To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem poza kołem - Czy mid drive będzie bezawaryjny dla osobnika 120+kg?

Kajman - Sob 20 Maj, 2017
Temat postu: Czy mid drive będzie bezawaryjny dla osobnika 120+kg?
Witajcie,
Takie pytanie, czy duży chop jak ja, 191cm i ponad 120kg ma szansę użytkować mida w mieście i w delikatnym utwardzonym lesie, pod górki itp bezawaryjnie? Czy będę mielił przekładnie, zrywał łańcuchy itp? Jazda na manetce, czasem pedałowanie.
Ew od razu jakie midy są najtrwalsze? Bo oczywiste jest, że każdy pożyje, kwestia jak długo ;)
Czy może po prostu od razu napęd w tył? W midach podoba mi się opcja zmiany biegów w zależności od terenu, na gładkim można szybciej bez niuta, pod górkę wolniej z większym momentem itp.

Mobil - Sob 20 Maj, 2017

To zależy w jaką moc celujesz :wink: Goście ze stalowymi łydami mają sporo więcej niuta w nogach niż w takim silniczku i im się nic nie zrywa więc raczej bez problemu :razz:
Kajman - Sob 20 Maj, 2017

W midach nie ma za wiele wyboru, albo serie przerobić czyli 250W przewoltować i dociążyć albo kupić coś zewnętrznego, ale tam ponoć z wytrzymałością zebatek bez szału jak idziemy w 700W+
Yin - Sob 20 Maj, 2017

Swoimi gabarytami się nie martw, mid i tak generuję większe obciążenia niż nawet konkretny kolaż. Inna sprawa midy są obsługowe - łańcuchy się wyciągają, zębatki ścierają etc. Ale fun jest ( wqurw czasem też ale to bardziej jak składasz mida od podstaw :) )
Kajman - Sob 20 Maj, 2017

Najwięcej się naczytałem o zębatkach w samym napędzie, pewnie odbiorcze z silnika i dalej, że się potrafią "ogolić" i to mnie martwi.
A generalnie uważacie że równie bezawaryjny jest napęd mid i tył? Są midy powyżej 1000W?

Eryk1000 - Sob 20 Maj, 2017

Bafang ma bardzo mocnego moda 1000W wersja BBSHD. Są ludzie co jeszcze więcej z tego ciągną na zewnętrznym sterowniku, tylko po przesilenie żywotność części może drastyczne spaść.
Kajman - Nie 21 Maj, 2017

Bbshd bardzo dobre opinie, przy okazji natknąłem się na bardzo dobrze oceniane napędy Cyclone z taiwanu, np Cyclone 3000W, zna to ktoś?
sannis - Nie 21 Maj, 2017

Yin napisał/a:
Inna sprawa midy są obsługowe - łańcuchy się wyciągają, zębatki ścierają etc. Ale fun jest ( wqurw czasem też ale to bardziej jak składasz mida od podstaw :) )


Z obsługą to prawda, spadający łańcuch potrafi wkurzać. Ale jakbyś porównał ten fun do np. 9C? Ja mogę napisać tyle, że przy moim kicie Cyclone ze względu na obroty wspomaganie jest mocno problematyczne. Dochodzi kwestia głośności przekładni planetarnej.

sannis - Nie 21 Maj, 2017

Kajman napisał/a:
bardzo dobrze oceniane napędy Cyclone z taiwanu, np Cyclone 3000W, zna to ktoś?


Stosunek wagi do mocy nie do pobicia. Jakość podzespołów tzn. łap chwytających, korb, zębatek z dolnej półki. W kicie 3000W plastikowe tryby przekładni mocno wyciszyły ale odbije się to na żywotności.

Yin - Nie 21 Maj, 2017

sannis napisał/a:

Z obsługą to prawda, spadający łańcuch potrafi wkurzać. Ale jakbyś porównał ten fun do np. 9C? Ja mogę napisać tyle, że przy moim kicie Cyclone ze względu na obroty wspomaganie jest mocno problematyczne. Dochodzi kwestia głośności przekładni planetarnej.

U mnie też przekładnie było słychać. Jak porównać fun hmm ciężko - jeden i drugi są warte posiadania, 9c wygrywa bezobsługową budową, mid podjeżdżaniem pod co chcesz z względnie małym zużyciem wh/km.

Mobil - Nie 21 Maj, 2017

Jakby kogoś był stać to warto zerknąć na Tangent Ascent. Nie widziałem nigdy lepszego middle drive kitu :o (przynajmniej sobie można pomarzyć :razz:
sirgregs - Nie 21 Maj, 2017

Takie cudo jeszcze jest
https://www.lift-mtb.com/shop-1/price-english/
Cena niemała a silnik wygląda żywcem jak MY1018
Widać doskonale jak mida zrobić tanim kosztem ;-)
U mnie taki silniczek na bezpośrednim przełożeniu gonił sprzęcik prawie do 60km/h
Ze zmiennymi przełożeniami to faktycznie byłyby niezłe możliwości.

Kajman - Nie 21 Maj, 2017

Cyclone 3000 ponoć na tłustych metalowych zębach, chwalą ten napęd, nie jest też drogi, ktoś tutaj ma? Myślicie że ktoś w pl mi to sensownie założy? Jestem w stanie, ale wolałbym nie wchodzić aż tak głęboko w budowę roweru jak musiałem wchodzić w inne pojazdy ;)
bart594 - Sob 27 Maj, 2017

Kajman napisał/a:
Cyclone 3000 ponoć na tłustych metalowych zębach, chwalą ten napęd, nie jest też drogi, ktoś tutaj ma? Myślicie że ktoś w pl mi to sensownie założy? Jestem w stanie, ale wolałbym nie wchodzić aż tak głęboko w budowę roweru jak musiałem wchodzić w inne pojazdy ;)


Nowa wersja ma przekładnie planetarną na nylonowych zębach jak bbs
Niestety ale będziesz musiał zrobić dodatkowy uchwyt bezpośrednio do ramy zamiast tych obejm które tam dają bo inaczej się to pod Tobą wszystko pognie. Mocowanie jest baaardzo średnie. U mnie daje rade (ważę 65kg + rower 30 kilo) ale i tak dąłem dodatkowy uchwyt żeby to trochę usztywnić

Mobil - Sob 27 Maj, 2017

bart594, posiadasz Cyclone 3kW? :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group