To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Wibracje z silnika

Dlugas - Wto 25 Lip, 2017

Spróbuj wyciąć z butelki PET pasek i włóż pomiędzy szprychy. Tworzywo butelki PET jest dość twarde i śliskie. Może zadziała.
djmarcin56 - Wto 25 Lip, 2017

Jak chcesz szybciej to bierz taśmę dwustronna taka grubszą utnij wąski krótki kawałek i wsadź miedzy szprychy a potem to lekko zaklej silikonem, akrylem lub klejem na gorąco, będzie to razem pracowało ale nie powinno odpaść, powinno pójść szybko:)
Mitar - Wto 25 Lip, 2017

xyz2a napisał/a:
A czy nie była by taka opcja dobra że podczas zaplatania silnik w obręcz od razu założyć koszulki termokurczliwe na każdą ze szprych?


Nie jest to głupie, no ale teraz jak jest już zaplecione to trochę roboty.
Pierw trzeba sprawdzić czy taka separacja szprych na prawdę coś da.

djmarcin56 napisał/a:
Jak chcesz szybciej to bierz taśmę dwustronna taka grubszą utnij wąski krótki kawałek i wsadź miedzy szprychy...


Myślałem o tym , ale tam jest ledwo miejsca aby wcisnąć coś o grubości kartki papieru a co dopiero taką taśmę.

PET jest za śliski i zaraz się wysunie.

Musiało by to docelowo też jakoś estetycznie wyglądać a nie koło w papilotach :mrgreen:

maran_hand - Wto 25 Lip, 2017

A czy przypadkiem naciąg tych szprych nie jest problemem? Na filmiku wydaje się, że nie wkładasz zbyt dużo siły by spowodować ich ruch. Co prawda nie patrzyłem czy w moim wozidle można też w ten sposób ruszyć szprychy (rower stoi teraz u kolegi) ale jak czasami sprawdzam ich naciągnięcie to żadna nawet nie drgnie. Jakiej grubości szprychy są u Ciebie?
midi - Wto 25 Lip, 2017

Hej, na 100% szprychy za słabo naciągnięte i tyle tak samo ważny jest sam rodzaj zaplotu, szprychy powinny się tak krzyżować by dochodziło do delikatnego wygięcia szprych , zapewne już to na forum opisywano.
Tomek - Wto 25 Lip, 2017

Na zlocie był z jednym kołem identyczny problem, furcały te szprychy strasznie jakby drugi wolnobieg był, po dociągnięciu każdej o pół obrotu prawie całkowicie owy problem zniknął. Jak są mocna napięte to spróbuj dociągnąć każdą równo o ćwierć obrotu albo 1/8 i obserwuj czy lepiej czy bez zmian, jak były dopiero dociągane to lepiej wyjeździj baterię do końca i dopiero dociągnij.
smekes - Śro 26 Lip, 2017

a to koło masz wycentrowane dokładnie i bez bić? preferuje naciąg szprych taki by sie pod palcami lekko wyginały - czyli naciągnięcie takie, aby nie grały, więcej nie ma co kombinować jak są prawidłowo naciągniete.
Wojtas82 - Śro 26 Lip, 2017

Efekt tramwaju trzeba by jakoś estetycznie zrobić. Do głowy przychodzi mi jakiś rodzaj koralika, w którym byłby separator (butelka PET lub jakaś guma) przyklejona na gorąco. Ciężki temat..
Mitar - Śro 26 Lip, 2017

Spróbuje podciągać tak jak radzicie i zobaczę czy będzie poprawa,
ale najpierw spróbuje może powciskać coś między nie i sprawdzić czy efekt tramwaju się zmniejszy.
Bo ten rezonans w które one wpadają może być spowodowany właśnie kontaktem 2 szprych ze sobą.

Ledo - Pon 07 Sie, 2017

jak dla mnie to jest luźna szprycha

naciąg szprych sprawdzisz na dźwięk szarpiąc palcem jakbyś grał na gitarze i słucha dźwięku

jak dzwięk jest na b. wysok. tonach to jest za mocno dociągnięta
jak ładnie brzęczy w miare wysoko to jest ok
jak drgania są niskie i słychać niskie brzdąknięcie a nie dajbóg jeszcze drgania nypla to szprycha luźna

pograj se na każdej szprysze i wyczaisz różnicę w dźwiękach
ten myk pokazał mi gościu w serwisie jak teraz centrowałem koło,
przez co wiem szybko któa szprycha się poluzowała

aby koło byłe równo na bicie lewo i prawo, jak również na bicie góra dół (jajko, elipsa) odpowiednio naciąga lub luzuje sie szprychy je centrując, więc oczywiste jest że szprychy nie wszystkie, będą miały tego samego dzwięku, niektóre troche niżej lub wyżej tony, ale szybko wyczaisz która gra za wysoko, a która nisko albo wogóle nie gra...

dociągając szprychy na jeden dźwięk rozcentrujesz se koło

to też b. pomaga przy centrowaniu koła jak np ucieka lekko w lewo i masz do wyboru, podciągasz szprychę która ściąga koło w prawo albo
luzujesz szprychę któa ściąga koło w lewo
wystarczy nasłuchać dźwięku i już wiesz która jest mocno a która słaba naciągnięta- wiesz którą podciągnąć albo opuścić

xyz2a - Pon 07 Sie, 2017

Ledo - Ty ostatnio często filmy wstawiasz - nagraj i to.
Mobil - Pon 07 Sie, 2017



A tak wracając do dyskusji jak zaplatałem i centrowałem kołą "zawodowo" (praca w serwisie) to nie słuchałem jak "gra" tylko ustawiałem góra-dół, później prawo-lewo i dociągałem z taką samą siłą (od biedy można metodą każda po 1/4 obrotu i też wyjdzie) Później odprężanie wszystkich szprych i gotowe :wink:
Cytat:
Idealne koło to takie w którym naprężenia rozkładają się idelanie równo na każdą szpryche

Jest nawet ciekawa książka o tym fachu:
Gerd Schraner - The Art of Wheel Building

Mitar - Wto 08 Sie, 2017

Dzięki za poradę, sprawdziłem i każda gra trochę w innym tonie ale wszystkie grają dość wysoko porównując do koła z przodu które nie było centrowane.

Ledo napisał/a:
...dociągając szprychy na jeden dźwięk rozcentrujesz se koło...


Nie wiem czy dobrze zrozumiałem rozcentrowanie jest ok?

Mechano - Wto 08 Sie, 2017

Koło rozcentrowane to koło nie trzymające centry, czyli krzywe. Krzywe koła są be :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group