To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Mój pierwszy rower elektryk

mmoto - Śro 21 Kwi, 2010

sterownik też dobry, ale ja w rowerze traktuje elektryke jako dodatkowy napęd, rower to rower wolniutko na pedałach szybciej elekt. i pedały
przy mocy 250 wat według mnie nie trzeba regulatora szybkości, jakby był napęd tylko elektr. bez pedałów to jak najbardziej

Anonymous - Czw 22 Kwi, 2010

wit napisał/a:
dobre modelarskie sterowniki DC (zwane regulatorami) strat praktycznie nie wprowadzają. dobry markowy regulator ma oporność przejścia rzędu tysięcznych oma. nierzadko dziesięciotysięcznych. ....

dobry regulator na 60A zazwyczaj w ogóle nie ma radiatora .


No i dzieńdobry :) osobiście dawno zauważyłem że modelarstwo to 21 wiek od dawna , a reszta to 19 :) co tylko się da próbuje przymierzać od modelarzy bo wiem że dobre, lekkie, dopracowane i w sumie nie drogie, do jakości.
-Niestety wiekszosc jest zbyt dopasowana do konkretnych celow by ją łatwo stosować gdzie indziej , albo jednak droga .

Co do cen, nie do końca bym sie zgodził ....
--Elektronika jest tania jak barszcz , dosc droga jest elektronika mocy, z racji mniej jednakowych, mniej powszechnych zastosowań .

Modelarstwo to jednak wielki stabilny powtarzalny rynek , chinole mogą zrobić tanio i nieźle , za jakiś czas będzie i dobrze i niezawodnie i tanio .

Teraz zapewne nadal markowe ustrojstwa są lepsze . Ale niedawno Philips to była firma !!! A Samsung nie . Dzis ja wole Samsunga jest pewniejszy.

Anonymous - Pią 23 Kwi, 2010

mmoto napisał/a:
przy mocy 250 wat według mnie nie trzeba regulatora szybkości,


W sumie racja :) tez tak spokojnie jeździłem , jednak czasem człek bywa zmordowany , albo potrzebuje po mieście... Pozatym nawet z pedałami , silnik i aku chwilami dostają popalić. W rowerze przy małych aku straty energii warto tropić. Przydałoby sie na serio cos pośredniego a taniego i prostego .

Na oko taki ogranicznk prądu sam, powinno dac sie zrobc ... -- jeden mosfet pracujacy jak stycznik i jakis tranzystor zatykajacy bramke , gdy prąd przekroczy jakąś wartość .

Anonymous - Pią 23 Kwi, 2010

To teraz pytanie: co będzie miało większą sprawność? Regulator PWM, czy regulator prądu?
mmoto - Pią 23 Kwi, 2010

rozmawiamy tu o sterownikach a ja potrzebowałbym rady opini nt. akumulatorów na co mogę zamienić ciężkie żelowe aku w moim rowerku?
jak ładowac eksploatować i takie tam?
mój pierwszy pomysł był wozić aku w plecaku, ale ciężar żelowych obalił moje pomysły

rarek - Pią 23 Kwi, 2010

zamiast zatykać bramke lepiej podać jakiś kV-cik na pośladki rowerzysty, niech się uda biorą do działania bo prądzik skacze :)
z tego same korzyści:
- człowiek zdrowszy
- aku mniej obciązone ( można nawet ich mniej wozić)
- regulator prostszy i pewnie mniej pobierze amperków ;)

Anonymous - Sob 24 Kwi, 2010

Temat akumulatorów był wałkowany wielokrotnie. Poczytaj w innych tematach. Są lekkie akumulatory, ale cena cię przerazi.
... chyba, że masz własną działkę.
... naftową :)

wit - Sob 24 Kwi, 2010

zeeltom napisał/a:
Temat akumulatorów był wałkowany wielokrotnie. Poczytaj w innych tematach.

temat akumulatorów był wałkowany wielokrotnie -ale nigdy nic konstruktywnego z tego nie wyniknęło mnożyły się pytania -potem pytania o pytania...

a odpowiedzi praktycznie nie ma...

Anonymous - Sob 24 Kwi, 2010

Jak cię stać, to kup A123. Na tych się nie zawiedziesz.
Anonymous - Nie 25 Kwi, 2010

wit napisał/a:
temat akumulatorów ...


Uzywane litowce od laptopow z allegro to jedyna opcja , moja paczuszka miesci sie ze sporym luzem w pokrowcu od termosu 1/5 l , waży 1,8 kg kostowała podobnie jak żele o podobnej pojemnosci, starcza na około 10 km bez pedałowania.
Jest kłopot z ładowaniem .
Ja ładyje ładowarka do żeli na 24 v tyle że w pakiecie mam nie 6 ale 7 li-jon , wyrownoje łączac rownolegle, przy 7 pakietach max napiecie mniwincy pasuje , nie wychodzi poza 4, 1 --4,2 na ogniwo.

Coś by sie przydało jeszcze do 'udeptania' koncowki bo tak są odrobineczke niedoładowane.

Anonymous - Nie 25 Kwi, 2010

zeeltom napisał/a:
To teraz pytanie: co będzie miało większą sprawność? Regulator PWM, czy regulator prądu?


Taki pracował by tylko przez doc krótkie okresy ,byłby prosty jak młotek i tani jak dropsy. poza tym sprawnosc miałby podobną , mogłby mieć .
Problem raczej z rożnymi czestotliwosciami (malała by z malejącym obciazeniem) ii czy by to sie dało powtazalnie regulować , mogłoby pływac w zaleznosci od temperatury albo czort wi czego.

rarek napisał/a:
zamiast zatykać bramke lepiej podać jakiś kV-cik na pośladki rowerzysty
a to jest rewelacja :) Elektro stymulacja (do kupienia w mango gdynia) uzywa MILI-Amperow :) baterie AAA na kilkaset km :)
Nawet przerabiac nie treba tylko eksperymentalnie dobrac miejsce umieszczenia elektrod :)

7h7 - Nie 25 Kwi, 2010

90 ogniw li-jon 2Ah 4,2V co daje nominalnie 756Wh waży z obudową 5kg kosztuje około 270pln( można kupić taniej) co daje 2,8pln za Wh, 151,2Wh/kg

kwasowe HAZE 12V/12Ah daje nominalnie 144Wh waży 3,7kg kosztuje 130pln co daje 1,1pln za Wh, 38,9Wh/kg

dla uproszczenia pomijam utratę pojemności przy dużych prądach oraz ilość cykli ład/roz.
jeździłem na kwasiakach przesiadłem się na li-jon i sobie chwalę.
I tylko tyle w temacie

Anonymous - Nie 25 Kwi, 2010

Tak jak piszą moi poprzednicy, nie ma się co rozwodzić nad jakością aku żelowych na dzień dzisiejszy, skoro srenio-trafione na allegro ogniwa laptopowe, w pakiecie, biją na głowę aku kwasowo-żelowe
rarek - Nie 25 Kwi, 2010

Ja zakupiłem pakiet NiMH z tojki prius. Nie biją rekordów w Wh/kg ale można je bez sresu i spadku pojemności rozładować w 15min i naładować 1h, a tyle planuje dojeżdżać do pracy. Tam ładować i następny cykl rozładowania z pedałowaniem
DruhRafal - Nie 25 Kwi, 2010

rarek napisał/a:
Ja zakupiłem pakiet NiMH z tojki prius. Nie biją rekordów w Wh/kg ale można je bez sresu i spadku pojemności rozładować w 15min i naładować 1h, a tyle planuje dojeżdżać do pracy. Tam ładować i następny cykl rozładowania z pedałowaniem


Z jakieś aukcji kupiłeś na alledrogo? Jaki był koszt, jeśli można spytać?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group