To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
 |
Konstrukcje własne - WIP (work in progress) :)
pepelito - Czw 23 Mar, 2017
To fakt, 6 podjazdów na dystansie 25km z czego 1 12%
Tak tylko zazdroszczę.
leszcz - Czw 23 Mar, 2017
Mam zagwozdkę.
Sterownik odcina mi prz ~31V a ogniwa (BL) są używalne do 2,6-2,7V (2,5V to minimum). Dlatego myślę o dołożeniu 2-3s aby przy 31V mieć niższe napięcie na celach.
Kwestia napięcia przy maksymalnym naładowaniu.
Przy 12s będę miał (niezbyt długo) 50.4V a
przy 13s 54.6V.
Czy ktoś wie na jakim maksymalnym napięciu ten silnik (24v tranzx) jest w stanie przy 600W pracować?
sirgregs - Czw 23 Mar, 2017
Jak założysz 12s lub 13s to będzie Ci odcinało przy 41V
leszcz - Czw 23 Mar, 2017
Hm ale skoro teraz nie odcina na naładowanych 10s (~41,5V) to po odcięciu 12-13s na 41V i odłączeniu/podłączeniu sterownika ponownie powinien ruszyć co?...
sirgregs - Czw 23 Mar, 2017
Po odłączeniu i podłączeniu ponownym ruszy i rozładuje do 31V i wtedy prawdopodobnie napięcie na którejś celi będzie niższe niż powinno i w ten sposób zniszczysz bardzo szybko akumulator.
31V podzielone na 13 to tylko 2,38V. Przy nawet niewielkiej różnicy któraś cela spadnie jeszcze niżej i będzie coraz gorzej bardzo szybko.
10s jest ok dla tego sterownika.
12/13s też jest ok ale nie wolno jak odetnie sterownik odpinać i podpinać jeszcze raz bo zabijesz aku.
leszcz - Czw 23 Mar, 2017
Nie mam bmsa ale jeżdżę na buzzerach ustawionych na 2.7V więc przy 12s zanim zejdzie do 31V będzie brzęczeć ok 32.4V.
Wracając do meritum czy TranzX pojedzie na 50.4V?
sirgregs - Czw 23 Mar, 2017
Pojedzie tylko kwestia jak długo ...
Za mało 55km/h na sztywnej damce z silnikiem w przednim kole?
Według mnie sporo za dużo.
Szkoda zębów.
leszcz - Czw 23 Mar, 2017
@sirgregs: nie zamierzam szybciej jeździć, już mnie koledzy uświadomili, że ten krasny przekładniowiec nie jest do tego stworzony.
Mi tylko chodzi o to czy takie napięcie (50V) tego silnika (24V) nie uszkodzi. A byłoby super gdyby ktoś był w stanie wytłumaczyć mi (wiedza elektro-mechaniczna) od czego zależy maksymalne napięcie jakie może pójść na silnik.
sirgregs - Czw 23 Mar, 2017
Napięcie nie jest jakoś specjalnie istotne.
Ważniejsza jest moc zamieniana w silniku na ciepło.
Czyli bardziej istotny jest prąd sterownika.
Twój sterownik to 15A 36/48V
Zakładamy że nie przekraczasz parametrów silnika zasilając sterownik napięciem 10s (sterownik 15A)
Znaczy to że możesz zasilać napięciem 12/13s przy ograniczeniu prądu sterownika do np. 11A
Sprzęt w warunkach optymalnych pojedzie szybciej (z wiatrem, z górki) a w warunkach nieoptymalnych (pod górkę, ostry start, pod wiatr) wcale więcej mocy w niego nie pójdzie więc nic mu nie będzie.
Jeżeli podniesiesz napięcie a nie ograniczysz prądu więc będziesz wtłaczał w silnik w nieoptymalnych warunkach więcej mocy i możesz go przegrzać lub uszkodzić przekładnię albo nawet połamać widełki na ten przykład.
leszcz - Czw 23 Mar, 2017
Wszystko jasne. OGROMNE dzięki!
leszcz - Pon 10 Kwi, 2017
Nadszedł czas na pudło. Przyznam, że w przypadku tej damki jest to spore wyzwanie.
Póki co wymyśliłem osadzić same aku na dolnej rurze, na szkielecie aluminiowym (koszyk) i umocować tylko do pionowych rur z przodu i z tyłu.
Na dno szkieletu dam gumę aby cokolwiek amortyzacji miał aku.
Co o tym pomyśle sądzicie? Może inny pomysł?
Poglądowo taki profil to ma:
klawisz - Śro 19 Kwi, 2017
Gdzie upolowałeś silnik w tak korzystnej cenie?
Pytam, bo chcę zelektryfikować rower dla żony możliwie niskim kosztem.
leszcz - Śro 19 Kwi, 2017
Na tym forum
irrs - Nie 20 Sie, 2017
leszcz napisał/a: | Nie mam bmsa ale jeżdżę na buzzerach |
Ładujesz aku zwykla ladowarka 42V?
leszcz - Nie 20 Sie, 2017
Tak. Ładuje do 41.8V. Na kilkanaście ładowań rozjazd jest tak mały że jest to możliwe ale trzeba o tym pamiętać. Jak ktoras cela sie wybije to mozna ja recznym bms nieco zbic np Pane Cegłą.
|
|
|