To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Hyde Park - Termowizja

Anonymous - Śro 05 Kwi, 2017


Anonymous - Śro 05 Kwi, 2017

Ale, że o co chodzi z tym zdjęciem?
tas - Śro 05 Kwi, 2017

qaz33 napisał/a:
Po jakim czasie od zalaczenia tego pradu zostalo wykonane te zdjecie? Tak pi razy drzwi, w sekundach czy w minutach czy moze po pol godzinie?
Bardzo ciekawe wnioski mozna z tego wyciagnac.


Ciężko powiedzieć, 30 min około może.

Do tego aku nie ma obudowy żadnej, nie jest niczym owinięty i leży sobie na warsztacie.
To jest jego temp maksymalna, później już się taki stan utrzymywał aż do wyładowania.

Anonymous - Śro 05 Kwi, 2017

zeeltom napisał/a:
Ale, że o co chodzi z tym zdjęciem?

O skrzela.

Przeczytaj wątek to się może domyślisz.

Anonymous - Śro 05 Kwi, 2017

Co do temperatury.
Prawdę mówiąc nie wiem jak jest z ogniwami Li Ion, ale gdzieś czytałem, że Lipo mają optymalną temperaturę pracy 50°C. Powyżej degradacja, poniżej mniejsza wydajność.

tas - Śro 05 Kwi, 2017

Nie.
Robocza temperatura pracy to 20-25st, noty do ogniw tyle podają.

Szymon645 - Śro 05 Kwi, 2017

Lipo maja wyższą wydajność(najniższa rezystancja wewnątrzna) przy właśnie jakis 40-45°C. Ale wątpię żeby to pozytywnie wpływało na ich żywotność
atomek1000 - Śro 05 Kwi, 2017

Noty podają temperatury otoczenia dla testów. Czyli przy jakiej temperaturze określili rated capacity. Temperature pracy ogniwa dają w przedziale i górną granicę nawet do 60stopni.
Anonymous - Czw 06 Kwi, 2017

"Charge temperature ranges 0°C ~ 45°C
Discharge Temperature ranges : -10°C ~ 60°C
Store the battery at temperature below 60°C
Cover terminals with proper insulating tape before disposal."

Cytat z noty katalogowej Samsung 35e

http://www.mpoweruk.com/lithium_failures.htm

WojtekErnest - Czw 06 Kwi, 2017

'Tylko' nie ma informacji ile czasu takie ogniwa jedno przy drugim wytrzymają te 60 stopni.
To w tym jest problem...

Anonymous - Pią 07 Kwi, 2017

Przy 25 też nie ma.
WojtekErnest - Sob 08 Kwi, 2017

PawLas napisał/a:
Przy 25 też nie ma.

Niemal wszystkie parametry w tym charakterystyki ogniw, pomiary ilości cykli są podawane dla temperatury pokojowej 25 stopni
np.
Charge: CC-CV 0.5C (max) 4.20V, 65mA cut-off at 25°C
Discharge: CC 1C, 2.50V cut-off at 25°C
www.panasonic.com/industrial/batteries.
To parametry jak wielokrotnie wspominamy są DLA JEDNEGO OGNIWA, które jest w metalowej otulinie i chłodzone jest naturalnie lub nawet przy niektórych pomiarach laboratoryjnych schładzane do temperatury ok 25 stopni.
A w pakiecie ze ścisło ułożonymi ogniwami, obudowanymi, długo gorącymi, te parametry w pełni nie obowiązują.

ravkill - Sob 08 Kwi, 2017

Po coś TEsla buduje akumulatory chłodzone cieczą....
tas - Sob 08 Kwi, 2017

wezmę kamerę na zlot to sobie pooglądacie jak to działa, z testem aku może być ciężko bo to trzeba by go zagrzać dawaniem w palnik, a tam nie ma za bardzo miejsca na takie.
Yin - Sob 08 Kwi, 2017

Tak się zastanawiam: może jednak zamiast koszyków dla wentylacji/ rozkładu ciepła w jak by nie było zamkniętej zazwyczaj skrzynce lepiej by było zastosować opcję z klejeniem ogniw do siebie co pozwoliło by upchać trochę więcej ogniw w P co z kolej dało by mniejsze prądy na poszczególne ogniwo i w rezultacie mniejsze grzanie?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group