To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Pierwsza przeróbka Trekkingu

kloclukas - Nie 04 Cze, 2017
Temat postu: Pierwsza przeróbka Trekkingu
Witam was
Od dłuższego czasu czytam i czytam teorię już opanowałem przyszedł czas na przelewanie teorii w praktykę.
piszę ten post ponieważ jako laik narażony jestem na wiele błędów, które zapewne wypatrzycie :)
Dawca to rower trekingowy Nakamura Navarra kupiony w intersporcie kilka lat temu. przebyłem nim około 1000 km....


Założenia:
-priorytetem jest to, że ma być dalekosiężny ze wspomaganiem 300km
-z myślą o przyszłości silnik mxus v3 turbo, sterownik nowy sabvoton ale na 80A wystarczy
nie zamierzam żyłować akumulatora ma trochę posłużyć...
-rama jest 21" wiec trójkąt na skrzynkę z laminatu pomieści spory aby nie przeciążać akumulatora myślę o konfiguracji 20s16p z nowych ogniw sanyo 18650GA
- kolejną sprawą jest obowiązkowa wymiana amortyzatora na przód wymiana hamulców przód ok a na tył będę zmuszony wykonać samemu jakiś adapter pod tarczówkę ;)
koła mach1mad 26" na jakiś wysokich oponach by nie obniżać za bardzo roweru żeby pedałami nie szurać o ziemię haha.

Większość elementów już posiadam do budowy

jesteście doświadczeni może mi coś odradzacie albo proponujecie póki jeszcze za bardzo nie ruszyłem z budową???
pozdrawiam Łukasz

Bujakoto - Pon 05 Cze, 2017

Witaj Łukasz

Tutaj masz sporo racji, ponieważ wychwyciłem jeden Duży błąd, który mocno wali po oczach.....

W specyfikacji Twojego roweru czytamy:
"Tradycyjny, rower miejski, którego konstrukcja oparta została na lekkiej aluminiowej ramie"

Zwróć uwagę na trzy bardzo ważne kwestie.
1) Twoja rama jest z lekkiego aluminium
2) Zobacz jakie cieniutkie rureczki lecą na wahaczu....
3) MXUS V3 te rurki będzie wprawiał w niezłe wibracje....

Usiądź przed swoim rowerem, weź kartkę i długopis i opisz wszystkie części, które są do wymiany z uwagi na elektryfikacje........

Następnie wypisz te elementy, które zostają............

Proponuje od razu wypisać elementy, które zostają, ponieważ będzie ich niewiele..... (rama, kierownica, siodełko, sztyca siodełka).

Wszystko inne do wymiany.........
Teraz zastanów się ile kosztuje Twoja rama, kierownica, siodełko, sztyca siodełka? 300 zł za wszystko?

Na baterię wydasz około ~4000zł.
Na silnik wydasz około ~1000zł
Na sterownik wydasz ~900zł
Ile warta jest rama, która to wszystko udźwignie? :)

Dobra rada:
Sprzedaj ten rower w całości i dołóż do używanego lepszej jakości, ponieważ przyjemności z jazdy na tym mieć nie będziesz, wymiana dętki w tylnej oponie w takiej ramie co 300km? Cały rower dostanie wibracji, która nie da Tobie radości z jazdy, szczególnie, że planujesz zasięg na 300km.

Nie obraź się, nie mniej jednak zaoszczędzisz KUPE KASY jeśli już na starcie znajdziesz inną ramę........ Przekalkuluj to sobie, uniknij błędów przynajmniej moich.

Powodzenia, będę obserwował.

Tomek - Pon 05 Cze, 2017

Ta rama pewnie Alu? Ja bym się bał mxusa do takiego rowerku pakować, do stalowej ramy to jeszcze ale i tak bez amortyzacji z tyłu z mxusem co chwile będzie gumy łapać wystarczy jedna niezauważona dziura w drodze, nie wspominając już o ryzyku, że widełki z tyłu połamie od przeciążenia, taka "marketowa" rama nie jest na taką moc a szczególnie prędkości :!: . Ja bym prędzej wsadził tu 9c na kasetę to zrobisz nawet więcej km bo nie będziesz tyle kw pompował i odpowiednio zabezpieczone będzie bezpieczne. Nawet z 9c będzie mocny. I tak zrobisz jak uważasz, pewno już masz mxusa, ja tylko ostrzegam :roll: Sabvoton jak najbardziej ok będzie super cicho i płynnie chodziło.
Oponki zależy od przeznaczenia - na ulice, długie podróże, rekreacyjnie leśne ścieżki to typu schwalbe big ben / crazy bob są fajne (jak Ci się zmieszczą na szerokość). Włóż porządne grube dętki DH +wkładki antyprzebiciowe.
Ogniwa najlepsze jakie mogłeś wybrać :)
Amortyzator - sprawdź jaką masz rurę sterową i potem kupuj nowy bo takie rowery mogą mieć zwykłą 1" rurę i dużego wyboru nie ma.
Jak dasz tyle ogniw i mxusa to waga będzie pokaźna, nie oszczędzaj lepiej na tych hamulcach :wink: Ciężko będzie do alu przyspawać jakiś adapter, słyszałem, że ludzie sobie zakładali adaptery jakoś porządnie przykręcane opaskami do ramy, ponoć działa. Tu bym z tyłu też nie przeginał ze średnicą tarczy bo to może działać w drugą strona jak mocny silnik i widełki z tyłu przeciążać bo nie są przystosowane do tego. Szkoda, że nie masz w obręczy frezu na v-breaki to by wystarczyło na jakieś porządne wymienić i by wystarczyły spokojnie :)

Edit, zgadzam się z bujakoto. Twoje wymagania są na dużo wyższym poziomie niż ten rower pozwala, przemyśl poważnie zmianę bazy. Ja mam mxusa i tyle ogniw w falconie :wink: Może takie coś Ci się spodoba na dalekie wycieczki jak te konstrukcje z tego tematu https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6707

Powiedz po czym chcesz jeździć, ewentualnie pomożemy coś wybrać, a tego sobie zostaw bo "do sklepu po bułki" rowerem na ponad 10tys nie pojedziesz a i tak zwykły rower trzeba mieć :)

maran_hand - Pon 05 Cze, 2017

Łukasz a miałeś już przyjemność jeździć jakimś rowerem na Mxusie lub QSie?
Problem polega na tym że z jednej strony wszyscy zachwycamy się mocą jaką dają te silniki a z drugiej strony nie doceniamy tej mocy.
Zestaw: powyższa rama + Mxus = ebike do jednorazowej dość krótkiej przejażdżki. Nie będziesz miał z tego ani pożytku ani radości. Za to niekończące się pasmo problemów nie do rozwiązania.
Posłuchaj Bujakoto, facet wie co mówi. Sprzedaj rower, poszukaj czegoś innego. A jeśli nie chcesz bawić się w pół środki (a nie chcesz: Mxus, Sabvo) idź odrazu w ramę stworzoną pod e-bike. To najlepsza i finalnie najtańsza droga.

kloclukas - Pon 05 Cze, 2017

Dzieki chlopaki za tak szybkie odpowiedzi. Ciezka sprawa z ta rama wiem o tym zapomnialem dodac ze marzy mi sie cos lepszego lecz na dzien dzisiejszy budżet mi nie pozwala a chciałbym evoluować z projektem. To sa poczatkowe zamierzenia jazda po asfalcie szutrach nic wyczynowego szanuje sprzet i spodziewam sie mocy o której wspominacie. Kupuję komponenty pod mocniejszego ebika....
dlaczego?? By nie wydawac kasy kilka razy. Akumulator potrafie samodzielnie złożyć. Na rame falconowa i do tego amortyzacje musiałbym wyłożyć 5k pln na chwilę obecną budżet nie pozwala ale cierpliwość mi to wynagrodzi.

Wasze rady wezme bardzo pod uwage zobacze co da sie z tym zrobić będę prowadził projekt powoli i tu go opisywał
pozdrawiam Łukasz
ps. Nie miałem okazji jeździc niczym powyżej 500w jeszcze....

WojtekErnest - Pon 05 Cze, 2017

Prosta rada, oblicz ciężar tych komponentow, obciąż nimi rower w tych miejscach i przejedź 1-2 km by sprawdzic co zostanie z tych marzeń o ciężkim rowerze na ktorym chcesz przejechac 300 km.
Tomas - Pon 05 Cze, 2017

Powyżej wszyscy mają rację. Mówiąc delikatnie - Zapomnij o 20s14p (edit: a nie sory 16p) i mxusie z sabvotonem w tej ramie.
Myślę że nawet każda inna zwykła rama (i skrzynka) nawet te wysokich lotów mogą mieć problem z masą i wielkością takiego akumulatora więc tu prawdopodobnie będziesz musiał odpuścić trochę tych cennych P.
Będę brutalny ale: ciężki silnik + ciężka bateria + cienkie kółka + cienka rama bez amortyzacji + przedni amortyzator (z zapałek) = nie szkoda Ci życia ? :wink: Ale spoko nie unoś się, od tego tu jesteśmy żeby pomóc i Cie uświadomić najsampierw :grin:

Anonymous - Pon 05 Cze, 2017

Do tego można wsadzić jakąś przekłądniówkę w przednie koło 250W i w miarę pojemną baterię, bez szaleństw, na wspomaganiu będziesz robił sporo. Ale nie takie kolosy, jak sobie zaplanowałeś ;)
maran_hand - Pon 05 Cze, 2017

kloclukas napisał/a:
Nie miałem okazji jeździc niczym powyżej 500w jeszcze....


Jak będziesz w Wawie w okolicach Mokotowa to się odezwij. Nadrobisz zaległości ;)

leszcz - Pon 05 Cze, 2017

Bujakoto ma rację i też myślę, że jeśli go posłuchasz to "zaoszczędzisz KUPE KASY jeśli już na starcie znajdziesz inną ramę".

Ja dodam, że jeszcze zaoszczędzisz KUPĘ CZASU.

Jeśli potrzebujesz dozbierać to zbieraj a teraz zrób sobie elegancką przekładniówkę. Weź silnik 24V i na 10s będziesz mieć prawie 40km/h. Jak dozbierasz to rowerek sprzedasz albo Ci zostanie dla kolegów albo gości i się nie zmarnuje.

kloclukas - Pon 05 Cze, 2017

Ostudziliscie mi troche zapał z tą ramą. Jako że sprzęt do elektryfikacji kupiłem wcześniej tj. Silnik sterownik i reszte poytzebnych bibelotow zostaje mi nieco poczekać i zainwestowac w fulla. W przyszlym roku chociazby na piechote a na zlot sie wybiore ;-)
Pytanie mam takie jeszcze Tas kupowal amortyzacje do swojego pojazdu u Hinczykow. Jak to sie sprawdza?? Bo u nas za markowe coś trzeba wydać 2x więcej a domniemywam, że mieliście okazje to sprawdzić lub sam autor bloga moglby sie wypowiedzieć
Pozdro
ps: z tym testowaniem ramy pod obciążeniem- dobry sposob na test napewno wykonam tak poprostu dla siebie;-)

Tomek - Pon 05 Cze, 2017

Amortyzacje najlepiej kupić u nas markowe używane. Na aukcjach pełno boxxerów, bomberów, foxów itp w okolicy 1000 w dobry stanie.
Bujakoto - Wto 06 Cze, 2017

kloclukas napisał/a:

Pytanie mam takie jeszcze Tas kupowal amortyzacje do swojego pojazdu u Hinczykow. Jak to sie sprawdza?? Bo u nas za markowe coś trzeba wydać 2x więcej a domniemywam, że mieliście okazje to sprawdzić lub sam autor bloga moglby sie wypowiedzieć


TAS jeździ na amorku DNM.
Amorki DNM to nie chińczyki tylko Tajwan.
Generalnie i tak wszystkie Boxery, Bombery, Foxy i DNM robione w chinach, ale nie spychajmy tego ostatniego (DNM) jako chińczyk, bo to nie chińczyk. Chińczyk to ZOOM!

TAS zrobił ostatnio przegląd swojego Amorka DNM i jak opisał: "nie zauważyłem oznak zużycia" a jeździ ostro w terenie.

Ja jeżdżę nieco mniej agresywnie, bardziej dystansowo i jak na razie po 2500km amorek DNM spisuje się rewelacyjnie.

Nie reklamuje DNM, nie mam aktualnie go na sprzedaż - aby nie było, że namawiam :)
Opisuje czysto informacyjnie.

kloclukas - Pią 16 Cze, 2017
Temat postu: kontynuacja przeróbki
Witajcie po raz kolejny uplynelo troszke czasu wziolem wasze sugestie do analizy i wynik wyszedl nastepujacy:
Skończę na falconie... - ale nie w tym sezonie poprostu budżet sie skończył ;-)
Kolejna sprawa to TEST który mi proponowaliscie. Postanowiłem popełnic prowizoryczny e-bike na bazie elementow ktore posiadam czyli elyktryfikacje full

Postanowilem skleic akumulator....
z moich wyliczen wyszlo ze zmiesci sie w ramie nie 20s16p a 20s17p troche nie parzyscie ale skoro mialem ogniwa to czemu nie ;-)



Wiecej zdjec nie wklejam bo po co filnalnie przypominam TESTOWO wyglada to tak:


Moze brzydko to wyglada ta folia ale pozabezpieczane pod spodem jest jak nalezy...

Wynik testu hmm no jak dla mnie Laika zadowalajacy. Przejechalem rowerkiem okolo 100km dzisiaj po roznych trasach nie jestem leniwy wiec tez pedalowalem.
Wnioski:
Hamulce no trzeba miec dobre mam shimano slx wystarcza jak je zaloze....
amor przod do wymiany jest z zapalek jak mowiliscie i slx nie zamontuje... a rura sterowa 1 i 1/8 cala standard..
skrzynka by sie przydala by to ladnie jakos upchac w srodku i w sumie tyle...
wolnobiegu przerabiac nie musialem duzy plus wiecej przezutek
V-max bez boostow itp 60km/h
watomierza jeszcze nie mam ale po przejechaniu 100km z pedalowaniem z 84V zostalo sie 78V
pozdrawiam Łukasz :-)

misiek998 - Nie 21 Sty, 2018

Odkopię temat, czy rowerek tak dalej jeździ? :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group