To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - Chińskie sterowniki - rozbudowa

7h7 - Pon 22 Mar, 2010

MIKEWS wrzuć jakieś fotki - ciekawy jestem :shock:
toft - Wto 23 Mar, 2010

NIe mam opcji cruize... Gdzie można dostać taką manetkę? ja mam zwykłą skuterową.
CO do gazu to trochę racji w tym jest nie miej jednak ze względu na mała moc silnika (a już w ogóle w stosunku do mojej 200mm tarczówki) ryzyko jest małe. dwoma palcami stawiam go "na koło". Tak więc w sumie wole to rozwiązanie. ale lepsze byłoby z tym guzikiem kruize control...

Anonymous - Wto 23 Mar, 2010

Zrób sobie przełącznik, którym zamiast napięcia z manetki podasz napięcie z potencjometra włączonego równolegle z manetką. Potencjometrem ustawisz sobie odpowiednią w danym momencie stałą prędkość. Tak wyjdzie chyba najtaniej.
toft - Wto 23 Mar, 2010

TO rozwiązanie pewnie byłoby okej, niemiej jednak będę sięchyba starał pojsc w kierunku guzika eko:). To by mi pasowało bo mialbym pewność że przejade tyle a tyle i dodatkowo mogłbym pedałować. Ciekawe tylko co na miejszy amperaż powie sprawność silnika...
Anonymous - Wto 23 Mar, 2010

7h7 napisał/a:
MIKEWS wrzuć jakieś fotki - ciekawy jestem :shock:


Trzymam w napięciu :wink:
Powoli konstrukcja dojrzewa. Zamawiam właśnie na boki obudowę z plexi i zaczynam dopieszczać elektrykę. Narazie mogę powiedzieć, że motorynka jeździ. Na testy nie było jeszcze czasu bo zimno i mokro.
Trochę się martwię tylko naciągiem tylnego łańcucha, który zrobiłeś. Co chwila jest dźwięk jakby ogniwo przeskakiwało ale nie mogę dojść o co chodzi. Poza tym wydaje mi się na oko, że obie zębatki nie leżą w osi ale tu nic nie da się już zrobić bez całkowitej przeróbki.

Anonymous - Wto 23 Mar, 2010

To najprawdopodobniej rozjechane zębatki, albo moduł łańcucha nie odpowiada modułowi którejś zębatki. Już to przerabiałem.
Anonymous - Wto 23 Mar, 2010

Na prośbę 7h7 kilka zdjęć.
Narazie wszystko wygląda jak widać. Będę dopiero zabierał się za szczegóły.




DruhRafal - Śro 24 Mar, 2010

cytat z seksmisji:

"... no ładne cacko!" :)

Fajnie, że masz więcej miejsca na aku. A, jeszcze jedno - głośne to przeniesienie napędu na jeden wał jest?

Anonymous - Śro 24 Mar, 2010

Rzekłbym, że bzyczy standardowo jak to przy łańcuchu :wink:
Anonymous - Śro 24 Mar, 2010

ja bym się tutaj pobawił przekładnią CVT ze skutera.
7h7 - Śro 24 Mar, 2010

Vein napisał/a:
ja bym się tutaj pobawił przekładnią CVT ze skutera.

Szukałem w necie informacji o sprawności CVT ale niestety nic konkretnego nie znalazłem a Ty masz jakieś konkrety w tym temacie?

Anonymous - Pią 26 Mar, 2010

najniższa efektywność z jaką się spotkałem to 87%, jednakże wiele zależy od siły docisku tarcz oraz od tego z czego wykonane są wałeczki. Duże przekładnie CVT są stosowane na przykład w samochodzie DAF 66 lub VOLVO 340 (pasowe) lub w nissanach (też pasowe ale pas jest stalowy i ma ząbka, pracuje w kąpieli olejowej)
7h7 - Pią 26 Mar, 2010

Vein napisał/a:
najniższa efektywność z jaką się spotkałem to 87%


Czy ta wartość dotyczy CVT skuterowych?
Ja się spotkałem z wartościami 70%

DruhRafal - Pią 26 Mar, 2010

7h7 napisał/a:
Vein napisał/a:
najniższa efektywność z jaką się spotkałem to 87%


Czy ta wartość dotyczy CVT skuterowych?
Ja się spotkałem z wartościami 70%


A ja zawsze byłem przekonany, że CVT jest niepotrzebne w EV, z racji tego, że moment obrotowy mamy od zera, mylę się?

Anonymous - Pią 26 Mar, 2010

mylisz się, moment masz od "zera", ale efektywność energetyczna na innych obrotach niż nominalne dla silnika jest słaba. dlatego lepiej stosować przekładnie CVT, żeby silnik pracował przy obrotach najbliższych nominalnym (nie przeciążać silnika, czyli nie pobierać energii z baterii w nadmiarze). Zastosowanie CVT może przekładać się na dłuższe "życie" baterii i zasięg (przy przyspieszaniu prąd jest mniejszy)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group