To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Zawieszenie do falcona
sirgregs - Wto 02 Maj, 2017
Mobil, a to powyżej to jest rowerowe czy moto?
Raz się przejedź sprzętem tak wyposażonym i będziesz wiedział co to znaczy prawdziwe zawieszenie.
Mobil - Wto 02 Maj, 2017
Moto, poznaje po sterówce, mocowaniu kierownicy i ośce To jest z KTM'a chyba WP Suspension... mam po sąsiedzku takiego 250 rocznik 2015 bodajże
Jeśli chcesz włożyć coś takiego do obadaj przy jakim kącie główki ramy poracuje a jakie są kąty rowerowe i jaka jest sługość tego widła Upside-Down przy skoku 30cm to się grubo zdziwisz Nie ma prawa to pracować w 60kg Falconie
sirgregs - Wto 02 Maj, 2017
Jeździłeś?
Jeżeli tak to chciałbyś tam mieć amor rowerowy?
Jeżeli nie to się przejedź.
Widziałeś kiedykolwiek rower o masie własnej 60kg?
A ćwiartka od KTM waży dziewięćdziesiąt parę kilo.
Te 30 kg różnicy to masa kierowcy pokrywa a dobre zawieszenie moto da się ustawić praktycznie pod każdego jeźdźca.
No i żeby nie było. Nowy amor moto kosztuje tysiące złotych. Po prostu używki są tanie stosunkowo.
Mobil - Wto 02 Maj, 2017
Jeździłem, ma grubo ponad 40KM w dwusuwie i urywa dupe A waży ponad 100kg , chyba, ze mówisz o wadze na sucho bez oleju w skrzyni, silniku, płynie w chłodnicy i bez paliwa to może zejdzie do 90
Nie widziałem roweru o masie 60kg ale widziałem jak jeżdzą ludzie o masie 100kg + rower 20 co daje 120kg i powiem szczerze, że latali a nie jeździli sirgregs, nie rozumiesz totalnie problemu dyskusji... chciałbyś mieć w swoim 30kg rowerze amortyzator o wadze 10kg?
sirgregs - Wto 02 Maj, 2017
Jeden filmik poproszę jak koleś 100kg "lata" na rowerze 20kg.
A jak moto urywa dupę to słabo. To ma płynąć po wszystkim i tak dobrze ustawiona zawieszeniowo pod masę kierowcy ćwiartka właśnie robi.
Swoją drogą dyskusja jest bezsensowna bo i tak się nie da ustawić poprawnie tylnego zawieszenia w "rowerze" którego tylne koło ma dołożony odważnik 10kg ;-p
A swoją drogą od kiedy falcon 30kg waży?
Mój full aktualnie waży 14kg więc zbędne jest zawieszenie przednie o masie 10kg
Mobil - Wto 02 Maj, 2017
sirgregs napisał/a: | Jeden filmik poproszę jak koleś 100kg "lata" na rowerze 20kg.
A jak moto urywa dupę to słabo. To ma płynąć po wszystkim i tak dobrze ustawiona zawieszeniowo pod masę kierowcy ćwiartka właśnie robi.
Swoją drogą dyskusja jest bezsensowna bo i tak się nie da ustawić poprawnie tylnego zawieszenia w "rowerze" którego tylne koło ma dołożony odważnik 10kg ;-p
A swoją drogą od kiedy falcon 30kg waży?
Mój full aktualnie waży 14kg więc zbędne jest zawieszenie przednie o masie 10kg |
Urywa dupe przyśpieszeniem, zawieszenie w porównaniu do rowerowego słabo wybiera bo na rowerze nawet liścia nie czuje a tu jednak czuć
Też mi się nie chce dyskutować o takich pierdołach ale... koła motocyklowe są kilkukrotni cięższe niż roiwerowe to nie ma prawa dobrze pracować
sirgregs - Wto 02 Maj, 2017
Zapytam inaczej.
Będziesz na zlocie ze swoim rowerkiem?
Sprawdzimy jak perfekcyjnie działa tylne zawieszenie po dołożeniu kilku kg w postaci silnika
Koła moto są cięższe i dlatego z amorami moto współpracują
Przyjedź na zlot to podyskutujemy w temacie bo tak to nie ma sensu.
Każdy buduje z czego uważa a potem wnioski wyciąga.
Podsumowując przy masie sprzętu jaką ma falcon na poziomie 60kg warto rozważyć inne zawieszenie niż typowo rowerowe.
Mobil - Wto 02 Maj, 2017
Nie będzie mnie na zlocie a tym bardziej nie przyjade tam z rowerem Ubolewam nad tym.
Tak, amortyzatory motocyklowe działają na innych prawach fizyki, ciężka sprawa Ja już napisałem wcześniej, że jak dla mnie to możecie jeździć na resorach piórowych z Poloneza, gościu się pyta czy nie lepiej założyć przód od motocykla enduro. Nie, nie będzie lepiej tylko jedynie taniej.
tas - Wto 02 Maj, 2017
Zajechałem amor rowerowy w 60kg Falconie po 15tyś km, większość po lasach, umarł ale dzielnie dawał radę Damper ma już nabite 17tyś (najtańśzy Fox Van R za 350zł) i wymiata jak nowy a daję mu w kość tak, że czasem na dobiciu robie niedoloty
Ja się pytam, jaki jest sens oszczędzić 1000zł na półśrodku elementach moto skoro oszczędzamy 1000zł w maszynie za 15tyś?
sirgregs - Wto 02 Maj, 2017
A po co w takim razie wkładać obręcz moto, grube szprychy i opony moto
I dlaczego każdy falconowiec śni o obręczach excel dokładnie takich jak w KTM czy Husqvarnie ...
Mobil - Wto 02 Maj, 2017
Ja nie wiem bo mam tylko 4kW więc cały osprzęt jest rowerowy
tas - Wto 02 Maj, 2017
sirgregs napisał/a: |
I dlaczego każdy falconowiec śni o obręczach excel dokładnie takich jak w KTM czy Husqvarnie ... |
Ejjj! Nie każdy, ja nie śnię, ja pomykam na rowerowych
Ciekawe ile na zlocie bedzie terenowych customów z elementami moto (np obręcze, amory itp), a ile bez
ap0f1s - Wto 02 Maj, 2017
Teraz trochę żałuję, że nie mam kół 26cali, opony wtedy koło 60zł to nie jest zła cena, ale przy 24 cali już jest duzy problem(150zł) i sam właśnie myślę nad obręczą excel. Cena na początku wysoka, ale wytrzymałość i gumy dużo lepsze w dodatku duży wybór.
midi - Wto 02 Maj, 2017
Na logikę , amortyzator powinien być dobierany pod wagę sprzętu i jeźdźcy, amor od roweru zapewne nie jeden zniesie 120-130km masy całości , dajmy na to 15-20kg rower i kierujący 70-100kg z czego ta górna granic znacznie rzadziej spotykana . Motor crosowy waga pewnie 100-120kg plus kierujący 70-100kg co daje nam nie mal dwa razy większe obciążenie a zatem zawieszenie musi być twarde. Wydaje mi się że można by dopuścić do Falcona taki amor jednak pod naprawdę ciężkiego osobnika , na ile można taki amor ustawiać nie mam pojęcia, pewnie olej można wymienić na rzadszy a sprężynę na miększą i działać powinno . Amory motocyklowe zapewne są różnej jakości, lepsze i gorsze tak jak rowerowe te spełniające nasze oczekiwania zapewne też kosztują swoje ( motocyklowe ) .
Mój kolejny projekt jaki będę realizował to elektryczny skuter o kołach 10-12 cali i wykorzystam do tego sporo części motocyklowych w tym i amor więc sam się niebawem przekonam jak to będzie pracowało.
Pozdrawiam.
qaz33 - Czw 04 Maj, 2017
Jezeli nasze bajki waza ponad 60kg to waga faktycznie blizej moto enduro niz roweru. Tez jestem ciekawy efektu ale nikt chyba tego jeszcze nie probowal z forum zrobic.
Wieksza waga moze tez pomoc w wybalansowaniu srodka ciezkosci blizej srodka roweru (w tym zwiekszyc zwrotnosc) skoro nasze tylne kola same waza juz powyzej 20kg
|
|
|