To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Rumski "Leśnik"

leszcz - Czw 14 Wrz, 2017

Co to jest tryb normalny i turbo? Mam gt1500, myślałem, że on po prostu sadzi te 30A i tyle...
sietaz - Czw 14 Wrz, 2017

Każdy GT ma trzy tryby prędkości 80% 100% (domyślny) i 120% "turbo"

To nie ma nic wspólnego z amperami

leszcz - Czw 14 Wrz, 2017

Na czym polega ten 120% w takim razie? Skąd te 20% bierze? :)
sietaz - Czw 14 Wrz, 2017

Mogę się mylić, ale działa on chyba tak jak flux w sabvotonie. Podaje dodatkowe ampery w celu osłabienia pola magnetycznego przez co może uzyskać większą prędkość maksymalną. Jeżeli źle mówię to niech ktoś mnie poprawi
Anonymous - Czw 14 Wrz, 2017

40-50km/h,

umnie na oponach 700c (to 28"?) 16s 25A , lata 36-46km/h~ (bateria min-max)

"Koła 28” (700C) i 29” charakteryzuje dokładnie taka sama średnica obręczy (622mm), a różnica w nazwie wynika z innej grubości opony standardowej,"

sietaz - Pią 15 Wrz, 2017

16s, silnik 7x9, 60A , koła 26, sabvoton, flux bodajże 40A
Licznik kalibrowany
https://youtu.be/GKQL-MIw76E

xyz2a - Pią 15 Wrz, 2017

Sietaz z czego wynika tak duża różnica w głośności napędu - biorąc pod uwagę powyższy film a ten https://www.youtube.com/watch?v=dLi8UxiryBQ
tas - Pią 15 Wrz, 2017

montaż na klacie vs montaż na kierownicy? :P
sietaz - Pią 15 Wrz, 2017

To taki wielki "pantograf" zrobiłem z prawie wszystkich elementów jakie były w zestawie z kamerka. Dźwięki są masakryczne, nie pamiętam co było przyczyną tego regularnego hałasu
Passat_EQ - Pią 15 Wrz, 2017

120% oznacza tyle, ze sterownik docelowo chce sie krecic z wieksza predkoscią obrotową niz przy 100%. Jesli opory pozwalaja go rozpedzic czyli prad 40A pozwala i halle rejestruja ze silnik sobie radzi, to kreci go az do Vmax czyli 20% wiecej niz normalnie.
Jesli natomiast dopniesz do roweru przyczepe samochodową to ograniczeniem bedzie 40A ze sterownika i czy ustawisz 80%, 100 czy 120 i tak pojedzie powiedzmy 20km/h.

leszcz - Pią 13 Paź, 2017

Aktualizacja.

Robi się arm do silnika. Tymczasem ja jadę z aku. Na plaster wchodzi ok 200 ogniw i tu pytanie co lepiej zrobić do 9c 7x9 gt1500 (45A)? Ja moc będę wykorzystywał bardziej do podjazdów > 10% niż długich top speed.

20s10p czy 16s12p?


Rafał - Pią 13 Paź, 2017

Na asfalt 20*10 ale jak po lesie głównie bedziesz jeździł to zdecydwanie 16*12.
Na 20s w lesie szybko silnik zagotujesz. Przy 12p zdecydowanie lżej będzie miał też aku.

Elektrotonus - Nie 15 Paź, 2017

Tylko do silnika 7x9 można pchać bezpiecznie po terenie górskim max 30A. Jak jeździłem w wakacje przy upałach 30 stopni po górach e-bikiem silnik był bardzo ciepły dotykowo. Bezpiecznik termiczny raz nawet mi odłączył sterownik. Dlatego wydaje mi się, że problemem jest głównie ilość A niż V jakie pchamy w ten silnik.
leszcz - Pon 16 Paź, 2017

Będę mieć jakieś 60V.

Czy dla silnika (temperatura) robi różnicę czy dostanie (pod górkę):

a). 50V * 30A = 1500W
b). 33V * 45A = 1500W

?

Czy tu chodzi o to, że uzwojenie/kable przy tej samej mocy jaką sterownik pcha w silnik bardziej się grzeją (straty) przy wyżsym prądzie (A)?

Skoro tak to moc można zwiększać (bez strat) po prostu przez wzrost V zamiast grubszych kabli i sterowników na wyższe A.

Tomas - Pon 16 Paź, 2017

leszcz napisał/a:
Czy dla silnika (temperatura) robi różnicę czy dostanie (pod górkę):

a). 50V * 30A = 1500W
b). 33V * 45A = 1500W


Będą się grzały tak samo (lub bardzo podobnie).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group