To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Hyde Park - EV wnet powszechne na autostradach.

Zbyszek Kopeć - Pią 01 Sty, 2010
Temat postu: EV wnet powszechne na autostradach.
Na autostradzie wystarczy tylko 1 przewód zasilający, a to znacznie zwiększy zasięg EV.
Przysłano mi takie linki:
http://kosinov.314159.ru/kosinov31.htm

http://www.viesh.ru/ru/auto.htm

Jak toś ma kłopoty językowe, to niech skopiuje znaczną część zdania ze strony do wyszukiwarki GOOGLE, a tam trzeba nacisnąć na tłumaczenie.

Zbyszek Kopeć - Nie 10 Sty, 2010

A tutaj też dobre rozwiązanie:
http://www.drewgal.com.pl/pdfy/45.pdf
potem tę energię z TWLI można przesłać do auta EV.

Anonymous - Nie 10 Sty, 2010

Nie chcę znowu siać defetyzmy ale.... muszę :)
z pdf'a:
Chcą zabudować 200km torowisk
1km zabudowy będzie kosztować 0,5mln E czyli 2mln zł
200km będzie kosztować 400mln zł
200km wytwarza dziennie 50MW czyli prądu za 7,5k zł, rocznie 2,7mln zł
400mln/2,7 = 148 lat do zwrotu inw.
Kosztów awarii i obsługi nie liczyłem....
Czy oni są normalni???
Zabudowa tunelowa spowodyje znaczny wzrost wydatku energetycznego pojazdów wjeżdzających do tunelo-zabudów.

Zbyszek Kopeć - Nie 10 Sty, 2010

A im wyszły same zyski (na tych stronach).
Może nie umieją liczyć ci naukowcy ?

Anonymous - Nie 10 Sty, 2010

Zbyszek Kopeć napisał/a:
A im wyszły same zyski (na tych stronach).
Może nie umieją liczyć ci naukowcy ?

A przedstawisz swoje skrócone wyliczenia? Dołożyłem wszelkiej swojej staranności do moich wyliczeń, ale przecież tak często się myle...

Zbyszek Kopeć - Nie 10 Sty, 2010

Przecież ja nie piszę o moich wyliczeniach, tylko o wyliczeniach na tych stronach i innych anglojęzycznych (przecież nie będę podważać "amerykańskich naukowców" - a może w zespole jest jakiś Polak).
Anonymous - Nie 10 Sty, 2010

Zbyszek Kopeć napisał/a:
A im wyszły same zyski

i zaraz
Zbyszek Kopeć napisał/a:
Przecież ja nie piszę o moich wyliczeniach, tylko o wyliczeniach na tych stronach i innych anglojęzycznych (przecież nie będę podważać "amerykańskich naukowców" - a może w zespole jest jakiś Polak).


Masz jakiś zupełnie irracjonalny respekt przed "amerykańskimi naukowcami"
Czy to ci sami naukowcy, którzy udowodnili iż zasięg EV jest 3x wiekszy od teoretyczneych obliczeń?
Może zapytam inaczej. widzisz jakieś błędy w moich obliczeniach?

W obliczeniach opierałem się wyłącznie na źródłach podanych przez Ciebie w linku, a Ty nagle przywołujesz jakieś tajemnicze dla wszystkich materiały?

To tak jak ja bym napisał, że nie będę "podważa chińskich naukowców" w obliczeniach na temat niemożliwości pobierania energii z TWIL

Zbyszek Kopeć - Nie 10 Sty, 2010

Ten zasięg to ja sprawdziłem w praktyce, a po kilku latach przeczytałem też o tym w internecie anglojęzycznym (oczywiście "naukowcy").
Anonymous - Nie 10 Sty, 2010

A odniesiesz się w jakis sposób do moich obliczeń?
Czy w sumie moje i Twoje wyliczenia są prawidłowe?
Mam tu na myśli obliczenia z zaczerpnięciem danych z pdf'a.

Zbyszek Kopeć - Pon 11 Sty, 2010

Nie chodzi o wyliczenia, bo tak mi wszyscy (chociaż mieli mierne pojęcie) wyliczali jak zacząłem przerabiać auta na EV, a raz nawet do nich nie dociera, że byli w błędzie.
Jest ważne, że rodzą się możliwości odzysku energii z ruchu aut na autostradzie, lub przekazywania energi jednym przewodem i już korzystniej wygląda zasięg EV nawet na autostradzie, chociaż mało aut wyjeżdża na autostradę, do tego strasznie drogą.

Anonymous - Pon 11 Sty, 2010

Chodzi mi o to, że lepiej za te mln E zbudować sieś słupków do ładowania a za reszte dofinansować darmowe ładowania niż budować wątpliwej skuteczności turbiny przy autostradach, i czekać 150 czy 50 lat na zwrot inwest.
Tego dotyczyły moje wyliczenia.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group