To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Informacje forumowe - Kraków i okolice

Zbyszek Kopeć - Pią 12 Sie, 2011

W rowerze zgodnie z przepisami elektryczny napęd ma wspomagać napęd mięśniowy, a inaczej to będzie np. motorwer.
Anonymous - Pią 12 Sie, 2011

w takim razie będzie to - jak by to nazwać: hulajnoga z siedzeniem z napędem elektrycznym bliska rowerowi poziomemu ;)
Nostusek - Czw 18 Sie, 2011

To ja będę miał wspomagany - oczywiście - jazda możliwa będzie na samym prądzie ale i wspomagać też się da nóżkami..
galahad - Nie 08 Kwi, 2012

Witam wszystkich z Krakowa i z okolic.
Jestem po raz pierwszy na forum.
Trafiłem tutaj, gdyż zastanawiałem się nad przerobieniem hulajnogi z 300W na coś mocniejszego i szybszego.
Dlaczego hulajnoga? - gdyż jest mała i można ją szybko złożyć i wtaszczyć do domciu lub do pracy ;)

Mam nadzieję, że znajdę tu wiele ciekawych pomysłów :)

MaroX - Sob 16 Mar, 2013
Temat postu: Powitanie
Witam Wszystkich,

Mam na imię Marek, jestem z Krakowa.
Od zawsze jestem fascynatem motoryzacji, ze szczęśliwie wykonywanego zawodu jestem konstruktorem w automotive.
Od dłuższego już czasu uważam że przyszłość naszej działki to napędy elektryczne dlatego tutaj się znalazłem.

Na dobry początek myślę nad konwersją hitu mojej młodości - simsona SR50(skuter) na EV.

Pozdrawiam :grin:

Zbyszek Kopeć - Sob 16 Mar, 2013

Pomysł wspaniały.
Dodam, że były seryjne SIMSONY motorwery (skutery) z dawnego NRD, na Śląsku było ich dosyć dużo, bo górnicy mieli przywileje.

NocnyPtak - Pon 18 Mar, 2013

MaroX napisał/a:

Na dobry początek myślę nad konwersją hitu mojej młodości - simsona SR50(skuter) na EV.


Też o tym kiedyś myślałem, ale...
Simson SR 50 (to bardzo udany pojazd, podobnie jak S50) jest moim zdaniem zbyt ciężką konstrukcją. W dodatku bardzo straci na użyteczności, po zamianie na pojazd elektryczny. Zasięg, prędkość, moc... szkoda tego tracić. A w dodatku koszty cię pogrążą.
No, chyba, że masz coś co i tak nie jeździ, bo silnik jest zepsuty w sposób nienaprawialny. Wtedy (i tylko wtedy) można ewentualnie nad tym pomyśleć. Traktując to bardziej jako zabawę, hobby, bądź ćwiczenia z mechaniki i elektryki. Bo tak czy siak konstrukcja będzie gorsza od oryginału pod względem użytkowym.

MaroX - Pon 18 Mar, 2013

Witam ponownie,

Mam zwłoki simsona SR50 i większość elementów do konwersji już skompletowałem.
Problemem są fundusze i czas. Nie chcę wyrównywać całkiem niezłych osiągów oryginału, chciałbym żeby był w stanie przejechać odcinek A-B z prędkością maksymalną ok 45km/h i miał możliwośc pokonania okolicznych górek.

Wstępne założenia:
-Waga z bateriami 60-70 km(oryginał ok80) ambitnie ale uwierz mi sporo odpadło a dokładam tylko 2 osłony, silnik 4,8 kg, prostą przekładnię, bateria li-ion(18650)6kg.
-Zasięg minimalny-20km(mogę ładować w pracy
optymalny-35km do pray i powrót
dream -50km
-wolne koło(więcej zyskam z górki niż na odzysku, poza tym nie umiem sam zbudować dobrego odzysku)
- silnik 1KW 48V DC z magmy do tego sterownik, manetka, hamulce z czujnikami
-przełożenie poprzez przekładnie z wolnym kołem- generalnie 1:6 na koło 12"- moment powinien być wystarczający.
- prędkość maksymalna teoretyczna z obliczeń ok 43 km/h(uwzględniając v max silnika z obciążeniem).
-Bateria Li-ion (18650 -C4) 14s8r, łabowarka Imax 150W 8s(w przyszłości x2), zasilacz od X-boxa 204W - w przyszłości 2x ładowarka i zasilacz oraz bateria dzielona na 2 x 7s8r .

To teraz dość gadania i trzeba się zabierać do pracy
Chciałbym skończyć po wakacjach.

Pozdrawiam wszystkich EV maniaków :)

bussard - Śro 23 Kwi, 2014
Temat postu: Krakowianin w potrzebie (szprychy)
Witajcie Forumowicze, jestem od listopada szczęśliwym posiadaczem dość mocnej dwukołowej elektrycznej samoróbki. Możliwe że z przyczyny mojej większej masy od poprzedniego właściciela, bądź też z powodu nierówności na drogach pękają mi szprychy. Dzisiaj poszła druga i koło z silnikiem kręci się w ósemkę. Czy znacie jakiś warsztat, który wymieniłby mi w Krakowie szprychy na porządniejsze?
Janusz

NocnyPtak - Śro 23 Kwi, 2014

Najlepszym specem w Krakowie od zaplatania kół jest:
Andrzej Rybski
ul. Retoryka 26/21
tel. 429-13-37
(dzwonić do 10:00 i po 20:00)
On to zaplata w domu. Ma duży wybór różnych szprych, ale nie wiem, czy będzie miał dla Ciebie odpowiednie.
Kiedyś na forum pojawił się temat szprych i ktoś podał adres zakładu (chyba w Częstochowie), gdzie można zamówić dowolne szprychy. Musisz poszukać.

Anonymous - Śro 23 Kwi, 2014

http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=2521
NocnyPtak - Śro 23 Kwi, 2014

No, to dzięki błyskawicznej reakcji Zeeltoma, masz już komplet informacji :lol:
Maronski - Czw 22 Maj, 2014

Witam Krakusów ;)

Zatem, czy ktoś ma jakiegoś bajka, lub czas aby się spotkać, poskładać, poinstruować nowego kolegę?

bussard - Czw 22 Maj, 2014
Temat postu: szprychy - feedback
Dziękuję za odpowiedzi w sprawie zaplatania :) Zadzwoniłem do Pana Rybskiego, ale jednak się nie dogadaliśmy, nie wiedział jakie szprychy są mi potrzebne, ani skąd je wziąć, wykonuje jednak podstawowy zakres usług czyli "proszę przywieźć koło i szprychy, a ja zamontuję". Z rozmowy wynikało, że jest naprawdę dobry (wnoszę po sporym obłożeniu pracą), ale wylądowałem w sumie w sklepie rowerowym na kalwaryjskiej, gdzie podejście bardziej mi się spodobało. I tym sposobem jeżdżę już od kilku dni ponownie.
MarkooMM - Pon 09 Maj, 2016

Halo... Jest tu ktoś?
Niestety nie udało mi się wybrać na zlot :(

Może jakaś dobra dusza z sterownikiem Wektorowym w Krakowie (lub zasięgu mojego aku.) i dałaby przetestować.... nie chodzi mi o wariowanie, tylko "kulturę" pracy i regulację przy małych prędkościach :)
Może uda się spotkać z jakimiś załącznikami :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group