To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Tematy elektryczne - Maksymalna obciążalność przewodów fazowych
Przemek - Sob 11 Mar, 2017 Temat postu: Maksymalna obciążalność przewodów fazowych Witam Panowie jak w temacie mam pytanie jaka jest maksymalna obciążalność przewodu fazowego takiego jak w silniku posrebrzanego w koszulce teflonowej o przekroju 2.5mm2 ?
radasss - Sob 11 Mar, 2017
25 A ciągłego i w zależności od czasu - do 40 A chwilowo.
Przemek - Sob 11 Mar, 2017
dzięki za info czyli można przyjąć ze na 1mm2 przypada 10A, to teraz pytanie ile da sie upchnąć w osi mxus + sygnały wiem że podwojone wchodzą łatwo ale może ktoś z was upchną więcej jak tak to ile?
lgopel - Sob 11 Mar, 2017
Niestety nie możesz tak przyjąć, zwiększając średnicę żyły obciążalność prądowa długotrwała nie rośnie proporcjonalnie.
Obciążalność prądowa długotrwała przewodu rośnie wtedy, gdy zwiększa się powierzchnia oddawania ciepła (pole powierzchni --> obwód żyły)
Na to jak jest odprowadzanie ciepło wpływa też izolacja przewodu i to jak i w jakim środowisku jest ułożony.
Najlepiej sprawdź w katalogu producenta.
Anonymous - Sob 11 Mar, 2017
W elektryce przyjmuje się 10A/mm2 dla miedzi dla ciągłych obciążeń.
tas - Sob 11 Mar, 2017
Dla odcinka o jakiej długości?
Przemek - Sob 11 Mar, 2017
myślałem że ten srebrzony będzie miał większa obciążalność no ale ok jeśli 10A na 1mm2 i chwilowo pewnie około 15-17A
rozwijając moje drugie pytanie odnośnie ile zmieści sie w osi mxus to odpowiedz jest jasna - tyle ile się da upchnąć
próbowałem dzisiaj przeciągnąć 9 x 1.5mm2 dało by sie ale o sygnałach można zapomnieć więc szukałem czegoś większego od 2.5mm2 ale nie znalazłem, gdyby znalazło sie cos w okolicy 6 - 8mm2 to by z pomocą "Bożą" zmieściły sie + sygnały, macie jakiś namiar na takie przewody powyżej 2.5mm2 a optymalnie 6 - 8mm2
Przemek - Sob 11 Mar, 2017
tas napisał/a: | Dla odcinka o jakiej długości? |
o teraz doczytałem chodzi żeby przejść przez oś silnika + jakieś max 10cm żeby sie dolutować a potem 15mm2 do sterownika
tas - Sob 11 Mar, 2017
Przemek, Zeeltoma pytałem dla jakiej długości przewodu przyjmuje się 10A na 1mm2
Przemek - Sob 11 Mar, 2017
ok
ale jeszcze raz sie podepnę ile najwięcej upchnąłeś w ośce i czy masz namiary na przewody albo masz coś odsprzedać
tas - Sob 11 Mar, 2017
Nigdy nie wymieniałem, zawsze podwajałem.
Niepotrzebnie poświęcasz czas aby wyważać otwarte drzwi
Przemek - Sob 11 Mar, 2017
wiem że się podwaja ale nie mam kabla żeby podwoić i tu tkwi problem, a skoro nie mam i muszę nabyć to zainteresowałem sie czy może jest dostępny grubszy taki optymalny do "światła" osi
radasss - Sob 11 Mar, 2017
Łatwo dostępne w handlu przewody mają grubą izolację na grube setki voltów. Nam wystarczyła by izolacja na 120 V i wtedy przekrój 8 mm² przechodziłby bez problemu. Można również jak koledzy radzą przez oś najgrubszy jaki się da a za osią to np. 10 - 16 mm².
Anonymous - Sob 11 Mar, 2017
tas napisał/a: | Przemek, Zeeltoma pytałem dla jakiej długości przewodu przyjmuje się 10A na 1mm2 |
Gęstość prądu, co ma do tego długość przewodu? Prąd płynący przez przewodnik będzie taki sam na całym odcinku i będzie zależał tylko od przyłożonego napięcia i oporności przewodnika.
Anonymous - Sob 11 Mar, 2017
radasss napisał/a: | Łatwo dostępne w handlu przewody mają grubą izolację na grube setki voltów. Nam wystarczyła by izolacja na 120 V i wtedy przekrój 8 mm² przechodziłby bez problemu. Można również jak koledzy radzą przez oś najgrubszy jaki się da a za osią to np. 10 - 16 mm². |
Nie zetknąłem się z przewodem 8mm2. W typoszeregu są 1, 1.5, 2.5, 4, 6, 10, 16, 25 itd
A co da kładzenie grubego kabla dalej? I tak będzie się grzał najcieńszy fragment przewodu. Na odcinkach rzędu 1 metra, spadki napięć nawet przy dużych prądach są małe.
|
|
|