To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Rumski "Leśnik"

leszcz - Pon 16 Paź, 2017

Czyli lepiej GT1500 zostawić na 45A i jeździć w trybie 80% z opcją chwilowej zmiany na 100/120% niż wycinać go na 30A. Dobrze rozkminiam?
Tomas - Pon 16 Paź, 2017

Tryby mocy nie zmieniaja prądu, napęcia. Przyspieszenie będzie takie samo. Ograniczają tylko prędkość max.
Ja w carrerze poszedłem w mały prąd, większe napięcie bo silnik wolny i bateria mało P.

Rafał - Pon 16 Paź, 2017

Elektrotonus napisał/a:
Tylko do silnika 7x9 można pchać bezpiecznie po terenie górskim max 30A. Jak jeździłem w wakacje przy upałach 30 stopni po górach e-bikiem silnik był bardzo ciepły dotykowo. Bezpiecznik termiczny raz nawet mi odłączył sterownik. Dlatego wydaje mi się, że problemem jest głównie ilość A niż V jakie pchamy w ten silnik.


Oczywiście że przy większym napięciu silnik się bardziej grzeje. Przy tym samym sterowniku. Np. 57,6V*45A=2595Watt a przy 72V*45A=3240Watt.
Albo by lepiej uzmysłowić przy 16s ten silnik osiągnie ok. 48km/h, przy 20s ok.60km/h.
I tak rozpędzamy się do 48km/h pełną mocą 45A zajmie dajmy na to 5 sek. Następie moc spada i by jechać 48km/h potrzebujemy 1000W, czyli prąd ciągy po 5 sek wynosi 1000W/56,7V=17.36A.
Dla drugiej sytuacji rozpędzenie do 60km/h zajmie około 8 sek . Czyli już 3 sek dłużej pchamy pełną moc w silnik. Następnie jadąc 60km/h potrzebujemy już 1500Watt czyli prąd 1500W/72V=20,83A.

Maksymalny amperaż jaki możemy pchać w silnik zależy więc od napięcia. A jeszcze bardziej od terenu. W lesie, piachu, pod górę silnik można przegrzać w moment. Druga osoba na asfalcie z 2 razy takim amperażem może jeździć wieki bez problemów.

Elektrotonus - Wto 17 Paź, 2017

Wyliczenia Twoje są pewnie prawidłowe. Tylko dlaczego Tas podaje na blogu max prąd ciągły dla tego silnika 30A bez wskazania napięcia. Oczywiście takie max prądy występują przy dynamicznym przyspieszaniu podczas ruszania lub wspinaniu się pod gorę lub pokonywaniu grząskiego terenu. Pełna zgoda, że na równej drodze jadąc z max prędkością nic się silnikowi nie powinno stać.

Typ silnika: 7x9, pod 36 szprych
Moc nominalna: 500W przy 36V, 800V przy 48V
Napięcie zasilania: 24-120V
Prąd znamionowy: 30A
Maksymalna moc ciągła: do 1500W (30A)
Maksymana moc chwilowa: do 3000W (40-45A) < tu jakaś zmiana , kiedyś chyba było 30A ?



Typ silnika: 10x6, na 36 szprych
Moc nominalna: 500W przy 36V, 800W przy 48V
Napięcie zasilania: 24-72V
Maksymalny prąd ciągły: 30A <- tu jakaś zmiana , kiedyś chyba było 45 A ?
Maksymalna moc ciągła: do 1500W
Maksymana moc chwilowa: do 3000W (45A)

leszcz - Pon 20 Lis, 2017

Powoli, bardzo powoli :) do przodu.


leszcz - Pon 11 Gru, 2017

Pomocy Panowie. Nie cofam się przed błotem ale mam dość jego smaku :)



Szukam fajnych błotników do tej ramy...


leszcz - Pon 15 Sty, 2018

Ślusarz się napocił ale póki co wielka blada dupa z tego wszystkiego wyszła.

https://photos.app.goo.gl/WI7LkqXifpq0Uk1K3

Adaptery są za grube i wątpię aby utrzymały oś bez zewnętrznych nakrętek na które brakuje miejsca.

Ręce opadają, sen z powiek mi to spędza i skłaniam się do opcji rozpołowienia widełek, wsadzenia silnika i jakoś tych widełek skręcenia.

Chyba, że komuś coś świta?

https://photos.app.goo.gl/WI7LkqXifpq0Uk1K3

Bajoniks - Pon 15 Sty, 2018

leszcz napisał/a:

Ręce opadają, sen z powiek mi to spędza i skłaniam się do opcji rozpołowienia widełek, wsadzenia silnika i jakoś tych widełek skręcenia.

Chyba, że komuś coś świta?


Jak nie chcesz aby Ci ręce opadały z powodu torque arm-a to:
1. Wymień silnik na taki który ma 250W
2. Wymień ramę na customa
3. Jeżeli poz. 1 nie da frajdy to zastanów się nad dwoma rowerami.
:mrgreen:

leszcz - Pon 15 Sty, 2018

Ten rower pojedzie na tym silniku NC. Zbyt wiele czasu już w to zainwestowałem, żeby to porzucić.
Tomas - Pon 15 Sty, 2018

Tak się zastanawiam, czy coś nie doczytałem, dlaczego nie kupisz poprostu torqarmy dostępne w każdym poważnym sklepie z ebajkami?
leszcz - Pon 15 Sty, 2018

Tomas, jest sztywna oś. Dwie dziurki na oś zamiast haków do wsunięcia osi koła "U".



Jeszcze wymyśliłem, że może prościej będzie dorobić cały element widełek :D

Leopold - Pon 15 Sty, 2018

Wydaje mi się, że w miejscu Twojego U powinien być otwór z gwintem. Nakręcić na ośkę kontrę, za nią ten trójkątny element, zakontrować od środka i po sprawie.
Leopold

sirgregs - Wto 16 Sty, 2018

A wytłumacz mi proszę leszcz jak ta przedłużka miała działać. Widzę w niej trzy otwory. Jeden otwór na oś silnika a dwa pozostałe do mocowania do widelca.
Tylko jeden z otworów w widelcu to jest łożyskowana oś obrotu zawieszenia. Jak to miało być tam mocowane?

leszcz - Wto 16 Sty, 2018

sirgregs, były śruby przelotowe dłuższe dorobione z gwintem na zewnątrz.

Po temacie adapterów.

Będzie cięte.

sirgregs - Wto 16 Sty, 2018

leszcz napisał/a:
Będzie cięte.
Szkoda ramy. Wsadź w to mida.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group