To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Rumski "Leśnik"

Passat_EQ - Wto 06 Mar, 2018

Tez nie wiem skad masz te paluszki,ale albo zajebiscie zepsules pomiar albo zajebisty szrot dostales :(
leszcz - Wto 06 Mar, 2018

Prąd 3A zmierzony multimetrem (kalibracja) przed podłączeniem do koszyka. Czasy mierzone stoperem. Co tu można zjebać?

Dlaczego szrot?

leszcz - Wto 06 Mar, 2018

Setup na "mokro"



Zefale 26-27,5", za małe były, doklejka była konieczna.

djmarcin56 - Wto 06 Mar, 2018

leszcz napisał/a:
Prąd 3A zmierzony multimetrem (kalibracja) przed podłączeniem do koszyka. Czasy mierzone stoperem. Co tu można zjebać?

Dlaczego szrot?


Nic to nie mówi jak testowałeś te ogniwa, opisz całość i jakie masz ogniwa?
Spróbuj też z ciekowości z tych najsłabszych przetestowac kolejny raz bo jak to lezaki jakieś dawno bez cykli to pojemność delikatnie o jakies 50-150mah może wzrosnąć po 1-3 cyklach ładowanie rozładowanie, byle w odstępie czasowym żeby odpoczęły.

WojtekErnest - Śro 07 Mar, 2018

Te różnice w pojemności to może byc nie jedyny prpblem. Sprawdz jak się zachowują po pełnym naładowaniu tzn czy nie spada samoczynnie napiecie np po tygodniu.
te podejrzane to takie ktore maja uszkodzenia, dziurki z odrywanego zgrzewu.
A gdy wytypujesz 12P to je połącz osobno jako 1S. Radzę nie zgrzewac na gotowo ale gdy będziesz miał wszystkie osobne S, wtedy połącz je tymczasowo, lutujac grubymi zworkami i obciąż 20A całe 13S i wtedy mierz napięcia na każdym segmencie S. To Ci powie prawdę czy są równe i co są warte.

leszcz - Śro 07 Mar, 2018

Na pewno zrobię test 25A każdej sekcji przed zgrzaniem. Tu bardzo by się przydała kamera termo żeby ew wychwycić kulejące ogniwka.... Wypożycza ktoś w 3city?
WojtekErnest - Śro 07 Mar, 2018

Ja CELOWO nie piszę o teście 25A KAZDEJ sekcji z osobna ale wlasnie polaczone w szereg. Tylko wtedy widac nierówna charakterystyke rozladowania poszczegolnych sekcji. A to sie przydaje przy oznaczeniu/wykryciu naslabszej. To nie jest to samo co porównywanie pojemnosci.
A najslaszy segment często wyłącza BMS i taki problem trudniej potem wykryc.
Tak radze,

leszcz - Pią 09 Mar, 2018

Dla porównania kupiłem nowe ogniwo z 2017 roku i w moim teście wychodzi mu 3012mAh. Więc średnia 2900mAh tych wszystkich ogniw głównie z 2014 roku jest oceniam bardzo dobra. Tylko nieco bardziej się grzeją. Choć rezystancja wewnętrzna jest tylko o 30mA wyższa.
WojtekErnest - Sob 10 Mar, 2018

leszcz napisał/a:
..Tylko nieco bardziej się grzeją. Choć rezystancja wewnętrzna jest tylko o 30mA wyższa.

30 miliOhm. To nie jest mało. A grzanie będzie skutkować również tym, że ogniwa pewnie będa się rozjeżdzały. Krótko mówiąc jeżdzić się da, ale potem częsciej sprawdzaj jak jest z balansowaniem pakietu, bo BMS będzie miał kłopoty by to automatycznie i bez dozoru wyrównywać.

leszcz - Pon 12 Mar, 2018

Jeden - zero.

Niby łańcuch wzmocniony do ebajka. Sterownik na 15A. Coś koło 1000km zrobione i TRACH przy ruszaniu...

Nie wesoło to się zapowiada... Skuwarz i spinki to mus na pokładzie od teraz.



Sama jazda - bajka... Cicho, płynnie, itd...

klawisz - Sob 07 Kwi, 2018

leszcz, jaki to model błotników? Dają one radę?
leszcz - Nie 08 Kwi, 2018

Zefal. Na przód tak. Tył max 27.5. Na 29 musiałem sam przedłużyć
leszcz - Czw 12 Kwi, 2018

Wrażenia po ok 1500km na BBS02:

b a j ka :) __moja__ bajka.

I piszę to jeżdżąc wcześniej obydwoma falkonami tasa :) oraz dwoma najnowszymi elektrycznymi Scottami na dniach testowych Scotta.

O co chodzi...

Może najpierw scotty. Bafang je kasuje cichością pracy. Shimany/boshe mają inne zalety ale głośność pracy w moim przypadku kompletnie je dyskwalifikuje. Totalna siara jechać czymś takim z kolegą na analogu np. Poza tym, że na dłuższą metę chyba bym oszalał z tym świszczobrzękiem.

Falkony to są elektryczne motokrosy. Ogromna moc pozwalająca na oranie wzniesień ale to są ogromne kloce. Sory tas ale wiesz to. To zupełnie inny rodzaj pojazdu i wspomaganie pedałowaniem czegoś takiego uważam za siłownię na powietrzu. Prężysz się ale stoisz nadal w miejscu :) To co pcha pojazd do przodu to tysiące watów.

Wróćmy do Leśnika.

(Póki co) jeżdże na 12s6p w plecaku i zaprogramowane max 15A więc szczytowo jest to 750W. Moc wystarczająca do bardzo przyjemnej jazdy ze __wspomaganiem__ i wg mnie górny limit mocy aby nie zajechać napędu w krótkim czasie.

Moc tak czuć na napędzie, że jestem przekonany, że górna granica mocy silnika (25A i 14s => jakieś 1400W) znacząco skróci żywot napędu choć pewnie zwiększy chwilowe doznania :)

750W to nie jest moc do zwijania asfaltu ALE... dzięki kasecie 10rzędowej 11-36 SHIMANO XT M771 (w planach 7rz jak ten się zużyje) pozwala na zarówno ok 45km/h na płasko jak i podjazdy 20% na "suchych plecach".

Rower dociążony centralnie tylko o 4.5kg zachowuje się niemal jak analog i to największy plus bo w lesie, terenie prawie nie ma różnicy w stosunku do analoga. I to jest to co mi się najbardziej podoba. Niemal analog a e-wspomaganie dające średnie prędkości ok 27km/h w pagórkowatym terenie przy średnim tętnie trasy 132bps, np:



Bateria 3,6kg w plecaku to jedyny minus (ramiona) ale niewielki. Pozwala na ok 2h wspomagania i jakieś 60km w mieszanym terenie (500-800m przewyższenia) i nie dokucza ale wg mnie to górna granica rozmiaru/wagi.

Jestem zachwycony tym "setupem". Zobaczymy co wniesie puszka 13s12p (+9kg masy roweru).














Mikkonen - Sob 21 Kwi, 2018

Po co Ci 13s12p, chcesz robić trasy po 300km ? Ja mam 13s5p i jeszcze nie udało mi się całej wyjeździć w jednym dniu (prędzej tyłek mi wysiądzie niż ta bateria). Bafang jest niezwykle ekonomiczny, o ile nie ciśniesz jak na motokrosie.

U mnie wychodzi zużycie około 1V / 10km przy wspomaganiu w zakresie 200-500W (wystarcza do bardzo sprawnej jazdy nawet w terenie). Przewyższeń mam sporo bo góry świętokrzyskie.

leszcz - Nie 22 Kwi, 2018

Mikkonen napisał/a:
Po co Ci 13s12p, chcesz robić trasy po 300km ?


Bingo. Dodatkowo większy aku wolniej się degraduje przy krótszych trasach bo mniej cykli robisz.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group