To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Mój pomysł na E-rower

NocnyPtak - Pon 29 Maj, 2006
Temat postu: Mój pomysł na E-rower
Ciekawe, że nikt nie próbował zrobić czegoś takiego:

Potrzebne materiały:

1) silnik 25W/24V
2) kontroler
3) rolgaz
4) 2 akumulatory 17Ah/12V
5) rower (najlepiej na kołach 28'')
6) 2 tylne koła 24''
7) dwa łańcuchy od hulajnogi elektrycznej
8) zębatka 82 zęby

Opis montażu
1) Wywalamy OBA koła z roweru
2) Zakładamy TYLNE koła o średnicy mniejszej niż były zarówno na tył jak i przód
3) Mocujemy silnik nad przednim kołem ale DO TYŁU od widełek i prowadzimy łańcuch do zębatki 82 zęby, przymocowanej do wolnobiegu(dlatego to koło musi być mniejsze)
4) Akumulatory (najlepiej 17Ah bo są płaskie) mocujemy POD bagażnikiem.
5) Montujemy rolgaz i kontroler (oraz ew. ładowarkę) - wybór miejsca dowolny
6) jak ktoś chce, to może sobie jeszcze założyć do przedniego koła wewnętrzną przerzutkę Szimano Nexux, będzie miał biegi
7) wybieramy hamulce - jeśli V-brake, to musimy przespawać wsporniki (piwoty?) albo decydujemy się na tarczowe

Zalety:

1) Konstrukcja zwarta, bez wystających części
2) Zachowany bagażnik i nienajgorzej rozłożona masa
3) Minimalne koszty części, minimalny czas pracy nad konstrukcją
4) Zachowane funkcje roweru
5) Duży zasięg pojazdu

Ech, jak nikt nie chce tego zrobić, to może ja bym się za to zabrał? :D

Anonymous - Pon 29 Maj, 2006

Ja ciągle kombinuję z przednim napędem, ale nie pomyślałem o tym, żeby go dać z tyłu widełek, bo przy oryginalnych kołach zupełnie nie byłoby miejsca - a tak jak piszesz to być może. Może i ściągnął bym od ciebie ten pomysł, tylko że uparłem się na pasek zębaty, a to wymaga przekładni dwustopniowej. No i oczywiście przerzutki wewnętrzne obowiązkowe.
Anonymous - Pon 29 Maj, 2006

wszystko gitara ale ja juz zdezygnowalem z łancuchów na 1 stopniu przelozernia, strasznie wkur... mnie ten hałas postawilem sobie za punkt nr 1 wykonanie cichego napędu, no i kontroler liniowy a nie impulspowy od hulajnogi bo ten impulsowy za bardzo bije szpilkami prądowymi po akumulatorach.
NocnyPtak - Wto 30 Maj, 2006

Dawid R napisał/a:
wszystko gitara ale ja juz zdezygnowalem z łancuchów na 1 stopniu przelozernia...

Ale w tym przypadku jest tylko jeden stopień przełożenia i całość powinna być cicha.

Można też dać silnik do przodu widełek, nie zmieniać rozmiaru kół a tylko bagażnik podnieść 5 cm do góry, tak aby akumulatory zmieściły się pod nim. To jeszcze bardziej obniża koszty i upraszcza konstrukcję.

Anonymous - Wto 30 Maj, 2006

Można też dać przednie widełki od roweru z kołami 28 calowymi do roweru z 26-calówkami i silnik tak jak pierwotnie pisałeś. Silnik w takim miejscu + kontroler z przodu (zawsze to kilka dodatkowych deko balastu) powinny nieźle równoważyć konstrukcję, bo tak jak ja miałem to jednak spory ciężar z przodu, w czasie jazdy to był nieduży problem, ale już przy odstawianiu czy przenoszeniu większy. Pomyślałbym jeszcze o jakimś porządnym napinaczu łańcucha (najlepiej na sprężynie), żeby nie uskuteczniać jak ja lotów szybowcowych przy "spadnietym" łańcuchu.
Arbiter - Wto 30 Maj, 2006

Marucha79 napisał/a:
żeby nie uskuteczniać jak ja lotów szybowcowych przy "spadnietym" łańcuchu.


Ryzykowny taki napęd na przód - jedziesz 40kmh a tu blokada przedniego koła - ryzyko śmierci

Anonymous - Wto 30 Maj, 2006

Dlatego stawiam na pasek, bo jakoś trudno mi wyobrazić sobie podobną sytuację przy jego zastosowaniu.
NocnyPtak - Wto 30 Maj, 2006

Tak, pasek zębaty byłby najlepszy, ale to trochę komplikuje konstrukcję (dorabianie kół). Nie mówię, że się nie da, ale trzeba znaleźć fachowca, namówić go na zrobienie i zapłacić... No i jeszcze, żeby zrobił dobrze :D
Anonymous - Wto 30 Maj, 2006

żeby sobie nie komplikować życia i zmontować to na typowych elementach warto dodać drugi stopień. Dałbym go nawet na łańcuchu, przełożenie 1/4 a do tego na pasku 1/2 lub 1/2,5. Zawsze to mniejsze ryzyko wywrotki i mniejszy hałas.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group