To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Tematy elektryczne - Bezpieczeństwo instalacji elektrycznych, elektronicznych

Anonymous - Pon 18 Gru, 2017

Czytam twoje wypowiedzi i zaczynam mieć pewne obiekcje na tematy powiązane.
Już mieliśmy nie raz takich takich wieszczy i nie poszło to w dobrą stronę.

Redaktor1966 - Wto 20 Lut, 2018

Jego strona
AUTOMAT BEZPIECZNIK AUTOMATYCZNY 40A 12V - 48V 55 zł
[Ma także 60A i więcej]

Specyfikacja:
Napięcie wejściowe: 12-48 Volt
Prąd: 40A
Wymiary: 7.8cm x 5.2cm x 3.7cm
Waga: 94g
Terminale: 2x śruba M6 (6mm) z nakrętką oraz podkładką dodatkowo zabezpieczone kapturkami. Do montażu przewodów zalecamy konektory oczkowe serii HRT (np. HRT-8, HRT-4, HRT-0) dostępne w naszej ofercie.

Z innego sklepu:
Charakterystyka bezpiecznika zwłoczny
Właściwości car audio wodoodporny

Pamiętaj, że bezpiecznik zawsze montujesz na PLUS lub MINUS między BMSem i sterownikiem (a nie między BMSem i akumulatorem!).

Przy silniku 1000W/48V, który bezpiecznik kupić?

djmarcin56 - Wto 20 Lut, 2018

Widziałem już takie stosuje się je chyba na łodziach i w kamperach, bezpiecznik dobierz do wartości prądu sterownika niech bedzie ciut większy i starczy. Swoją drogą przydałoby się potestować taki bezpiecznik jak on działa np. jak bedziesz miał sterownik na 30A to bezpiecznik wziąś 20A l 30A i zobaczyć po jakim czasie odłączy zasilanie.
Redaktor1966 - Czw 15 Mar, 2018

Zamontowałem ten bezpiecznik.
Silnik 1000W/48V.
Jeździłem na pełnej mocy około 1 godzinę. Nie wyłączał zasilania (bo ma rezerwę mocy prądu w stosunku do pobieranej przez silnik - 23-25A (moc chwilowa)).

Bezpiecznik jednocześnie wykorzystuję jako (nieiskrzący) wyłącznik główny (m.in. przed ładowaniem akumulatora).

xyz2a - Czw 15 Mar, 2018

Redaktor1966 napisał/a:
Zamontowałem ten bezpiecznik.
Silnik 1000W/48V.
Jeździłem na pełnej mocy około 1 godzinę. Nie wyłączał zasilania (bo ma rezerwę mocy prądu w stosunku do pobieranej przez silnik - 23-25A (moc chwilowa)).

Bezpiecznik jednocześnie wykorzystuję jako (nieiskrzący) wyłącznik główny (m.in. przed ładowaniem akumulatora).

Wyprowadziłeś go na zewnątrz skrzynki?
Masz może fotkę?

Redaktor1966 - Czw 15 Mar, 2018

Tak, wyprowadziłem na zewnątrz, bo do skrzynki nic by się nie zmieściło.
Zamieszczę tutaj zdjęcia, jak, gdzie go zamocowałem, oraz przetwornicę napięcia i alarm (aczkolwiek wybrałem b. czasochłonną i skomplikowaną wersję. Lepiej jednak przewody poprowadzić np. w grubościennej rurce plastikowej do jednej dużej zamykanej skrzynki (np. na pieniądze) umieszczonej np. pod ramą, albo w skrzynce transportowej zamontowanej na bagażniku):

Po kliknięciu uzyska się duże powiększenie zdjęć.

W skrzynce ze stali nierdzewnej umieściłem akumulator, a na tej skrzynce zamocowałem 2 białe skrzynki.


Na kierownicy umieściłem pojemnik (zrobiony z kanału do wentylacji). W pojemniku tym są 2 plastikowe kostki elektryczne (wycięte z listwy z kostkami), zmostkowane - po jednej stronie są wejścia dla minus, a po drugiej dla plus. Umożliwia to podłączenie kilkunastu przewodów (i wygodne wprowadzanie zmian).


W jednej białej skrzynce, na jej wieczku zamocowałem bezpiecznik automatyczny (40A), a 2-gi (40A), który jest topliwy umieściłem w kawałku dętki na spodzie skrzynki.


W drugiej skrzynce przytwierdziłem do jej wieczka (izolując ją od niego elektrycznie i zabezpieczając przed drganiami rozciętymi wzdłużnie wężykami założonymi wzdłuż krawędzi obudowy/radiatora mającego kształt litery U - na jego wierzchołkach) przetwornicę napięcia i zamocowałem na niej plastikową kostkę elektryczną. Na dole, w kawałku dętki, jest umieszczony bezpiecznik topliwy (10A).

Gdzie tylko miało to sens i się dało zrobiłem przekładki/zabezpieczenia z kawałków gumy - celem izolacji elektrycznej i ochrony przed drganiami.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group