To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem poza kołem - Czy mid drive będzie bezawaryjny dla osobnika 120+kg?

Kajman - Sob 27 Maj, 2017

Generalnie jak dobrze pójdzie to ramę pod niego zrobię po prostu, czytałem że te ori mocowania są plastelinowe. A właśnie, masz 3k? Jeśli tak to jak wrażenia i jakie wady widzisz?
leszcz - Pon 29 Maj, 2017

Tu gość w szczegółach nagrał jak zamontował swojego cyclone 3000.
Zabawy miał że hoho
https://www.youtube.com/u...rch?query=ebike

Kajman - Pon 29 Maj, 2017

O piękne dzięki :)
ravkill - Wto 30 Maj, 2017

Midy to zawsze będzie większy lub mniejszy problem. Lepiej Hub wolnobierzny, MXus da na pewno radę, ja mam Nine Continent RH2809 D (7x9) Tył, KASETA i moje 100 KG z groszami i plecakiem, ciągnie nawet w cięzkim terenie. Jak się nie wybierasz w strome góry, to się nie pchaj w mida..
tas - Śro 31 Maj, 2017

tez uważam MIDy za awaryjne i problematyczne. Na codzień serwisuję ebajki i niestety porażka.
Zobacz jak wygląda to na forum, MIDów jest jak kot napłakał, może 1% całości a ile jest tematów o awaryjności, zajechanych zębatek, problemów z wbudowanymi sterownikami itp.
HUBów jest minimum 100x więcej i ile jest tematów "mam problem z hubem". Czy zalety MIDa przewyższają jego wady? Statystycznie uważam, że nie.

Mobil - Czw 01 Cze, 2017

Na forum prawdopodobnie tylko Borsuk ma mida... i kilka osoób które się nie chwalą :mrgreen:
Eryk1000 - Czw 01 Cze, 2017

Nie tylko borsuk ;) kilka midów jeździ w mojej okolicy wersje BBS02B 750W(w szczycie jest 1,3kW), jak na razie dają radę na fabrycznych nastawach. wiadomo nie są to zestawy do ostrego świrowania :P Z usterek jak na razie to jeden dostał luzów na mocowaniu korby w sensie popuszczania nakrętki z racji jazdy pod strome górki i dodatkowo notorycznemu stawaniu na pedały i naciskaniu całym ciężarem ciała na pedał, jeździ tym kawał człowieka. Lekarstwem okazało się dorobienie dodatkowego uchwytu pod rure ramy. Zobaczymy co będzie dalej bo ten zestaw ma ciężko. Inne śmigają po asfalcie i lekkim szuterku i tam nic się na razie nie dzieje. Jednak aby się obiektywnie wypowiedzieć trzeba poczekać kilka sezonów. W tych midach trzeba ostro mieszać przerzutkami, jest to bardzo rowerowe zachowanie ;)
WojtekErnest - Czw 01 Cze, 2017

Zaletą MID-ów jest '' dyskretny wygląd. A to dla wielu (np kobiet) bardzo ważne.
W firmowych tegorocznych rowerach przewagę MID-ów nad 'starodawnymi' silnikami na przodzie lub tyle koła, widać wyrażnie.

Kajman - Czw 01 Cze, 2017

Dla mnie idealne połączenie to mid i nuvinci, wtedy nawet nie trzeba tak mocno mieszać na automatycznym trybie z harmony :) Ale to wszystko koszty, więc na razie powoli rozeznaje temat.
sirgregs - Czw 01 Cze, 2017

W przypadku eksploatacji hardtaila "na asfalcie i po lekkim szuterku" to mid ma niestety więcej wad niż zalet w porównaniu z hubem.
W ostrym terenie i przy dużych mocach to porównanie wypada jeszcze słabiej i oczywiście na niekorzyść mida ;-)
Mid to jest idealny w fullu przy mocach max 500W. I to musi być dobry mid z technicznie zaawansowanymi przekładniami znaczy cichutki. Takie przemyślenia własne ...

A mid z nuvinci (manualnym) w rowerku z pełnym zawieszeniem się kompletuje ;-)

Kaemus - Czw 01 Cze, 2017

Mobil napisał/a:
Na forum prawdopodobnie tylko Borsuk ma mida... i kilka osoób które się nie chwalą :mrgreen:


To się pochwalę :)

Od grudnia jeżdźę midem BBS02 350W. Zestaw jest jak widać zachowawczy
i tak też nim jeżdżę. Raczej spokojnie i ze świadmością ograniczeń. Jak na
razie (1000 km) bez problemów. Poszedłem w tą stronę ze wględu na bardzo
górzystą okolicę - współpracuje to z piastą z 8 biegami. Działa to super, jest
tak, jak tego oczekiwałem.

KM.

sannis - Pią 02 Cze, 2017

Mogę odstąpić w dobrej cenie cały kit Cyclone 1680W z udokumentowanym przebiegiem, bo od początku był w rękach forumowych. Stosunek wagi do mocy bezcenny. Mam zastosowany upgrade'a montażowego bardzo sztywnego. Silnik wyciszony specjalną pianką. Przełożyłem heble i trochę szpeju do innego analogowego bike'a i nie mam czasu poskładać do kupy. Z napędu można, ale jeszcze trochę pojeździ, wymienić główna tarczę od silnika, wolnowiegi w super stanie. Jak coś to na priv walić.
tumich - Śro 07 Cze, 2017

Też jeżdzę na midzie, ale Boschu CX. Super sprawa jeśli ktoś lubi pedałować, a silnik stanowi jego uzupełnienie. Z czujnikami momentu bardzo dobrze współpracuje. Nie ma takich skoków zero jedynkowych jak w przypadku samego czujnika pass czy silnikach w kole. Cechuje się dodatkowo niższą wagą i wyższym momentem przy tej samej mocy. znamionowej. Wiadomo, że istnieje większe ryzyko uszkodzenia zw na bardziej zaawansowany mechanizm, jednak po 2tyś km nie ma widocznych oznak zużycia i to użytkowany z chipem do 50km/h.
sirgregs - Pią 09 Cze, 2017

Pytanie do użytkowników midów.
Czy macie manetki w swoich rowerkach czy raczej pas?
Jeżeli macie manetki to na niskim biegu jadąc po płaskim jeżeli dacie gazu na maxa to jesteście w stanie wspomagać (nadążyć kręcić pedałami) czy raczej jest taka kadencja że nie ma szans na wspomaganie pedałowaniem?

Eryk1000 - Pią 09 Cze, 2017

Midy na których jeździłem śmigały od 5 do 55km/h i można było wspomagać. Kwestia mieszania w biegach z tyłu. Z przodu blat 44 z tyłu wolnobiegu 8 rzędowy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group