To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Od zera do e-bikera. Dzień dobry z Łodzi !

LuckyWookie - Pią 28 Kwi, 2017
Temat postu: Od zera do e-bikera. Dzień dobry z Łodzi !
Dzień dobry Wszystkim!

Na forum trafiłem przypadkiem (nie wiedziałem, że takowe jest i nawet, że aż tak aktywne dyskusje tu znajdę).

Po krótce dlaczego zdecydowałem się napisać:

Jakieś 2 lata temu postanowiłem sobie złożyć tani, prosty rower na dojazdy do pracy (12km w jedną stronę, ponad 90% trasy to płaski bitum na drogach rowerowych)
Stanęło na ostrym kole zbudowanym na ramie Huragan, z przednim hamulcem vbrake. Po kilku próbach ostre wymieniłem na wolno-bieg i tak też sobie dojeżdżałem do pracy.
W tym roku nadszedł czas na kompleksowy remont złomka (tak go nazwałem bo od początku nie bym zrobiony na błysk tylko poskładany z mniej lub bardziej używanych części.
Z racji tego że czasem męcząca jest dla mnie jazda na jednym biegu a w pracy aktualnie brak prysznica żeby się ochlapać to pomyślałem o przerzutce (shimano nexus w piaście), która ułatwi mi jazdę... a dalej grzebiąc w rozległym internecie dotarłem aż tutaj gdzie bardzo mi się spodobała idea roweru z napędem elektrycznym (czy to do "pełnej" jazdy czy jazdy ze wspomaganiem jeszcze rozważam)

Zamysł jest prosty, i baaardzo mi się podoba (zdjęcia są z gotowymi zestawami ale skoro nie mam 2óch lewych rąk w tym jednej krótszej więc może udałoby się samemu coś zbudować):





Wszystko ładnie pięknie ale z tego co udało mi się wyczytać na forum, przeglądając wątki w dziale początkujących albo oglądając i ew. bazując na sprawdzonych rozwiązaniach rzucają mi się w oczy takie uwagi:

-brak amortyzacji (zdecydowana większość z was radzi minimum HT a najlepiej Fulla)
-hamulce Vbrake (j.w. radzicie tarcze)
-wąskie obręcze (j.w. polecacie szersze obręcze i opony)
-wielkość kół (standardowe w huraganie to 27x1/4 ERTRO 630mm to są większe niż obecne 28" a z tego co wyczytałem według was nie powinny byc większe niż 26"

Stąd mój post czy jestem w stanie zbudować coś sensownego na bazie tego co mam czy planując ostateczny budżet muszę uwzględniać koszt inwestycji w bazę czyli nowy/używany rower.

Vega - Pią 28 Kwi, 2017

Zbudowałem niedawno rower dla celów takich jak twoje (14-17km w jedną stronę).

Przerobiłem rower trekingowy na wąskich obręczach 28".
Silnik w przednim kole (zakupiony tu na forum) do tego sterownik z chin (48V/17A) który przyciąłem do max 10A. Bateria też kupiona od kolegi z tego forum 14s4p (wpinana w miejsce bidona).
Hamulce standardowe V-Brake - z dobrymi klockami.

Wyniki po pierwszych testach:
1. Prędkość maksymalna bez wspomagania 38km/h
2. Zasięg z baaardzo małym wspomaganiem 60km

Koszt pełnej elektryfikacji to 1750zł (największy koszt to akumulator).

Polecam.

sirgregs - Pią 28 Kwi, 2017

Wszystko zależy od założeń.
Jeżeli jeździsz na ostrym kole to znaczy że potrafisz sporo znieść ;-)
Każde udogodnienie a tym bardziej dodatkowy napęd elektryczny nawet o małej mocy będzie genialnym udogodnieniem.
Napisz na jakiej trasie dojeżdżasz do pracy. Może to blisko mojej trasy i mógłbyś jeżeli byś tylko chciał spróbować jak jeździ elektryk na cienkich oponkach i bez amortyzacji.
Zapewniam Cię że spodoba Ci się jak to działa jeżeli tylko spróbujesz :-)

LuckyWookie - Pią 28 Kwi, 2017

Super! ciesze się, że jednak jest szansa dla mojej zachcianki :)
W tym roku jeszcze rozłożony w garażu rower bo tak jak piszę waham się co z tym rowerkiem zrobić :)

Na ostre zmieniam raz na jakiś czas. Po całej trasie do pracy kolana dają się we znaki a dokładniej stara kontuzja. Więc single speed na wolno-biegu najczęściej używam.

Jeżdżę powiedzmy z pętli Chochoła wzdłuż Aleksandrowskiej/Limanowskiego/Włókniarzy/Mickiewicza/Piłsudskiego na Piotrkowską kolo Centralu. Wszystko na drogach rowerowych gdzie nawet krawężniki są ładnie poobniżane :)

sirgregs - Pią 28 Kwi, 2017

Podjechać do Centralu to dla mnie ewentualnie nie problem. W końcu elektrykiem się przemieszczam ;-)
Jedno przełożenie fajne jest ale dla mnie osobiście nieakceptowalne. Z małym silniczkiem miałoby to jednak sens moim zdaniem i przerzutka w piaście nie byłaby koniecznością.

Redaktor1966 - Śro 31 Maj, 2017

Idealny, praktycznie, rower elektryczny powinien mieć:
- b. mocną ramę

- amortyzację z przodu i z tyłu (sprężynowe są najtańsze w eksploatacji)
- opony o szerokości 2.25 lub większej, z maksymalnym zabezpieczeniem przed przebiciem i z pełnym bieżnikiem
- amortyzator siodełka lub/i wyłożone grubą warstwą gąbki siodełko.
Inaczej trzeba będzie jeździć wolniej i ciągle zwalniać, omijać nawet małe przeszkody.

- miejsce za wspornikiem siodełka na akumulator
- kierunkowskazy i porządne podwójne oświetlenie z przodu.
A i tak trzeba będzie omijać nawet nieduże przeszkody, szczególnie przy dużej prędkości (a b. szybko okaże się, że nawet 45km/h, to wcale nie tak dużo).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group