To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Zawieszenie do falcona

korba1000 - Pią 28 Kwi, 2017
Temat postu: Zawieszenie do falcona
Witam wszystkich
Mam pytanie do osób, które budowały lub budują falcona lub coś podobnego. Sam się do niego przymierzam i mam pewne pytanie. Z racji dość sporej swojej wagi obawiam się o przedni amortyzator. Przyszło mi do głowy aby zamontować amortyzator z motocykla enduro.
Czy próbował ktoś lub może ma takie połączenie??? Cenowo nawet lepiej to wychodzi od amorka z downhillu, a i dużo twardszy jest. Więc zalety są.
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi lub komentarze lub za linka do podobnego tematu jeśli już taki powstał wcześniej

ICE - Pią 28 Kwi, 2017

Witaj

Tutaj masz sporo informacji o amortyzacji w tego typu ramach. Jest tam też kilka informacji o amortyzacji z motoru

https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4764&highlight=senda

Mobil - Pią 28 Kwi, 2017

Motocyklowa zawiecha się nie nadaje :razz: Szkoda 500zł na amortyzator?
ICE - Pią 28 Kwi, 2017

Mobil napisał/a:
Motocyklowa zawiecha się nie nadaje Szkoda 500zł na amortyzator?


No te 500 zł to może być trochę mało na doby amortyzator do falcona. Pewnie ze 2, 3 stówki trzeba by dołożyć aby coś ciekawego wyszukać.

korba1000 - Pią 28 Kwi, 2017

Mobil napisał/a:
Motocyklowa zawiecha się nie nadaje :razz: Szkoda 500zł na amortyzator?

Mógłbyś rozwinąć czemu się nie nadaje???
Tu nie chodzi o oszczędność tylko o to, że ja plus falcon to około 190kg. I praktycznie każdy amor będę zamykał minimum w połowie. Amor o jakim myśle to koszt około 1500zl plus koło 500zl i hamulce dedykowane do tego kolejne 500zł.
Dało by mi to bardzo dobre zawieszenie plus super mocne hamulce.

Mobil - Pią 28 Kwi, 2017

Amortyzatory downhillowe są przystosowane pod sag 35-40% więc jak zamkniesz w połowie progresywny amortyzator to będzie ideolo wręcz :razz: Taką wage wytrzyma spokojnie dobry amortyzator, włożysz twardszą sprężyne, dopompujesz i możesz go nawet nie ugiąć a zawiecha motocyklowa to taka konstrukcja jak wersalka babci :razz: W sumie da się to dobrze zrobić ale jednak jak sobie policzysz wage amortyzatora z motocykla, zacisk, tarcze, obręcz, opone, piaste itp o się okaże, że masz jednak nie 190 a 210kg :mrgreen:
WojtekErnest - Pią 28 Kwi, 2017

Mobil napisał/a:
się okaże, że masz jednak nie 190 a 210kg :mrgreen:

To chyba od razu nie należy udawać, że sie robi rower ale skuter lub motor...

Przemek - Sob 29 Kwi, 2017

Mobil napisał/a:
Motocyklowa zawiecha się nie nadaje :razz: Szkoda 500zł na amortyzator?

a ja jeżdżę na zawieszeniu z Derbi sedna x-treme i tak sobie chwalę te widły ze zostały przeszczepione do kolejnego projektu

korba1000 napisał/a:
Amor o jakim myśle to koszt około 1500zl plus koło 500zl i hamulce dedykowane do tego kolejne 500zł.

ja moje zawieszenie kompletne z kołem tarczą i hamulcem + tylny damper
olejowo-sprężynowy sasch kupiłem za 300zł :twisted: cena do jakości :shock:

ICE - Sob 29 Kwi, 2017

Niestety, ale ceny rowerowych dwupółek są zdecydowanie wyższe od tych np. z Derbi. Czesto amortyzator moto z kołem, tarczą, zaciskiem, pompą idzie kupić w dobrym satnie poniżej 500 zł. A w tej kwocie rowerowy to raczej jest nie osiągalny (dobrej jakości ). Jednak pamiętać należy że waga tego układu jest zdecydowanie większą od rowerowego. Jeżeli Ci to nie przeszkadza i masz możliwość dorobienia/przerobienia główki ramy pod oś z moto (średnica 25 mm Senda) to działaj.
wwojciech - Pon 01 Maj, 2017

Kazdy placze z ta waga motocyklowego osprzetu ale producent nie dolozyl masy bo mu zostalo troche materialu tylko dla wytrzymalosci. Motocyklowe sa projektowane pod konkretna mase motoru, a mocne ebiki praktycznie zblizaja sie do niej. Wedlug mnie lepiej uzywac motocyklowy niewysilony osprzet niz na styk rowerowy.
Mobil - Wto 02 Maj, 2017

Nie dołożył masy bo dokładanie nic nie kosztuje (amortyzatory motocyklowe to głównie stal). To właśnie obniżanie masy, zwiększanie sztywności i czułości zawieszenia jest kosztowne a takie zwykłe lagi motocyklowe to jest konstrukcja na poziomie Zoom :razz: Tłumiki, regulacje kompresji, naprężenia wstępnego... po co to komu ustawiać, co? :razz:
Przemek - Wto 02 Maj, 2017

Mobil napisał/a:
a takie zwykłe lagi motocyklowe to jest konstrukcja na poziomie Zoom :razz:


tak tak :roll:
z drutu

Tomek - Wto 02 Maj, 2017

Mobil napisał/a:
takie zwykłe lagi motocyklowe to jest konstrukcja na poziomie Zoom

Ja sobie nie wyobrażam crossa z Zoomem :neutral:
Amory moto są przystosowane do większych obciążeń niż owe boxxery czy bombery i mają twardsze sprężyny o co autorowi chodzi. Hamulec moto to raczej plus, można normalnie hamować a nie katować rowerowe do granic wytrzymałości... dobry hamulec rowerowy na przód to ~700zł. A waga ? Falconem i tak jeździ się jak moto a pedałowanie to opcja dodatkowa :wink:

ap0f1s - Wto 02 Maj, 2017

Nie chce wchodzić dyskusje co jest lepsze amor rowerowy czy moto, ale waga w terenie ma ogromne znaczenia, kto piszę inaczej chyba nie jeździł po ciężkim terenie, a jest to widoczne jeszcze bardziej w elektrykach. Już nie wspominając a większym spalaniu aku.
Mobil - Wto 02 Maj, 2017

Tomek napisał/a:
Mobil napisał/a:
takie zwykłe lagi motocyklowe to jest konstrukcja na poziomie Zoom

Ja sobie nie wyobrażam crossa z Zoomem :neutral:
Amory moto są przystosowane do większych obciążeń niż owe boxxery czy bombery i mają twardsze sprężyny o co autorowi chodzi. Hamulec moto to raczej plus, można normalnie hamować a nie katować rowerowe do granic wytrzymałości... dobry hamulec rowerowy na przód to ~700zł. A waga ? Falconem i tak jeździ się jak moto a pedałowanie to opcja dodatkowa :wink:


Przemek napisał/a:
Mobil napisał/a:
a takie zwykłe lagi motocyklowe to jest konstrukcja na poziomie Zoom :razz:


tak tak :roll:
z drutu


Mądrego aż miło posłuchać! :roll:

Poskładajcie kokpity moto, czekam na obszerne recenzje jak to ładnie siedzi w Falconie, jak ładnie tłumi i hamuje :razz: Ja swoje powiedziałem, uważam to bezsensowny pomysł. Jak widać Falcon ma korbe a korba służy do korbowania bo to ROWER :lol:

A co do katowania hamulców... kupiłem komplet z tarczami hamulców Hope Mono M4 za może 350zł (tarcze, adaptery, klocki metaliczne, przewody w oplocie) i przy wadze ja 70kg + rower 32kg nawet nie nie zagrzeją dobrze więc nie wiem o jakie katusze chodzi chyba, zę macie na myśli jakieś bieda zaciski :lol:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group