To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - cargobike

noisue - Pią 05 Maj, 2017
Temat postu: cargobike
Witam
To może i ja podzielę się moją przeróbką roweru cargo na e-cargo :) Chciałem skończyć przed zlotem i prawie się udało, ale pogoda widzę płata figle.
Silnik to Giant Hybrid Syncdrive kupiony od kolegi z forum, kolejny już, gdyż pierwszy służy w trajce i jestem zadowolony z niego. Do tego dołożyłem wolnobieg 7 rzędowy, oryginalnie był nexus 5. Bardzo wygodny pod względem zmiany przełożeń na postoju, no ale niestety musiał być zdemontowany, bardzo mi go szkoda.
Akumulator 48V na chwile obecną pożyczany z trajki, docelowo będzie tez 48V tylko jeszcze nie zapadła decyzja czy będą to żele, czy li-ion.
Z dodatków to watomierz, stacyjka i przełącznik 3 speed zabudowane na panelu.
Sterownik 36/48V 17A, jeszcze bez PAS’a gdyż braciom chińczykom zapomniało się przewodów przylutować, wyprowadziłem już przewody trzeba tylko resztę połączyć.
Po zmontowaniu wszystkiego przyszła pora na testy.
Bez napędu jeździłem już z dziećmi o łącznej wadze około 70 kg + rower 40kg, także teraz powinno być tylko lżej. Na razie pierwsze próby z obciążeniem 20kg. Przy wspomaganiu i prędkości około 20km/h pobór prądu waha się pomiędzy 7-10A. Większe prędkości jak dla takiej konstrukcji nie są przewidziane. Dołożę trochę dzieci do środka i będę powtarzał testy :)






Pozostałe zdjęcia w albumie.
https://plus.google.com/102051983924425306229/posts/NFk5bRZW4nx

Do zrobienia został w/w PAS i hamulce na tył, chociaż przednie dają rade, no i jakieś zgrabne zamknięcie przestrzeni ze sterownikiem i akumulatorem co by nikogo nie kusiło.

sirgregs - Pią 05 Maj, 2017

Niestandardowe rowery są fajne :-)
Skoro taka szkoda przekładni w piaście to może trzeba było dać silnik/silniki w przednie koła i tył by nadal mógł zawierać nexusa.

Mav - Pią 05 Maj, 2017

sirgregs, jak by się taki zestaw na zakręcie zachowywał?
Mam wrażenie że w zakręcie silnik który miałby lżej (czyli ten na zewnętrznej z dłuższą drogą po łuku) wyrywał by bardziej do przodu czyli trajka by się "waliła w zakręt".

wit - Pią 05 Maj, 2017

W związku z wprowadzaniem na tym forum cenzury -także CENZURY PRYWATNYCH WIADOMOŚCI i -np usuwania z prywatnych wiadomości wybranych słów jak po ja zdy el ek try czne

zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem cofam zgodę na publikacje na tym forum wszystkich treści mojego autorstwa -proszę o usuniecie WSZYSTKICH moich wypowiedzi.

bloodyopel - Pią 05 Maj, 2017

wit dobrze mówi, też to kiedyś rozmyślałem gdy patrzyłem na konstrukcję EV4. Wsiadłem, przejechałem się i wszelkie wątpliwości zostały rozwiane ;)
sirgregs - Pią 05 Maj, 2017

Oś obrotu jest pod skrzynią. To jest konstrukcyjnie wywrotny pojazd ;-)
O proszę bardzo. Widać jak nie należy i jak należy się tym obsługiwać.
Silniki z przodu nic nie pogorszą.


Mav - Pią 05 Maj, 2017

No faktycznie gorzej nie będzie. Twarde dzieciaki :D

Swoją drogą jak ja zazdroszczę kultury rowerowej holandii
https://www.youtube.com/embed/huE7M4JQMYk

noisue - Pią 05 Maj, 2017

wit napisał/a:

bardziej bałbym się czego innego -napęd na przód przy niestandardowej geometrii pojazdu... nie widzę jak to ma skręcać -skrętne koła -czy przegub i łamiący się w połowie rower ? w drugim przypadku od przegubu do osi kół powstaje dźwignia -zakręt przy dodaniu gazu prawdopodobnie skutkował by wyrywaniem kierownicy z rąk...


Jeżeli chodzi o ten rower to ma on centralny przegub na przecięciu się osi kół i ramy. Faktycznie nie jest trudno postawić go bokiem na dwóch kołach. Za duża prędkość na zakręcie i efekty specjalne murowane. :)

WojtekErnest - Pią 05 Maj, 2017

Temat Cargo rowerów EV albo pseudo cargo, czyli np do przewożenia dzieci będzie się rozwijał.
Widuję w W-wie Wilanów, okolice Rzeczpospolitej/Branickiego podobny do Twojego pojazd, w któym siedzi 1 lub dwoje dzieci. Przód jest węższy ale dłuższy. Być może właściciel nas czyta i się z nam też ujawni :-)

A cargo EV wkroczyło tez do DHL i w kilku państwach Europy Zachodniej jest już wykorzystywany taki pojazd.


bloodyopel - Pią 05 Maj, 2017

Mav napisał/a:

Swoją drogą jak ja zazdroszczę kultury rowerowej holandii


A ja im zazdroszczę pary w nogach, co widzę to z ekstremalnie niską kadencją jeżdżą, aż całym ciałem wciskają pedały :P

noisue - Pią 05 Maj, 2017

@WojtekErnest
Tak jak mówisz, takie rowery dopiero stają się popularne. Na krótkie dystanse np na zakupy, do szkoły są nie do przecenienia. Wsiadasz, jedziesz a na miejscu nie szukasz 10 minut miejsca parkingowego.

@bloodyopel
No katują kolana niemiłosiernie.

WojtekErnest - Sob 13 Maj, 2017

A tu inny rowerek EV do przewożenia dzieci.

sunman - Sob 13 Maj, 2017

@ w Warszawie jest polski producent takiego roweru o zblizonych parametrach do tego z przerobki

@ Na zachodzi sa to b. popularne rowery hehe co do wywrotnosci to i owszem wystarczy dobrze sie wychylic i jedzie sie na 2 kolach :)

@ niestety by zostawic nexusa trzeba by zastosowac mid drive i takie rozwiazanie sie stosuje , bo nexus jest wygodny i czysty.


moje pytanie jaki masz rozstaw z tylu nexus piasta ma wezszy rozstaw niz standardowy wolnobieg kaseta , musiales rozginac rame y zmiescic tam silnik?

WojtekErnest - Sob 13 Maj, 2017

W tym rowerku napęd jest na przód. Większość tych co widzę w Holandii też ma naped na przód. A tyl pedalujemy i jest stabilnie i efektywnie.
noisue - Śro 31 Maj, 2017

sunman napisał/a:



moje pytanie jaki masz rozstaw z tylu nexus piasta ma wezszy rozstaw niz standardowy wolnobieg kaseta , musiales rozginac rame y zmiescic tam silnik?


tak ramę delikatnie rozginałem, ale to nie problem w stalowych ramach



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group