To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Inne pojazdy, mechanika pojazdów - Pytanie budżetowe

DruhRafal - Pią 04 Gru, 2009
Temat postu: Pytanie budżetowe
Witam,

Po prostu zaplątałem się w różne możliwości i już sam nie mam pojęcia, co wybrać. Może wy pomożecie, bo już mnie szlag trafia...

Jak już wspominałem na forum robię lekkie enduro EV. Silnik prawdopodobnie post modelarski Turnigy Monster (albo dwa na jednym wale, jeszcze nie wiem) 6.6kW (w peaku), ok 2kW stałej mocy. Zależy mi bardziej na zrywności, niż na zasięgu (ale zasięg ok 30-40 km jest pożądany.

I teraz pytanie: na początek na baterie + bms mam budżet ok 800 USD. Co byście polecali za tą kasę? Czy w ogóle opłaca się z tą kasą inwestować w LiFePo (czy jakiekolwiek litowce), czy zostać przy zelach AGM?

Help me Obi-Wan Kenobi, you're the only hope :)

berla - Sob 05 Gru, 2009

Trochę dowiadywałem się na forum modelarskim do którego należę odnośnie napędu i optymalny jaki wymyśliliśmy składa się z:
Regulatora którego sie odpowiednio programuje:
http://www3.towerhobbies....?&I=LXUWH2&P=ML

Servo testera który w tym przypadku służy jako regulator prędkości-manetka:
http://www.rcmart.com/cat...12-p-27985.html

Oraz wspomnianego silnika:
http://www.hobbycity.com/...ner_(eq:_70-55)

Co do pakietu zasilającego niestety nie mogę się wypowiedzieć.

Pozdrawiam :)

rarek - Sob 05 Gru, 2009

na 96W to bedziesz pędziwiatr
Anonymous - Sob 05 Gru, 2009

Słabowaty ten regulator, 6 li-po?
berla - Nie 06 Gru, 2009

Można poczytać więcej
http://www.castlecreation...ba_monster.html

Anonymous - Nie 06 Gru, 2009

Poczytałem, wygląda to na niskonapięciowy regulator. 6s to troche mało dla EV. a prądu ciągłego tylko 120A. Silnik ma 6,5kW
rarek - Nie 06 Gru, 2009

nawet na 1/4 mili nie wytrzyma :)
Mibars - Pon 07 Gru, 2009

A czy te części są gdzieś w PL dostępne? Cenowo np silnik jest bardzo zachęcajacy, ale przesyłka + cło... I już nie jest tak ciekawie
DruhRafal - Pon 07 Gru, 2009

Mibars napisał/a:
A czy te części są gdzieś w PL dostępne? Cenowo np silnik jest bardzo zachęcajacy, ale przesyłka + cło... I już nie jest tak ciekawie


140$ za sam silnik z przesyłką (air parcel) - nie mam pojęcia jakie będzie cło, ale nie wiecej niz 50% - w dalszym ciągu się dosyć opłaca

Anonymous - Pon 07 Gru, 2009

Do 150Euro cło wynosi 0%, watu 22% i to tyle. Śmiem twierdzić że jest ogromna szansa, że VATu też nie policzą.
DruhRafal - Pon 07 Gru, 2009

sobolu napisał/a:
Do 150Euro cło wynosi 0%, watu 22% i to tyle. Śmiem twierdzić że jest ogromna szansa, że VATu też nie policzą.


Więc super - problemem dla tego silnika jest sterownik - mozna go kupic ale juz kosztuje prawie 200$ (turnigy monster 2000), chyba, zeby wybrać jakiś sterownik do mniejszego prądu...

Anonymous - Czw 10 Gru, 2009

Jest duże ryzyko, że bezczujnikowy sterownik modelarski będzie się gubił przy małych obrotach, zwłaszcza przy ruszaniu pod obciążeniem, chyba że ten o którym piszesz to jakaś insza inszość.
DruhRafal - Czw 10 Gru, 2009

Wiem dokładnie o czym mówisz - Ci Szwedzi, którzy zrobili gokart na tym silniku też mieli problem z zerowymi prędkościami - oni to rozwiązali sprzęgłem (najpierw rozpędzali silniki i dopiero potem zwalniali sprzęgło. Nie wiem - jeszcze nie mam wolnego budżetu na silnik, więc mam jeszcze pole do manewru.

Z innej beczki: a może silnik w kole? Tylko musiałby być trochę mocniejszy niż standardowe silniki - przynajmniej 4kW.

berla - Pią 05 Mar, 2010

Odświeżając trochę temat - teki regulator sie powinien nadać:
http://hobbycity.com/hobb...idProduct=10332

DruhRafal - Pon 08 Mar, 2010

berla napisał/a:
Odświeżając trochę temat - teki regulator sie powinien nadać:
http://hobbycity.com/hobb...idProduct=10332


Khm khm... odsyłam do innego wątku, gdzie od samego początku pisałem właśnie o tym sterowniku ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group