To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - MTB Damka Wheeler 250W

Elektrotonus - Nie 09 Kwi, 2017
Temat postu: MTB Damka Wheeler 250W
Witam Forumowiczów

Po półrocznych zmaganiach z e-Meridą przyszła kolej na e-Wheelera. Zanim zdecydowałem się na budowę troszkę mocniejszego niż 250W e-bika zakupiłem podjarany elektryfikacją roweru silnik 250W 48V, sterownik 250W oraz manetkę 48V ;-)

Elementy te postanowiłem wykorzystać budując dla żony zestaw do elektryfikacji jej roweru. Co Ciekawe, robię to bez Jej aprobaty, wręcz nawet na przekór. Otóż przez te zmagania z jednym e-bike, zawalenie pokoju dzieci mini warsztatem elektryczny oraz czasem , który na to poświęcam ma ona serdecznie dość takich eksperymentów. Ja się uparłem, zbuduje tego ebike. Jak się jej faktycznie nie spodoba to odsprzedam zestaw do elektryfikacji lub cały rower i oddam jej pieniądze na kosmetyki ;-)

Bazą jest srebrna damka mtb 26 cali.

Aktualnie czekam na przełączniki na kierownicę zza oceanu. Baterie 13s3p buduje. Zakupiłem dedykowany do ebike bagażnik w którym znajdzie swoje miejsce bateria i sterownik. Resztę mam.

Na początek poproszę o pomoc w kabelkologii małego sterowiczka.

https://pl.aliexpress.com/item/Free-shipping-High-quality-36V-48V-250W-DC-motor-brushless-speed-controller-for-lithlum-battery/1966269914.html?spm=2114.13010608.0.0.4ehSic

Nie znalazłem tampomatu, pewnie nie ma wcale. Zastanawiam się, które przewody to stacyjka - te cieńsze czerwone z zielonymi izolacjami na końcu wtyczek ?







Elektrotonus - Pon 19 Cze, 2017

Leniwie się ten projekt rozwija.. jak się rozpędzie to znów jakiś peszek ;-(

Zbudowałem skrzynkę z aluminium, będzie osnuta koszulkami termokurczliwymi czarnymi, wyklejona plastikiem. Pomieści baterię , sterownik, stacyjkę oraz gniazdo ładowania.


Okazało się, że zbyt wysoka mi wyszła i nie mieści się do końca w zakupionym dedykowanym do ebike bagażniku. Mogę troszkę spiłować jego profil w miejscu konfliktu by go wcisnąć lub nie niszczyć, sprzedać na forum. Wtedy skrzynkę z elektroniką o wadzę max 3.5 kg umieszczę na bagażniku na sztycę o deklarowanej nośności 10 kg Minus rozwiązania, potencjalny złodziej z nożyczkami od razu ciach i zabiera całość, Wmontowaną w bagażnik klasyczny ciężej wyjąć. Plusem rozwiązania jest uniwersalny demontowalny zestaw.

Syn mnie męczy o elektryczny rower dla niego. Jednak mam już zaplecione koło 26 cali, nie będę przerabiał na 20 czy 24 cale dla 9 latka. Jednak za jakiś czas taki uniwersalny zestawik się przyda. Może jakaś e-hulajnoga ?

Koniec gdybania - ciąć piłować bagażnik czy na sztycę go ?

Łukasz










WojtekErnest - Pon 19 Cze, 2017

Bagażnika bym nie niszczył. Dojezdzic sezon na sztycy a w zimowe wieczory nowa, przemyslana skrzynka, pasująca do bagaznika. To bardziej uniwersalne rozwiazanie i nie przeszkodzi w dodaniu malych sakw zaslaniajacych aku a z drugiej strony miejsce na drobne sprawunki czy laptop.
pabblo_pl - Pon 19 Cze, 2017

Ostrożnie z bagażnikami na sztycy, mój się złamał przy 6-7 kg, choć miał deklarowany udźwig 12kg.
Przemek - Pon 19 Cze, 2017

a czemu nie kupiłeś dedykowanego pojemnika?, chodziły takie z koszykami na forum po 40-50zł, za tą cenę to sie nie opłaca robić
Elektrotonus - Pon 19 Cze, 2017

Nie wiem czy w dedykowany bym zmieścić zdołał 13s3p. W tej sytuacji chyba dokupić muszę płaskownik aluminiowy i wygiac na nowo by zewn boki miały wysokość 8cn a nie 8,5. Tyle gięcia wiercenia psu w pysk. Muszę dokładnie jeszcze raz zmierzyć ten otwór w bagażniku. Sprawa nie jest beznadziejna gdyż skrzynka ma wymiary szer 10 cm wysokość 8 cm. Po prostu muszę tak ja spasowac by boki zachodziły na górna i dolna powierzchnie.
WojtekErnest - Pon 19 Cze, 2017

13S3P mieści się w wiele 'typowych' firmowych pojemników.
Warto trzymać się firmowych typorozmiarów, bo wtedy łatwiej o skorzystanie z wymiennych rozwiązań, budowę aku zapasowego itp.

Przemek - Pon 19 Cze, 2017

do puszki gazeli wchodzą 54 ogniwa w koszykach
Elektrotonus - Pon 19 Cze, 2017

... wraz ze sterownikiem, stacyjka bms, gniazdem ładowania ? Poza tym koszt takiej samoróbki jest niższy niż dedykowanej.
Elektrotonus - Nie 13 Sie, 2017

Projekt ruszył dalej. W zasadzie zostało już poskładanie całości. Niestety , nie wyrobiłem się przed urlopem, więc kończę teraz tę maszynkę. Tymczasem ładuję nowo zbudowaną baterię ;-) Wygląda troszkę na coś nie do roweru, gdybym ją tak sobie zostawił w miejscu publicznym na bank zjawili by się saperzy ;-)


WojtekErnest - Nie 13 Sie, 2017

Nadal 1,1 A ładowania a Umax. Balanser w takich warunkach nie jest w stanie wyrownywac ogniw. Sprawdź napięcie każdego segmentu, no i warto miec takie gniazdo serwisowe aby mozliwy byl pomiar bez wypinania BMS.
Elektrotonus - Nie 13 Sie, 2017

Zakończył na ok 0.5 A ale z rana miała 53,9 V. Były te mierniczki podpięte tylko. Podłączyłem na 15 min doładowało do 54,4. Sprawdziłem ręcznie cele. większość ma 4,18 V ; dwie 4,17 V; jedna 4,19V. Zostawić czy bawić się w wyrównanie/doładowanie ręczne cel ładowarką modelarską do 4.2 V ?
WojtekErnest - Nie 13 Sie, 2017

Zostawić bez łądowania i sprawdzic czy BMS samodzielnie wyrówna wszystkie kanały.
Elektrotonus - Nie 13 Sie, 2017

Cele naładował do 4.15 V , kilka do 4.14 V. Co ciekawe po powtórnym wpięciu wtyczki balansera nie było napięcia na kocówkach baterii. Dopiero jak podłączyłem na sek kolejny miernik, mimo , że jeden na stałe monitorował napięcie BMS się "aktywował" i pojawiło się 54.4 V. Tak ma być ?

Zostawiam do rana tę baterię sam an sam z BMS< beż jakichkolwiek mierników , by nic nie zakłócało procesu balansowania. Nie wiem tylko czy uda mi się w kiedykolwiek doładować tę baterię do 54.6V ( 4.20 V na cele ) ładowarką 4A czy tylko pojedynczo modelarska?

WojtekErnest - Pon 14 Sie, 2017

Nie wypinaj złącza balansera. Takie próby czasem kończą się uszkodzeniem BMS podczas ponownego wpinania. W Twoim przypadku sądzę, że ładowarka ma za duży prąd w fazie CV i w czasie ładowania aku osiągają 4,20 V ale poniewaz jest nadal zbyt wysoki prąd to po odłączeniu, napiecie dość szybko spada. To oznacza że de facto BMS prawie nie dziala/nie balansuje.
Ładowarka modelarska jednorazowo doladuje do napięć bliskich 4,20 ale to niweluje skutek a nie przyczynę. Czyli kolejne normalne rozladowanie i ladowanie spowoduje taki sam stan.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group