To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Tematy elektryczne - Elektrownia wiatrowa XXI wieku

WojtekErnest - Nie 08 Wrz, 2013

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Oczywiście te obrazki są też na moich stronach i fachowcy zawsze zauważą dobre widoki z zaletami. W EV nie ma wad, chyba że bezszczotkowy, to zaczynają się pojawiać.

Panie Zbyszku, Pańska strona nie nadaje sie (wspolczesnie) do wyszukiwania informacji i z pewnością nie przekonuje ew. Czytelnika że jest warta ogladania.
Sposób prezentacji nie potwierdza ze dane tam umieszczone sa precyzyjne, a materia sugeruje ze autor winien byc precyzyjnym i 'poukladanym'.
Ja sądzę ze budowa tej strony jest już ponad Pana siły i możliwości ale jesli dane tam zawarte mają
służyć innym również w przyszłości, to warto zlecić wykonanie jej od nowa a te materialy potraktowac tylko jako "wsad" merytoryczny.
Tak radzę..

Zbyszek Kopeć - Nie 08 Wrz, 2013

Przekonuje, przekonuje, bo jest idealnym podręcznikiem.
Kto chce zrobić dobre EV, to tylko z moich stron korzysta, a te niby pseudo lepsze strony nie są przydatne, bo tu już w tym wątku podano te inne przykłady i jakoś nikt z nich nie skorzystał i nie robi auta EV w/g wzorów z tych stron.
Podobnie z tematem wiatraków i wiadomo już, że PRAWIDŁOWY SAVONIUS jest najlepszy, mozna w nim zastosować dobrą AMERYKANKĘ (bezszczotkową, bo te PRAWOIDŁOWO SKONSTRUOWANE są dobre.

Zbyszek Kopeć - Nie 08 Wrz, 2013

Można nie czytać.
Przecież można np. tu zlecić:
http://swietlik.3net.pl/strefa-innowacyjna/
i potem tylko poczytać warunki gwarancji, a radocha będzie pewnie wielka w czasie eksploatacji, jeśli zleceniobiorca będzie przestrzegać tych ważnych instrukcji konstrukcyjnych.
I na FACEBOOKU oni dali nawet fajny obrazek bez widocznych kabelków:
http://sphotos-a-ams.xx.f...666579462_n.jpg
W prądzie stałym DC kolorem czerwonym zaznacza się PLUS, bo dodawanie jest dobre.
Tylko dostawić waitrak PRAWIDŁOWO SKONSTRUIOWANY i mieć darmowy ekologiczny prąd do auta EV.

highend - Nie 08 Wrz, 2013

Wszystko pięknie i ładnie, tylko w dzisiejszych czasach aby się dobrze pokazać to jednak musi być zachowana estetyka, ład i skład. Bez tego nawet najlepsza wiedza zginie w... plątaninie kabli. Również jestem za tym aby Zbyszek swoją stronę uporządkował i zrobił od nowa. Na pewno tylko by na tym zyskał. Wszyscy popieracie?
Anonymous - Nie 08 Wrz, 2013

Pewnie wszyscy, ale nie Zbyszek.
On jedyny wie gdzie i czego szukać na swojej stronie.
Jak widzę taką stronę, to mnie odrzuca i tego nie czytam. Wszystko bez ładu i składu.
I Zbyszku przestań już wtrącać ten "PAWIDŁOWY" w każdy tekst, bo już rzygać się chce od tego.
"Przekonuje, przekonuje, bo jest idealnym podręcznikiem.", wiesz co? Widziałem lepsze :P

tomek701 - Nie 08 Wrz, 2013

Turbina sawoniusa jest najlepsza bo Pan Zbyszek ją sprzedaje jak mniemam albo zamierza ale co mówi Wikipedia

(Turbina Savoniusa ma mniejszą wydajność niż inne rodzaje turbin o tych samych wymiarach. Turbina obraca się wolno i dlatego ma małe zastosowanie do generowania elektryczności. Używana jest do pompowania wody, anemometrów, zasilania boj głębinowych. Stosowana kiedy niezawodność i koszty są ważniejsze niż wydajność.)

A teraz trochę logiki turbina ta pracuje na różnicy w aerodynamice dwóch łopat to znacz łopata ta która pracuje wklęsła jest mniej opływowa od łopaty przeciwnej w danym momencie i to że od tylu popycha ja jakoby strumień powietrza który pochodzi z przeciwnej łopaty niewiele pomaga .

Poza tym jest jeszcze jedna wada tego typu turbiny która ogranicza jej sprawność a to to że łopata pracuje tylko przez cześć obrotu nawet nie jest to polowa obrotu


Można to zniwelować i może to być turbina olbrzymiej sprawności ale trzeba by stosować kierownice powietrza lub ruchome kierownice sam prototyp takiej turbiny wykonałem i naprawdę odznaczała się dużą sprawnością ale turbina taka jest już skomplikowana i kosztowna w wykonaniu
zresztą na youtube można sobie obejrzeć takie konstrukcje Tutaj filmik przykładowy deflektor

Zbyszek Kopeć - Nie 08 Wrz, 2013

zeelto:
Nie widziałeś lepszych, bo nie zbudowałeś sobie jeszcze auta EV, a moich też nie czytałeś, bo nie chcesz mieć auta EV.

WIKIPEDIA często zawiera niepoprawną wiedzę, bo tam każdy z nas ma prawo wpisać swoje przemyślenia i swoją wiedzę, toż to oczywiste.

Nostusek - Nie 08 Wrz, 2013

Nie wiem co brał Zbyszek - ale ja chcę pół - dobrze działa... Nie będę się sprzeczać, kłócić i dywagować, od dziś Zbyszek to mój guru i przewodnik...
tomek701 - Nie 08 Wrz, 2013

Zbyszek Kopeć napisał/a:
zeelto:
Nie widziałeś lepszych, bo nie zbudowałeś sobie jeszcze auta EV, a moich też nie czytałeś, bo nie chcesz mieć auta EV.

WIKIPEDIA często zawiera niepoprawną wiedzę, bo tam każdy z nas ma prawo wpisać swoje przemyślenia i swoją wiedzę, toż to oczywiste.


Panie Zbyszku ja też nie zbudowałem samochodu elektrycznego mało tego nie zamierzam go wcale budować a to dlatego że to dla mnie przerost formy nad treścią. To tak jak by budować czołg na baterie pewnie można ale po co czy to ma sens?

Najsprawniejszą maszyna do przemieszczania się wymyśloną przez człowieka jest do tej pory rower. Konstrukcja która w swoich złożeniach nie zmieniła sie od lat. Jeśli już miał bym budować sprawna maszynę do poruszania się to byłby to dwu lub trójkołowy obudowany rower który zużyje jedną dziesiątą energii do przemieszczenie mnie i bagażu niż pański samochód poza tym będzie na pewno szybszy i będzie miał większy zasięg taki zamierzam zbudować

Zbyszek Kopeć - Nie 08 Wrz, 2013

"Wiem, że nic nie wiem" - ważna maksyma, ale szukam reszty wiedzy, też jeszcze wybaczam złośliwości i po medytacji chrześcijańskiej kładę piloty na skórę do przełącznia TV (TV, tuner satelity itp.)
http://www.mocmagnesu.zz.mu/Bezpilotanaczole.jpg
a najłatwiej np. żelazko, bo metalowe, a nawet stakowe (z żelazem prościej).
To nie moja zasługa, że wiatrak SAVONIUS (tej dobrej konstrukcji) ma najlepsze parametry, taka jest prawda.

tas - Nie 08 Wrz, 2013

Że też wam się nie znudziła ta walka z wiatrakiem... z tym SAVONIUSEM... z tym PRAWIDŁOWYM SAVONIUSEM...
bo.....................................

Ps. Jest taki przycisk lekarstwo forumowej irytacji na prawidłowe wiatraki i inne takie lobbistyczne propagandy.
Ten przycisk to 'Ignoruj' (jest w każdym poście)

Adam Wysokiński - Nie 08 Wrz, 2013

A ja nie przyklejam sobie pilota tylko zmieniam kanał na polską komedie ( bardzo lubię) choć w zasadzie takie posty wystarczą...
Anonymous - Nie 08 Wrz, 2013

Kabelka zwisającego pomiędzy głośnikami już się przeoczyło i nie przykryło tą zieloną (rozumiem ekologiczną gąbką), a on niestety zdradza co jest pod tymi zielonymi kocykami, bo widać tam w tle wystające śruby jakieś i aż się prosi żeby w jakiejś czarnej koszulce go puścić i przykleić, przymocować, żeby w nocy nie zawadzić o niego wyciągając coś z tego bagażnika :lol:

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Kto chce zrobić dobre EV, to tylko z moich stron korzysta, a te niby pseudo lepsze strony nie są przydatne, bo tu już w tym wątku podano te inne przykłady i jakoś nikt z nich nie skorzystał i nie robi auta EV w/g wzorów z tych stron.


Myślę, że oni nie korzystali na pewno, a w sumie jak się oglądnie jak uruchamiali produkcję Tesli, to chyba wiekszość marketów ma gorsze warunki sanitarne niż ich hala produkcyjna :wink:

Revolution of Electric cars Tesla Model S - Mega Factories - Super Cars - Discovery Channel Documentary


Bynajmniej nie ma tam silnika szczotkowego, tylko indukcyjny silnik falownikami sterowany z tego co pamietam w tylnej osi razem z przekładnią wszystko zapakowane tak że napęd w ciągu kilkunastu minut jak nie mniej się tam zakłada...
Baterie ładnie w podłodze upakowane, że praktycznie ich nie widać...
Robi wrażenie, ale przez rozmach z jakim to zrobili, no niestety musi to trochu kosztować, bo za granicą pracownicy nie pracują za tyle co płacą u nas w tzw. "strefach ekonomicznego wyzysku" na umowach śmieciowych za minimalne wynagrodzenie....

W garażu nie ma sensu przerabiać starych wraków na elektryczne amfibie, próbując dopasować sterowniki, które do innego celu były projektowane, a jedynie budować lekkie pojazdy od "0" praktycznie max 2 osobowe + niewielki bagażnik na wypady weekendowe po okolicy i ew. dojazd do pracy z reklamą przy okazji, bo zawsze zwracają na siebie uwagę takie nietypowe bolidy HPV ze wspomaganiem elektrycznym...

Anonymous - Nie 08 Wrz, 2013

"Już w X wieku, a może nieco wcześniej, Persowie zbudowali pierwszy młyn wiatrowy, który miał pionową oś obrotu. W latach trzydziestych XX wieku Francuz Georges Darrieus zbudował turbinę o niekonwencjonalnych łopatach w niczym nie przypominających klasycznego wirnika. w tym samym czasie Fin Sigurd Savonikusen (Savonius) opatentował silnik wiatrowy, w którym dwa lub trzy skrzydła o przekrojach w kształcie półwalców obracały się również wokół pionowej osi. Po wielu modyfikacjach turbiny Savoniusa produkowane są do dnia dzisiejszego. Oczywiście każdy z wynalazków ma swoje wady i zalety. Największą sprawność posiadają turbiny z wirnikiem śmigłowym, stąd ich powszechność użytkowania w energetyce zawodowej. Z kolei wirnik Savoniusa osiąga tylko połowę sprawności wirników śmigłowych, ale posiada wiele zalet użytkowych umożliwiających jego powszechne zastosowania, również w instalacjach domowych."

http://www.doen.pl/ENERGIA_WIATROWA.html

highend - Nie 08 Wrz, 2013

adamcebo napisał/a:
a szczotkowego, tylko indukcyjny silnik falownikami sterowany z tego co pamietam w tylnej osi razem z przekładnią wszystko zapakowane tak że napęd w ciągu kilkunastu minut jak nie mniej się tam zakłada...
Baterie ładnie w podłodze upakowane, że praktycznie ich nie widać...


Zbyszek napisze, że Tesla jest za ciężka (ponad 2 tony waży), że jego DC naleśnik jest najlepszy i jego konstrukcje są lepsze niż Tesla. Założymy się? Btw. jadłem dzis naleśniki z serem - mniam :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group