To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Rower się wyłącza pod lekkim obciążeniem.
Tsport - Pią 10 Mar, 2017 Temat postu: Rower się wyłącza pod lekkim obciążeniem. Mam problem ze swoim rowerem, silnik 36v 250W w przednim kole, sterownik 15A, PAS, wyświetlacz na kierownicy, bateria Li-Ion.
Problem polega na tym, że silnik działa bez obciążenia (koło w powietrzu), gdy postawię rower na ziemi wszystko się wyłącza (diody na panelu - gasną). Trzeba przekręcić stacyjkę na 0 i z powrotem na 1 i kontrolki na panelu sterowania się pojawiają. I później znów taka sama sytuacja.
Ma ktoś jakiś pomysł? co sprawdzić?
PZDR
maniekrox - Pią 10 Mar, 2017
Pewnie coś nie halo z baterią. Trzeba by było pomierzyć napięcie na poszczególnych celach, w większości przypadków można zdiagnozować wtedy usterkę.
Tsport - Pią 10 Mar, 2017
maniekrox napisał/a: | Pewnie coś nie halo z baterią. Trzeba by było pomierzyć napięcie na poszczególnych celach, w większości przypadków można zdiagnozować wtedy usterkę. |
Napiecie w stanie jałowym 40,5 V.
maniekrox - Pią 10 Mar, 2017
Może być tak, że jedna z cel ma niskie napięcie (np. 3V, a reszta ma np 4,15). Pod obciążeniem napięcie przysiada i bms odcina. Trzymając koło w górze, obciążenie jest znikome i być może dlatego się nie wyłącza. Trzeba pomierzyć wszystkie sekcje akumulatora.
Anonymous - Pią 10 Mar, 2017
Sprawdź też złączki od zasilania. Ostatnio naprawiałem podobne usterki i była to wina złego styku złączek.
WojtekErnest - Pią 10 Mar, 2017
Tsport napisał/a: | maniekrox napisał/a: | Pewnie coś nie halo z baterią. Trzeba by było pomierzyć napięcie na poszczególnych celach, w większości przypadków można zdiagnozować wtedy usterkę. |
Napiecie w stanie jałowym 40,5 V. |
A po obciążeniu koła ?
Na 90 % powodem jest za chwilowe za małe napięcie całości (np około 30V) lub uszkodzenie segmentu. Wtedy odcina BMS i najczęściej trzeba odłączyć zasilanie i ponownie włączyć.
Tak czy inaczej trzeba sprawdzić cały pakiet i napięcia na segmentach pod obciążeniem.
Anonymous - Sob 11 Mar, 2017
u mnie bylo tak gdy jeden z kabli byl uszkodzony.najczesciej wystarczy spr je przy zlaczach.zacznij od zasilajacych, fazowe, halle, manetka.sukcesywnie powoli a znajdziesz
Anonymous - Sob 11 Mar, 2017
Głodny byłeś, jak to pisałeś?
Tsport - Sob 11 Mar, 2017
Rozmontowalem baterię i są tam złącza do bms . Pomierzyłem napięcie i okazało się że gdy wszystkie cele mają po 4,12 volt to jedna ma 1,8. Wewnątrz są ogniwa lion ale takie w. "miękkich." opakowaniach. Czy mogę to jakoś zreanimowac.
WojtekErnest - Sob 11 Mar, 2017
Te ogniwa są płaskie, prostokątne tzw. pryzmatyczne ?
To uszkodzone jest napuchniete, jest w środku pakietu ?
Zrób zdjęcie, tak by był widoczny nadruk.
Tsport - Sob 11 Mar, 2017
WojtekErnest napisał/a: | Te ogniwa są płaskie, prostokątne tzw. pryzmatyczne ?
To uszkodzone jest napuchniete, jest w środku pakietu ?
Zrób zdjęcie, tak by był widoczny nadruk. |
Te ogniwo jest polozeniowo we wnatrz pakietu ale jeżeli chodzi o kolejność to 4. Jest spuchniete, przez co pakiet nie chciał wyjść z pudełka. Nie ma na nich żadnych oznaczeń. Z kształtu jest jak tabliczka czekolady. Można wymienić jedno takie ogniwo? Wymiar około 23x7 cm.
WojtekErnest - Nie 12 Mar, 2017
Teoretycznie można wymienić ale :
- ogniwa pryzmatyczne o tych wymiarach, cienkie (7-8 mm) ale o pojemności ok 10 Ah/ 20A nie jest łatwo kupić
- nie jest znany stan pozostałych ogniw, a wszystkie ogniwa winny być podobne.
- nie napisałeś czy usterka nastąpiła nagle, jaki jest 'przebieg' całego pakietu
- uszkodzenie środkowego ogniwa jest typowe z powodu przekroczenia temperatury.
Zatem zależy jaki jest stan pozostałych ogniw, jaka jest obudowa, czy zamiast tego pakietu nie lepiej włożyć nowe ogniwa 18650 itp
Zrób zdjęcia jak to wygląda, gdzie i jaką ma wielkość BMS, jakie ma złącza, jaki model roweru itp
Tsport - Nie 12 Mar, 2017
Bateria jest w konfiguracji 10S5P. Uszkodzenie pojawiło się po zimie. Rower stał w ogrzewanym pomieszczeniu.
Czy można zrobić z tego pakietu 7S5P - mam 2gi rower ze wspomaganiem ale na 24V i może wykorzystałbym ten pakiet do niego. Pytanie czy BMS z tego pakietu ma szanse to obsłużyć?
Po południu wrzucę fotki.
WojtekErnest - Nie 12 Mar, 2017
Tsport napisał/a: | Bateria jest w konfiguracji 10S5P.. |
Coś Ci się pakiety pomyliły.. 5P to 5 równoległych ogniw (czyli raczej okrągłe typu 18650) a opisujesz miękkie, wybrzuszone, pryzmatyczne.
Czyli w wersji 10S5P jest 50 ogniw okrągłych, a te z początku tego wątku, jak piszesz o 'tabliczkach' czekolady o rozmiarach 230x70, to jest 10S1P.
Tsport - Nie 12 Mar, 2017
Faktycznie 10s1p powinno być, achcialbym zrobić 7s1p
|
|
|