To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Ramy rowerowe i inne - Jaki amortyzator do e-bike?

klawisz - Czw 20 Kwi, 2017
Temat postu: Jaki amortyzator do e-bike?
Cześć

Chciałbym zmienić oryginalnie zamontowany w moim rowerze amor Zoom, którego jakość budzi coraz większe obawy o bezpieczeństwo. W ogóle nie znam się na tym sprzęcie, nie wiem na co zwracać uwagę podczas wyboru.

Mój styl jazdy: turystyczny. Nie zjeżdżam ze stromych gór, ani nie próbuję granicznych możliwości roweru. Wystarczy, aby amor dawał poczucie komfortu i bezpieczeństwa.
Mój rower: rama 19 cali, koło 26 cali.
Budżet: nie więcej niż 1000zł.

W cenie 500-700 zł znalazłem amortyzatory ROCK SHOX XC30, RST AERIAL i Suntour Raidon - czy to są modele warte rozważenia?

Jeśli mam koło 26 cali, to czy mogę montować amor dedykowany do koła 27,5 cali? Pytam, ponieważ częściej spotykam w sprzedaży widelce na ten drugi rozmiar.

Na jakie inne parametry amora zwracać uwagę? Średnica rury sterowej to 28 mm, czy każdy widelec 1,1/8" będzie pasować?

Czy rozglądać się za sprzętem używanym? Jeśli tak, to jakich popularnych modeli powinienem szukać?

Pozdrawiam.

Mobil - Czw 20 Kwi, 2017

Możesz montować widelce pod 27.5" ale zepsujesz triche geometrie a poza tym są droższe zazwyczaj. Jak masz standard 1 1/8" to pasuje każdy bez wyjątku :razz: Sprawdź jaki możesz ile max. skoku do tej ramki podejdzie ale osobiście bym celował w jakiegoś Rock Shox Tora/Pike z U-Turn (regulacja skoku) :razz:
Mechano - Czw 20 Kwi, 2017