To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Rumski "Leśnik"
madejp - Wto 16 Sty, 2018
Pomysł pierwszy, to rozwierć/naiwercić adapter tyle aby dobrze trzymała się nakrętka. Zmniejszy to wytrzymałość adaptera, ale masz tak gruby, że to co zostanie powinno spokojnie wytrzymać.
Pomysł drugi, to zespawać adapter z ośką. Jak będziesz potrzebował ściągnąć koło, to odkręcisz adapter od roweru.
R432 - Wto 16 Sty, 2018
http://www.ebikes.ca/shop...grinhub-sl.html
Sam się nad nim zastanawiałem ale uznałem, że dorobienie adapterów będzie dla mnie lepsze. Pewnie do następnej konstrukcji bym taki wybrał ale raczej do lekkiego pojazdu
Leopold - Wto 16 Sty, 2018
Ciąć zawsze zdążysz. Zrób nowy adapter z gwintem na oś jak Ci proponowałem w pierwszym poście. Nie śpiesz się do wiosny daleko - zdążysz. Wykonanie adaptera kilkadziesiąt minut, za ramę trzeba zapłacić trochę więcej jak za adapter. Ten drugi będzie Ci prościej zrobić bu już wiesz gdzie popełniłeś błąd.
Leopold
Leopold - Wto 16 Sty, 2018
Przepraszam za podwójny post!
Passat_EQ - Czw 18 Sty, 2018
leszcz napisał/a: | Ślusarz się napocił ale póki co wielka blada dupa z tego wszystkiego wyszła.
https://photos.app.goo.gl/WI7LkqXifpq0Uk1K3
Adaptery są za grube i wątpię aby utrzymały oś bez zewnętrznych nakrętek na które brakuje miejsca.
Ręce opadają, sen z powiek mi to spędza i skłaniam się do opcji rozpołowienia widełek, wsadzenia silnika i jakoś tych widełek skręcenia.
Chyba, że komuś coś świta?
https://photos.app.goo.gl/WI7LkqXifpq0Uk1K3 |
a wariant pozbycia sie kilku zebatek i montaz adapterow od srodka wahacza?
Druga opcja to faktycznie adaptery z gwintem
trzecia faktycznie wszystko poustawiac i przyheftowac plaska czesc osi do adaptera. Niesportowe zagranie ale pojezdzisz
Trzeci to rozciac czesc z U od czesci z dwoma otworami , dolozenke plaskownika ktory zsunie w bok istotna czesc i zespawanie. Wyjdzie taki zygzak.
leszcz - Pią 19 Sty, 2018
W poniedziałek idę do specy od alu z ostatnim wariantem.
Potem wchodzi ten wariant: http://allegro.pl/niemiec...7066755843.html
Passat_EQ - Pią 19 Sty, 2018
Alu to zło. Mam nadzieje ze te adaptery nie sa z puszek po fullmocnym.
Ten niemiecki rurak to brzydal. Takiego lesnika na fałbreikach do lasu Ci nie wpuszczą.
leszcz - Śro 24 Sty, 2018
Stety, niestety poddaję się z tym tylnym NC. Roweru mi szkoda. Jak się coś z "e" sypnie byłby bezużyteczny.
Wchodzi wartiant:
Pytanie 1 do nowego bafanga
Ja mam BB30 i szerokość suportu/mufy ok 77mm
Dla mnie wersja 83mm rozumiem + dodatkowe dysnanse i zwężka do BB30 (na średnicy)?
2 pytanie: montaż realny bez mega-gimnastyki?
Mikkonen - Śro 24 Sty, 2018
Przed kupieniem czegokolwiek przeczytaj:
https://www.empoweredcycl...id-drive-motors
Dziwna jest ta twoja szerokość 77mm. Powinno być 68 albo 73. Czy nie złapałeś czasem miarką takiej jakby podkładki czarnej od strony blatu ? Teoretycznie do BB30 powinien wystarczyć adapter na BSA.
leszcz - Śro 24 Sty, 2018
Mikkonen napisał/a: | Przed kupieniem czegokolwiek przeczytaj:
https://www.empoweredcycl...id-drive-motors
Dziwna jest ta twoja szerokość 77mm. Powinno być 68 albo 73. Czy nie złapałeś czasem miarką takiej jakby podkładki czarnej od strony blatu ? Teoretycznie do BB30 powinien wystarczyć adapter na BSA. |
No wg tej strony jeśli mam BB30 (a mam) to jest DOBRZE
Cytat: | If your bike has a BB30 bottom bracket, no worries, just get a BB30 to BSA adapter and the Bafang BBS02 or BBSHD will fit beautifully. Make sure to buy either a 68mm or 73mm BBSxx because BB30 is only made in these two widths. BB30 = good |
Widocznie złapałem tą podkładkę.
Uf to pozostaje tylko ta druga kwestia:
Cytat: | 2 pytanie: montaż realny bez mega-gimnastyki? |
Ale myślę że ew dorobienie ramienia stabilizującego jak pablo123 to już do ogarnięcia:
Mikkonen - Śro 24 Sty, 2018
Nie nastawiaj się od razu na dorabianie stabilizatorów, silnik skręcony z odpowiednią siłą prawidłowym narzędziem (nie młotkiem i przecinakiem) nie będzie się obracał. W najgorszym wypadku, jeśli będzie kolizja silnik - mufa, to będziesz musiał dorobić acentryczny adapter BB30 - BSA ale widzę że masz niezłego tokarza-frezera więc spokojnie
leszcz - Pią 26 Sty, 2018
Mikkonen napisał/a: | Przed kupieniem czegokolwiek przeczytaj:
https://www.empoweredcycl...id-drive-motors
Dziwna jest ta twoja szerokość 77mm. Powinno być 68 albo 73. Czy nie złapałeś czasem miarką takiej jakby podkładki czarnej od strony blatu ? Teoretycznie do BB30 powinien wystarczyć adapter na BSA. |
Tu piszą taką ciekawostkę, że wersja 68mm BBS02 i BBSHD pasuje zarówno do 68 jak i 73mm.
Cytat: | The 68mm BBS02 and BBSHD can easily fit 73mm bottom brackets. |
Czy ktoś to może potwierdzić?
Jakoś to nie logiczne... Bardziej wersja 73mm mogłaby pasować do 68/73. A nie na odwrót - któtsza do węższych muf...
Z drugiej strony jeśli to prawda to wersja 68mm silnika jest bardziej uniwersalna więc brałbym ją.
2E - Pią 26 Sty, 2018
Dzień dobry, nie wiem czy macie na forum wątek powitalny, bo to mój pierwszy post, zatem witam się . O sobie powiem tyle: na rowerach się znam, na elektryce "tak se" z przewagą na nie. Ale czuję, że muszę coś przerobić bo mnie aż rzuca z chęci .
Ja mogę potwierdzić, widziałem taki silnik w serwisie rowerowym wsadzony do Marina Hawk Hill - mufa 73 mm a silnik BBS02. trochę tam podobno gimnastyki było, ale siedzi i ma się dobrze.
Mikkonen - Pią 26 Sty, 2018
Daj jakiegoś linka do tej wersji 73.
leszcz - Pią 26 Sty, 2018
Tu masz do wyboru 68-120mm
https://www.aliexpress.co...2664339945.html
|
|
|