ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
Konstrukcje własne - cargobike
noisue - Pią 05 Maj, 2017 Temat postu: cargobikeWitam
To może i ja podzielę się moją przeróbką roweru cargo na e-cargo Chciałem skończyć przed zlotem i prawie się udało, ale pogoda widzę płata figle.
Silnik to Giant Hybrid Syncdrive kupiony od kolegi z forum, kolejny już, gdyż pierwszy służy w trajce i jestem zadowolony z niego. Do tego dołożyłem wolnobieg 7 rzędowy, oryginalnie był nexus 5. Bardzo wygodny pod względem zmiany przełożeń na postoju, no ale niestety musiał być zdemontowany, bardzo mi go szkoda.
Akumulator 48V na chwile obecną pożyczany z trajki, docelowo będzie tez 48V tylko jeszcze nie zapadła decyzja czy będą to żele, czy li-ion.
Z dodatków to watomierz, stacyjka i przełącznik 3 speed zabudowane na panelu.
Sterownik 36/48V 17A, jeszcze bez PAS’a gdyż braciom chińczykom zapomniało się przewodów przylutować, wyprowadziłem już przewody trzeba tylko resztę połączyć.
Po zmontowaniu wszystkiego przyszła pora na testy.
Bez napędu jeździłem już z dziećmi o łącznej wadze około 70 kg + rower 40kg, także teraz powinno być tylko lżej. Na razie pierwsze próby z obciążeniem 20kg. Przy wspomaganiu i prędkości około 20km/h pobór prądu waha się pomiędzy 7-10A. Większe prędkości jak dla takiej konstrukcji nie są przewidziane. Dołożę trochę dzieci do środka i będę powtarzał testy
Do zrobienia został w/w PAS i hamulce na tył, chociaż przednie dają rade, no i jakieś zgrabne zamknięcie przestrzeni ze sterownikiem i akumulatorem co by nikogo nie kusiło.sirgregs - Pią 05 Maj, 2017 Niestandardowe rowery są fajne
Skoro taka szkoda przekładni w piaście to może trzeba było dać silnik/silniki w przednie koła i tył by nadal mógł zawierać nexusa.Mav - Pią 05 Maj, 2017 sirgregs, jak by się taki zestaw na zakręcie zachowywał?
Mam wrażenie że w zakręcie silnik który miałby lżej (czyli ten na zewnętrznej z dłuższą drogą po łuku) wyrywał by bardziej do przodu czyli trajka by się "waliła w zakręt".wit - Pią 05 Maj, 2017 W związku z wprowadzaniem na tym forum cenzury -także CENZURY PRYWATNYCH WIADOMOŚCI i -np usuwania z prywatnych wiadomości wybranych słów jak po ja zdy el ek try czne
zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem cofam zgodę na publikacje na tym forum wszystkich treści mojego autorstwa -proszę o usuniecie WSZYSTKICH moich wypowiedzi.bloodyopel - Pią 05 Maj, 2017 wit dobrze mówi, też to kiedyś rozmyślałem gdy patrzyłem na konstrukcję EV4. Wsiadłem, przejechałem się i wszelkie wątpliwości zostały rozwiane sirgregs - Pią 05 Maj, 2017 Oś obrotu jest pod skrzynią. To jest konstrukcyjnie wywrotny pojazd
O proszę bardzo. Widać jak nie należy i jak należy się tym obsługiwać.
Silniki z przodu nic nie pogorszą.
Mav - Pią 05 Maj, 2017 No faktycznie gorzej nie będzie. Twarde dzieciaki
bardziej bałbym się czego innego -napęd na przód przy niestandardowej geometrii pojazdu... nie widzę jak to ma skręcać -skrętne koła -czy przegub i łamiący się w połowie rower ? w drugim przypadku od przegubu do osi kół powstaje dźwignia -zakręt przy dodaniu gazu prawdopodobnie skutkował by wyrywaniem kierownicy z rąk...
Jeżeli chodzi o ten rower to ma on centralny przegub na przecięciu się osi kół i ramy. Faktycznie nie jest trudno postawić go bokiem na dwóch kołach. Za duża prędkość na zakręcie i efekty specjalne murowane. WojtekErnest - Pią 05 Maj, 2017 Temat Cargo rowerów EV albo pseudo cargo, czyli np do przewożenia dzieci będzie się rozwijał.
Widuję w W-wie Wilanów, okolice Rzeczpospolitej/Branickiego podobny do Twojego pojazd, w któym siedzi 1 lub dwoje dzieci. Przód jest węższy ale dłuższy. Być może właściciel nas czyta i się z nam też ujawni
A cargo EV wkroczyło tez do DHL i w kilku państwach Europy Zachodniej jest już wykorzystywany taki pojazd.
bloodyopel - Pią 05 Maj, 2017
Mav napisał/a:
Swoją drogą jak ja zazdroszczę kultury rowerowej holandii
A ja im zazdroszczę pary w nogach, co widzę to z ekstremalnie niską kadencją jeżdżą, aż całym ciałem wciskają pedały noisue - Pią 05 Maj, 2017 @WojtekErnest
Tak jak mówisz, takie rowery dopiero stają się popularne. Na krótkie dystanse np na zakupy, do szkoły są nie do przecenienia. Wsiadasz, jedziesz a na miejscu nie szukasz 10 minut miejsca parkingowego.
@bloodyopel
No katują kolana niemiłosiernie.WojtekErnest - Sob 13 Maj, 2017 A tu inny rowerek EV do przewożenia dzieci.
sunman - Sob 13 Maj, 2017 @ w Warszawie jest polski producent takiego roweru o zblizonych parametrach do tego z przerobki
@ Na zachodzi sa to b. popularne rowery hehe co do wywrotnosci to i owszem wystarczy dobrze sie wychylic i jedzie sie na 2 kolach
@ niestety by zostawic nexusa trzeba by zastosowac mid drive i takie rozwiazanie sie stosuje , bo nexus jest wygodny i czysty.
moje pytanie jaki masz rozstaw z tylu nexus piasta ma wezszy rozstaw niz standardowy wolnobieg kaseta , musiales rozginac rame y zmiescic tam silnik?WojtekErnest - Sob 13 Maj, 2017 W tym rowerku napęd jest na przód. Większość tych co widzę w Holandii też ma naped na przód. A tyl pedalujemy i jest stabilnie i efektywnie.noisue - Śro 31 Maj, 2017
sunman napisał/a:
moje pytanie jaki masz rozstaw z tylu nexus piasta ma wezszy rozstaw niz standardowy wolnobieg kaseta , musiales rozginac rame y zmiescic tam silnik?
tak ramę delikatnie rozginałem, ale to nie problem w stalowych ramach