To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Hyde Park - EV wnet powszechne na autostradach.
Zbyszek Kopeć - Pią 01 Sty, 2010 Temat postu: EV wnet powszechne na autostradach. Na autostradzie wystarczy tylko 1 przewód zasilający, a to znacznie zwiększy zasięg EV.
Przysłano mi takie linki:
http://kosinov.314159.ru/kosinov31.htm
http://www.viesh.ru/ru/auto.htm
Jak toś ma kłopoty językowe, to niech skopiuje znaczną część zdania ze strony do wyszukiwarki GOOGLE, a tam trzeba nacisnąć na tłumaczenie.
Zbyszek Kopeć - Nie 10 Sty, 2010
A tutaj też dobre rozwiązanie:
http://www.drewgal.com.pl/pdfy/45.pdf
potem tę energię z TWLI można przesłać do auta EV.
Anonymous - Nie 10 Sty, 2010
Nie chcę znowu siać defetyzmy ale.... muszę
z pdf'a:
Chcą zabudować 200km torowisk
1km zabudowy będzie kosztować 0,5mln E czyli 2mln zł
200km będzie kosztować 400mln zł
200km wytwarza dziennie 50MW czyli prądu za 7,5k zł, rocznie 2,7mln zł
400mln/2,7 = 148 lat do zwrotu inw.
Kosztów awarii i obsługi nie liczyłem....
Czy oni są normalni???
Zabudowa tunelowa spowodyje znaczny wzrost wydatku energetycznego pojazdów wjeżdzających do tunelo-zabudów.
Zbyszek Kopeć - Nie 10 Sty, 2010
A im wyszły same zyski (na tych stronach).
Może nie umieją liczyć ci naukowcy ?
Anonymous - Nie 10 Sty, 2010
Zbyszek Kopeć napisał/a: | A im wyszły same zyski (na tych stronach).
Może nie umieją liczyć ci naukowcy ? |
A przedstawisz swoje skrócone wyliczenia? Dołożyłem wszelkiej swojej staranności do moich wyliczeń, ale przecież tak często się myle...
Zbyszek Kopeć - Nie 10 Sty, 2010
Przecież ja nie piszę o moich wyliczeniach, tylko o wyliczeniach na tych stronach i innych anglojęzycznych (przecież nie będę podważać "amerykańskich naukowców" - a może w zespole jest jakiś Polak).
Anonymous - Nie 10 Sty, 2010
Zbyszek Kopeć napisał/a: | A im wyszły same zyski |
i zaraz
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Przecież ja nie piszę o moich wyliczeniach, tylko o wyliczeniach na tych stronach i innych anglojęzycznych (przecież nie będę podważać "amerykańskich naukowców" - a może w zespole jest jakiś Polak). |
Masz jakiś zupełnie irracjonalny respekt przed "amerykańskimi naukowcami"
Czy to ci sami naukowcy, którzy udowodnili iż zasięg EV jest 3x wiekszy od teoretyczneych obliczeń?
Może zapytam inaczej. widzisz jakieś błędy w moich obliczeniach?
W obliczeniach opierałem się wyłącznie na źródłach podanych przez Ciebie w linku, a Ty nagle przywołujesz jakieś tajemnicze dla wszystkich materiały?
To tak jak ja bym napisał, że nie będę "podważa chińskich naukowców" w obliczeniach na temat niemożliwości pobierania energii z TWIL
Zbyszek Kopeć - Nie 10 Sty, 2010
Ten zasięg to ja sprawdziłem w praktyce, a po kilku latach przeczytałem też o tym w internecie anglojęzycznym (oczywiście "naukowcy").
Anonymous - Nie 10 Sty, 2010
A odniesiesz się w jakis sposób do moich obliczeń?
Czy w sumie moje i Twoje wyliczenia są prawidłowe?
Mam tu na myśli obliczenia z zaczerpnięciem danych z pdf'a.
Zbyszek Kopeć - Pon 11 Sty, 2010
Nie chodzi o wyliczenia, bo tak mi wszyscy (chociaż mieli mierne pojęcie) wyliczali jak zacząłem przerabiać auta na EV, a raz nawet do nich nie dociera, że byli w błędzie.
Jest ważne, że rodzą się możliwości odzysku energii z ruchu aut na autostradzie, lub przekazywania energi jednym przewodem i już korzystniej wygląda zasięg EV nawet na autostradzie, chociaż mało aut wyjeżdża na autostradę, do tego strasznie drogą.
Anonymous - Pon 11 Sty, 2010
Chodzi mi o to, że lepiej za te mln E zbudować sieś słupków do ładowania a za reszte dofinansować darmowe ładowania niż budować wątpliwej skuteczności turbiny przy autostradach, i czekać 150 czy 50 lat na zwrot inwest.
Tego dotyczyły moje wyliczenia.
|
|
|