To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Przeróbka Gazelle

lucash - Pon 03 Kwi, 2017
Temat postu: Przeróbka Gazelle
Chciałbym sprawic sobie e-bike, tak jak większość tutaj :) Mma teraz Gazelle i chciałbym go przerobić choć widze że można kupić e-Gazelle a wtedy bym sprzedał swój rower.

Chyba zdecydowałem się na rozwiązanie mid-drive i mam trochę z tym związanych pytań bo mam2 opcje: kupno poszczególnych części i sklecenie samodzielne lub kupno używanego roweru

Ad.1.
- jak dobrać baterię do zestawu 36V 250W? Masa rowerzysty 100 kg + rower i czasami przyczepka 1 osobowa z dzieckiem :)
- czy używany silnik jest dobrym rozwiązaniem? Cena ok 300€
- czy muszę do tego zestawu dokupić sterownik i BMS (Bafang) czy jest to już w komplecie?
- czy łańcuch wymienia się na lepszy? Sporo osób pisze o rozciąganiu się łańcucha

Ad.2. Czy warto pakować się w używany e-bike? Nie wiem jak trwałe są silniki centralne :/ Licze się z wymianą akumulatora i nie wiem czy w sumie ten biznes wyjdzie mi na dobre.


Dzięki z góry za wskazówki :)

lucash - Czw 06 Kwi, 2017

No dobra. Padło na zmianę koncepcji i silnik będzie z przodu. Zobaczę co to daje. Mam rower miejski i nie zrobie z niego górala :)

Mam problem tylko taki że mam aktualnie hamulce rolkowe z których jestem zadowolony.

Czy jak kupię silnik i dam do zaplecenia w szprychu lub kotowe koło 28" to dam rade zamontować tam hamulce rolkowe?

Mogę ewentualnie kupić gotowe koło z silnikiem od Gazelle Innergy ale nie wiem jak z osprzętem. Chciałbym pokombinować coś samemu a nie pchać się w drogie zestawy holenderskiej firmy.

Michal88Wawa - Czw 27 Kwi, 2017

czesc,
jaki silnk planujesz dac z przodu, jakiej firmy?
Jeśli chodzi o hamulce to wiekszość amortyzatorów ma takie dziurki na piny pod hamulce v'breake,
Więc w ostateczności kupno hamulców vbreake, dobrych klocków, no i odpowiednio dobrac linke w rowerowym.Będą nie mniej skuteczne niz rolkowe :)

pepelito - Czw 27 Kwi, 2017

Nie powiedziałbym że większość, raczej mniejszość. :wink:

Bardzo dobre klocki V-brake to Kellys DualStop. Miałem ich sporo i byłem zadowolony. :smile:

lucash - Śro 03 Maj, 2017

Nie wiem jaki dostanę. Celuję raczej w 350W. Mogę też kupić gotowe koło z silnikiem Gazelle ale nie wiem czy to podłączę pod zwykły sterownik.
buckowina - Śro 03 Maj, 2017

Spotkałem się dotychczas z silnikami gazelle, w których były standardowo wyprowadzone przewody, ale były oznaczone innymi kolorami niż typowe. Wymagało to rozebrania silnika, aby ustalić, które przewody to zasilanie halli oraz zarobienia odpowiedniej wtyczki.

Generalnie dla świętego spokoju zalecał bym wymianę tych przewodów, gdyż są dosyć cienkie i w przypadku tych silników co miałem, bardzo krótkie.

W przypadku zakupu używanego silnika, dla swiętego spokoju dobrze by było sprawdzić stan przekładni, łożysk i dołożyć świeżego smaru. Wtedy można z dużo większym spokojem dawać w silnik więcej niż nominalne 250W :twisted:

Michal88Wawa - Sob 06 Maj, 2017

a jak rozebrac taki silnik gazelle ? mam taki silnik rozkreciłem 8 srubek na około. ale nic sie nie rusza. to jest skręcane, klejone?. Czy wystarczy sciagacz 3-ramienny ? wie ktos ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group