To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Przeróbki, naprawy - Yamaha XPC26 przeróbka na 36v , zewnętrzny sterownik i liion

Kajman - Nie 15 Paź, 2017

Po pierwsze wstawiłem zewnętrzny sterownik na 10S, więc tylko na liion, nie mam zamiaru wracać do nicd czy nimh. W XPC nie bylo regulacji mocy wspomagania, więc po problemie. A teraz jeździ tylko na manetce, PAS nie podłączałem/montowałem.
A silnik szczotkowy, więc nie ma halli :)

zigpriv - Nie 15 Paź, 2017

10S. ? A nie obawiasz się że uszkodzisz silnik w końcu to może być ponad 400W
42Vx10A a w oryginale bylo 250W ( 24v x10A).

?

Kajman - Nie 15 Paź, 2017

To na pewno bywa ponad 400W bo BMS jest na 16A alo nawet 20A :) Już jest jedna sparta na forum co tak śmiga od kilku lat, działa, nic się nie dzieje :)
Pykacz - Śro 25 Paź, 2017

Nasza przyjmuje od początku przeróbki ponad 700W na klatę i jest wszystko oki (sterownik 20A 10s). Max prędkość na 4 biegu około 35-36km/h z osobnikiem około 100kg :) i Sparta daje radę :) Optymalnym biegiem jest 2 silnik dużo ciszej pracuje i mniej się grzeje wręcz wcale a prędkość do 27 km/h też osiąga. Zmieniłem mamie bieg z 3 na 2 na stałe i wszędzie gdzie chce wjeżdża. Nasza Sparta ma skrzynię 4 biegowa automatyczną (tak były takie cudeńka) :) z tym że w momencie zakupu brak było pulpitu :( sterowniczego .
zigpriv - Śro 25 Paź, 2017

Właśnie jestem po przerobce tj musiałem zamienić oryginalny sterownik bo odmówił posłuszeństwa (objaw taki ze nie dawał prądu na silnik a w nastawniku co kilka sekund migaly dwa razy ledy- nie znalazłem opisu tego błędu wiec kupiłem chinski 250W/24v)
Rowerek pod manetka smiga . A na baterii 6S6P nawet dość daleko. Teraz bede testował 7S5P bo jednak na NiMh jest szybszy ( chyba to sprawa napięcia a nie wydajności pradowej).
W każdym razie polecam przerobke ( koszt 11usd).

pepelito - Śro 25 Paź, 2017

Oczywiście im wyższe napięcie tym szybszy. :smile:
Kajman - Śro 25 Paź, 2017

to bardzo wdzięczny rower do przeróbki :) Aczkolwiek jak po przerwie na niego wsiadłem to zauważyłem, że mnie watowica tez dopada ;)
zigpriv - Śro 25 Paź, 2017

Rozumiem że watowica to jakas pochodna od konia🙂
.....mechanicznego?
Ja bym z napięciem nie przesadzam bo akumulatory swój prad maja a emalia na drutach swoja wytrzymałość termiczną.
Przy 7s jest prawie 30v tak jak przy 20x 1.46v tylko ze w oryginale sterownik nigdy nie zapodal max prądu gdyż kontrolował w suporcie położenia czujnikow a przy manetce rower stoi , rowerzesta ciąży i jeszcze na hamulcu trzyma a w uzwojenia ok 10A wpycha - oj może tego silniczek kiedyś nie wytrzymać

Kajman - Śro 25 Paź, 2017

myślę, że to długa droga do tego o ile jest w dobrym stanie
RobertsWalters - Pon 06 Lis, 2017

Witam serdecznie na wstępie chcę się przywitać mam na imię Robert ,przeglądam forum od dłuższego czasu ale nadszedł czas aby się zarejestrować.
A teraz naświetlę problem ,posiadam rowerek zakupiony za parę złotych a jest to Yamaha XPC 26 w stanie b.ładnym.Zabrałem się oczywiście za moda i pojawiły się problemy ,regulator(sterownik) 250W /24V oczywiście DC ,manetka,bateria oryginał o dziwo była NI-MH pod ładowarką modelarską odebrała 5500mAh oczywiście podzieliłem pakiet na połowę wiec wyglądała w extra kondycji.
Silniczek pod obciążeniem koła (koło w uniesione) bierze 1.6 A w porywach wiec dobrze ,gdy zablokuję koło regulator odcina na 2A i tego nie rozumiem.
Oczywiście docelowo chcę LI-Po i regulator 36V /350W który już posiadam bo zakupiłem 2 sztuki 24V/250W i 36V/350W.
Proszę o podpowiedz czy ten regulator podejdzie pod ten silniczek z pakietem 36V.
Dziękuję za podpowiedzi i przepraszam za dziwne pytanko.
Robert

Kajman - Pon 06 Lis, 2017

Mój jeździ na takim regulatorze, nic się nie dzieje, więc spokojnie. A przy odcięciu nie spada przypadkiem napięcie dramatycznie i LVC się nie aktywuje?
RobertsWalters - Pon 06 Lis, 2017

Witam ,najprawdopodobniej odcina zabezpieczenie na regulatorze bateria klęka poniżej napięcia odcięcia stąd taki objaw na 36V jest OK.
Jeszcze mam pytanie ile ogniw można umieścić w oryginalnym zasobniku baterii i komu można z forum zlecić wykonanie pakietu.
Dziękuję za podpowiedzi.

Kajman - Pon 06 Lis, 2017

Ja zmieściłem 10S2p ale to ogniwa boston które są każde jak 2x18650, więc upchniesz tam 10s4p zbudowane z 18650. Mozę ciut więcej się da jakby wykorzystać całą powierzchnię, ale niewiele.

O ile masz taki sam zasobnik, bo ja miałem NiCd

RobertsWalters - Wto 05 Gru, 2017

Witam ,rower po pierwszych 100 km ,jazda fajna przydał by się przedni amortyzator ale nie mam pojęcia jaki kupić.Silnik pracuje na pakiecie 10S5P od Kolegi Glebor ,prędkość jaką udało mi się uzyskać to 26 km/h na manetce ,sterownik(regulator) 350 W i teraz moje pytanie jak dam mocniejszy 500 W bo taki posiadam uzyskam lepsze osiągi .Pozdrawiam Robert
Kajman - Wto 05 Gru, 2017

Hmm, ciekawe, xpc buja się na samej manetce do 35-38km/h. Co do widelca, też żona mi to zgłaszała, ale może być problem z dopasowaniem czegoś, to jest chyba jeszcze na gwint i do tego mocno wygięty do przodu. 500W, może być ciepło na silniku, trza sprawdzać ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group