To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - sterownik do silnika - esc regulator modelarski
Marek_S - Czw 01 Cze, 2017
Mam parę reglerów , rożnia się tylko ilościa tranzystorów a nie mam silnika żeby testować a gdzieś na jakimś forum modelarskim widziałem oprogramowania, tyle że one nie lubią wolnych obrotów.
qaz33 - Czw 01 Cze, 2017
ja tez. oprocz tranzystorow roznia sie jeszcze driverami albo ich iloscia. Wieksza ilosc mosfetow zwieksza pojemnosc bramki i wymaga wiekszego pradu zalaczania
Marek_S - Czw 01 Cze, 2017
To też pisze ogólnie nie ma ktoś tranzystorów mocy do nich ? mam dwa regulatory uwalone
pigmej181 - Pią 09 Cze, 2017
Udało sie komuś uruchomić silnik za pomocą esc ? ja mam problem związany z brakiem możliwości ustawienia rozruchu esc
Marek_S - Pią 09 Cze, 2017
To się raczej nie da moim zdaniem .
Mobil - Nie 11 Cze, 2017
Jak regulator modelarski to i silnik musi być wysokoobrotowy. W napędach typu mid używają takich zestawów typu Astro 3220 + Castle Creations Talon ale redukcja musi być spora
qaz33 - Pon 12 Cze, 2017
Ale w silnikach nie liczy sie predkosci wyjsciowej tylko predkosc elektryczna. W silnikach modelarskich jest na ogol 1 para magnesow co daje przekladnie 1:1 a silniki rowerowe maja duza przekladnie elektryczna. Oczywiscie jest zupelnie inna indukcja i to ona moze stanowic problem w poprawnym odczycie pozycji walu ale na niektorych reglach to sie moze udac . A juz napewno na tych co obsluguja czujniki hala bo tam predkosc ani indukcja nie maja znaczenia
Mobil - Pon 12 Cze, 2017
Indukcja, chyba właśnie o to chodzi
Regulator modelarski też się musi "nauczyć silnika" albo raczej sprawdzić co to jest za silnik. Jak będzie chciał zakręcić silnikiem który mu nie pasuje do schematu to nic z tego nie będzie bo działa to na zasadzie back emf... słucha co się indukije w tej trzeciej fazie - jak nie pasuje mu do mapy to wypika błąd i sobie nie pokręci. Jeśli go rozpędzimy troche bez błędu (silnik nie regulator, hehe ) to wskoczy w tryb automatyki będzie za wszelką cene starał się obracać silnikiem Takie troche prymitywne rozwiązanie
qaz33 - Pon 12 Cze, 2017
Chodzi o to ze jezeli nasze silniki rowerowe maja 32 pary magnesow to trzeba wykonac 32 obroty elektryczne aby zrobic jeden obrot wirnika. Silnik modelarski obrocilby sie w tym czasie 32 razy wiec problem moze sie tyczyc innego ksztaltu BEMF i jest to kwestia elastycznosci regla na jego odczyt. Paradoksalnie moze wyjsc tak ze im bardziej zaawansowany regiel tym moze miec wieksze problemy bo profil silnika nie bedzie miescil sie w jego algorytmie. Przy sterownikach sterujacych "na pale" nie bedzie problemu
Marek_S - Pon 12 Cze, 2017
Po prostu inne oprogramowanie i tyle do heli jeszcze inne jest i nie polatasz samolotem z reglerem heli .
qaz33 - Pon 12 Cze, 2017
Sa tanie regle gdzie polatasz i na jednym jak i na drugim tylko nie beda dzialac tak dobrze bo jak wiadomo co jest do wszystkiego to... Ale krecic sie bedzie
Marek_S - Pon 12 Cze, 2017
owszem będzie , gdzieś kiedyś widziałem soft do reglera ale nie wiem czy z listingiem a zresztą komu by sie chciało jak sa w cinach tanie dedykowane
Kajman - Pon 12 Cze, 2017
problem polega na tym że dobre modelarskie są droższe od rowerowych
Marek_S - Pon 12 Cze, 2017
Tez prawda
pepelito - Pon 12 Cze, 2017
O co chodzi z parami magnesów? Wziąłem pierwszy z brzegu silnik modelarski i ma 24 magnesy.
Przy okazji pytanie. Czy da się takim silnikiem sterować, tak aby osiągał bardzo wolne obroty? Rzędu kilkunastu obr/min? Tek chyba ma 4 magnesy.
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-trackstar-1-5th-sensorless-brushless-motor-760kv.html
|
|
|