technologia idzie do przodu. Moj ojciec ma teraz taka kamere wbudowana w swoj telefon komorkowy. Jeszcze pare lat i kto wie czy nie bedzie to standard
gienek333 - Pon 27 Mar, 2017
Kamery widzą podczerwień i można nimi sprawdzić choćby pilota, czy nadajniki w barierach optycznych.
tas - Pon 27 Mar, 2017
Kamery termowizyjne mają różne rozdzielczości. Moim zdaniem dopiero 320x240 umożliwia jakiekolwiek prace z takim narzędziem. Wszelakie wynalazki pokroju 80x60 czy inne są dobre do badania okien i drzwi, ale nie dla elektronika. Zresztą sami zobaczcie jak wygląda obraz z kamerki fabrycznej, a jak po odblokowaniu wysokiej rozdzielczości.
qaz33 - Pon 27 Mar, 2017
Ma 640x480 wiec chyba calkiem ok. Do tego ma ciekawa funkcje ze moze nakladac kolory z drugiego normalnego aparatu na ten sam obraz. Sa jeszcze takie same kamerki ktore mozna podpiac pod kazdego smartfona przez usb za calkiem przyzwoite pieniadze
tas - Pon 27 Mar, 2017
Ma CAT S60? Tam siedzi Flir Lepton, to taka najbardziej budżetowa kamerka termowizyjna 80 x 60 (lub 160 x 120 zaleznie od wersji) interpolowane na 640x480.
Anonymous - Pon 27 Mar, 2017
JerzyZ napisał/a: | tas napisał/a: | to oznacza, że istotnym grzejnym elementem są chyba same magnesy. | Czy ktoś potrafi to wytłumaczyć? |
Cześć
Może prądy wirowe grzeją magnesy.. Dość mocne pole magnetyczne w ruchu...?
Wiki:
"Wraz ze wzrostem natężenia pola magnetycznego bądź przewodności właściwej przewodnika lub im szybciej zmienia się pole magnetyczne, na którego działanie wystawiony jest przewodnik, tym silniej indukują się prądy wirowe."
qaz33 - Pon 27 Mar, 2017
Tak to ta, Ale nigdzie nie chwalili sie ze interpolowana z tak malej rozdzielczosci. To by tlumaczylo czemu jest taka tania
Jednak zdjecia wygladaja calkiem calkiem. Nawet zwarcie na plytce PCB dzieki niej znalazlem
tas - Wto 04 Kwi, 2017
Podczas projektowania, budowy i użytkowania akumulatorów LiIon niezwykle istotne jest zapewnienie prawidłowych warunków termicznych podczas ich pracy.
Aby zobrazować zagadnienie wykonałem doświadczenie na przykładowym akumulatorze obciążonym prądem równym zaledwie połowy maksymalnego prądu ciągłego wedle noty, przypadającego na 1 ogniwo:
Ogniwa podczas pracy nabierają temperatury i grzeją się wzajemnie. Powoduje to, że akumulator pracuje w nie jednolitych warunkach termicznych. Ogniwa skrajne mają inną temperaturę niż ogniwa wewnątrz. Nawet prąd na poziomie tak niskim powoduje różnice w gradiencie kilkunastu stopni. Z uwagi na to, że to temperatura powoduje degradacje ogniw (a nie sam prąd, który tą temperaturę powoduje) problem równomiernej temperatury akumulatora jest istotny. Z tego też powodu używa się koszyków, które dzięki przestrzeniom miedzy ogniwami pomagają w wyrównywaniu temperatur. Kolejnym jest nie przekraczanie około połowy maksymalnego prądu ciągłego przewidzianego dla danego typu ogniwa.
Należy też zwrócić uwagę, że obecne na internecie (oraz szczególnie na forum) testy ogniw 18650 i termicznych możłiwości ich rozłądowania dotyczą tylko 1 sztuki, a sam test może być miarodajny dla aplikacji ogniwa w latarce. Niestety, obecność kilkuset ogniw w jednej bryle stawia cały test jednostkowy na głowie ponieważ ogniwo, które w labolatorium podczas rozładowania będzie mieć temperaturę 30st (co można zinterpretować jako sytuację, że ogniwo ma jeszcze odpowiednią rezerwę prądową) to połączone w segment kilkudziesięciu sztuk, w takich samych warunkach obciążenia ogrzeje się do ponad 50 co można zinterpretować jako graniczną temperaturę degradacji tego samego ogniwa.
Anonymous - Wto 04 Kwi, 2017
I po to są koszyki.
Takie skrzela by się przydały w boxie do chłodzenia i eliminacji zalania deszczówką.
Mechano - Wto 04 Kwi, 2017
Ile realnie jest miejsca między ogniwami w koszyku? Jakieś 2-3mm? Może dałoby się tam wcisnąć jakiś płaski rękaw albo wąż i przez to tłoczyć jakiś czynnik chłodzący? To mogłoby, moim zdaniem, zająć raczej mało miejsca i energii a mogłoby dać dobre rezultaty.
tas - Wto 04 Kwi, 2017
W skrajnych przypadkach niby można, ale wystarczy mieć dobrze zbudowany aku i nie trzeba
Yin - Wto 04 Kwi, 2017
Pomysł że skrzelami jest niezły - wystarczy żeby była opcja szczelnego zamykania przy zlej pogodzie i otwierania przy dobrej.
tas - Wto 04 Kwi, 2017
Coś w tym jest, z jakiegoś powodu Vectory i bombery nie są szczelne.
Właściwie to pierwszy z brzegu deszcz przelewa te ramyna wylot
qaz33 - Śro 05 Kwi, 2017
Po jakim czasie od zalaczenia tego pradu zostalo wykonane te zdjecie? Tak pi razy drzwi, w sekundach czy w minutach czy moze po pol godzinie?
Bardzo ciekawe wnioski mozna z tego wyciagnac.
WojtekErnest - Śro 05 Kwi, 2017
Do tego warto dodać. że miejsce 'podgrzewanego' BMS-a może mieć również negatywny wpływ na jego stabilność, choćby utrzymywanie przez BMS progów napięciowych.
|
|
|