To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Motocykl EV (na bazie CBR 1000F) - www.nakolach.pl

Anonymous - Pon 01 Mar, 2010
Temat postu: Motocykl EV (na bazie CBR 1000F) - www.nakolach.pl
Witam. Dawno tu nie zaglądałem. Może kogoś to zainteresuje :P
W tej chwili jestem w trakcie końcowego montażu motocykla, z tym, że ze względu na koszty będzie tylko 1/4 możliwych do upchnięcia akumulatorów. Największym minusem całego przedsięwzięcia jest to, że motocykl buduję jako pracę magisterską i nie jest moją własnością, ale doświadczenia nikt mi nie zabierze :P

Czym się różni mój projetk od innych? Otóż tym, że cały motocykl jest zamodelowany w 3D i można idealnie (wirtualnie) poupychać wszystkie komponenty, w tym akumulatory, o wiele dokładniej niż by się to robiło na zasadzie prób i błędów w garażu. W motocyklu każdy cm^3 się liczy, nie to co w samochodach EV. Zasięg kilkuset kilometrów przy przyzwoitych osiągach to jest to, co chciałem osiągnąć.

Co do tej pory zrobiłem.
-został zakupiony motocykl Honda CBR 1000 F z uszkodzonym silnikiem (główna zaleta to ogromna rama)
-motocykl został rozłożony do najmniejszej śrubki, a rama zeskanowana skanerem optycznym. Skan (czyli chmura punktów w przestrzeni ) odpowiednio obrobiony, pocięty przekrojami, posłużył mi do zamodelowania ramy
-reszta elementów została zamodelowana z pomocą ramienia pomiarowego
-rama została pomalowana
-zaprojektowałem przeniesienie napędu przez pasek zębaty. W tym projekt korpusu sprzęgła do odlania ciśnieniowego.
W tej chwili skończony mam montaż mechaniczny prócz mocowań akumulatorów i przerobioną instalację 12 V . Pakiet 55Ah zostanie zamontowany na tymczasowym motocowaniu z płaskowników, i może kiedyś, ktoś po mnie, dorzuci resztę akumulatorów i wykona ich docelowe mocowania (odlewane)
Trochę danych technicznych:
- silnik LEM -200 14 kW
- 21 akumulatorów litowo – polimerowych 55 Ah (z tym, że do ramy wejdzie 220 Ah)
- napęd pasem zębatym, przez sprzęgło gumowe na odrębnym łożyskowaniu
Mam nadzieję, że za kilka tygodni wyjadę z garażu na kołach i wtedy będę miał czas zebrać i uporządkować wszystkie zdjęcia, screeny i notatki.

Trochę zdjęć i screenów:

http://picasaweb.google.c...feat=directlink

Pozdr

www.nakolach.pl (tutaj będzie więc o moim motocyklu EV, ale to dopiero za jakiś czas)

Anonymous - Pon 01 Mar, 2010
Temat postu: Re: Motocykl EV (na bazie CBR 1000F) - www.nakolach.pl
N3stor napisał/a:
-motocykl został rozłożony do najmniejszej śrubki, a rama zeskanowana skanerem optycznym. Skan (czyli chmura punktów w przestrzeni ) odpowiednio obrobiony, pocięty przekrojami, posłużył mi do zamodelowania ramy
-reszta elementów została zamodelowana z pomocą ramienia pomiarowego


Ehhh... I hate you... :mrgreen: Ja jestem zacofany i dłubie bez skanerów w SE. Może pożyczysz ? :wink:

Anonymous - Pon 01 Mar, 2010

Kurde... ja też używam młotka i śruboręta.
Czego to ludziska nie wymyślą :D
Na poważnie, to może być zajefajna maszyna :D
Gratuluję zacięcia, a przede wszystkim zaplecza ;)

DruhRafal - Pon 01 Mar, 2010

Ja również gratuluję projektu i witam wielbiciela 2 kółek :) .
Całość wygląda profesjonalnie, naprawdę mi się podoba. Może kiedyś pod jakimiś światłami się spotkamy - szerokości ;)

mmoto - Nie 04 Kwi, 2010

moje gratulacje - czekam na wrażenia z jazdy i dane
fajny garaż :mrgreen:

Anonymous - Wto 06 Kwi, 2010

Gratuluję pracy:) Ja wybrałem do mojego projektu tylne koło od suzuki ale z wałem kardana w wahaczu, nie potrzebuję tego wstretnego łańcucha albo długachnego paska;) Napęd tez będzie od silnika ETEK poprzez dwa małe paski zebate od poloneza (rozrząd), a przednie koło mam od skuterka Ital Jet...bo to bedzie motocykl poziomy ;) ..Pozdrawiam

Wiesiek

Zbyszek Kopeć - Śro 07 Kwi, 2010

Wreszcie ten Etek będzie wykorzystany.
Zbyszek Kopeć - Śro 15 Wrz, 2010

N3stor:
No i uało się; pełen sukces.
GRATULUJĘ !
http://www.motofakty.pl/a...c_130_km_h.html
oraz
http://www.tvp.pl/wroclaw...a-pracy/2054418

mmoto - Śro 15 Wrz, 2010

no taka praca to mgr 100%, nie to co pisemne odpisy
Mibars - Śro 15 Wrz, 2010

Przyjemne z pożytecznym :)
toft - Czw 16 Wrz, 2010

Gratuluje:), możesz coś szerzej napisać o akusach?
Anonymous - Śro 22 Gru, 2010

Sporo mineło od mojego ostatniego postu... Motocykl powstał już dawno. Niestety bez konkretnych sponsorów w tą branże ciężko wejść. Na razie muszę zajmować się czymś innym. Motocykl jeździ, problem w tym, że jest własnością Politechniki Wrocławskiej, więc od obrony praktycznie go nie widziałem.
Poniżej link do mojej pracy mgr (bez rys. tech. i modeli):

http://www.nakolach.pl/pr..._kubka_2010.pdf

Ale warto było poświęcić ten czas :mrgreen:

ps. na początku nowego roku zapraszam na www.nakolach.pl do przecytania relacji z wyprawy motocyklem (spalinowym) przez Syrie, Jordanię, Gruzje. (w tej chiwili strona jeszcze nie jest zaktualizowana)

Zbyszek Kopeć - Śro 22 Gru, 2010

A dzwonili do mnie niby bogacze i się chwalili, że sponsorowali ten projekt; jednak są i tacy oszuści.
Anonymous - Śro 22 Gru, 2010

To może niech zadzwonią teraz do mnie.... podam swój numer konta jak im zbywa :wink:
Zbyszek Kopeć - Śro 22 Gru, 2010

No właśnie, do mnie też oni przestali dzwonić.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group