To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Napęd z silnikiem w kole - 29 cali zamiast 28 ?
maki1000 - Wto 06 Cze, 2017 Temat postu: 29 cali zamiast 28 ? Uwaliłem wczoraj koło tylne 28 cali.
Dzisiaj jeździłem po serwisach ale goście tego nie ogarną . Nie maja szprych, nypli, obręczy itp.
Jeden z nich stwierdził że jak chcę rozwiercać otwory w obręczy to lepiej szukać 29 cali, bo to ten sam rozmiar co 28 moje tylko do rowerów górskich.
1) Czy ktoś z Was już zaplatał takie obręcze i czy jest faktycznie tak jak mówił?
2) Czy moje szprychy nie są za miękkie ? Niby mają 3.2mm grubości a jestem je w stanie wygiąć rękoma jak na zdjęciu
bloodyopel - Wto 06 Cze, 2017
Tak, koła mtb tzw. 29er to po prostu obręcze 28" z większą oponą
maki1000 - Śro 07 Cze, 2017
Zamówienie złożone. Obręcz na allegro
http://allegro.pl/dt-swis...zNmU1MzJhNGQ%3D
Szprychy w maxev.pl tak jak polecaliście
http://www.maxev.pl/p256,...nyplem-4mm.html
Wszystko powinno pasować bez rozwiercania. Jak dojdzie dam znać jak się ten zestaw spisuje.
maki1000 - Wto 13 Cze, 2017
Dupa blada
Już mi ręce opadają. Zrobiłem na zestawie powyżej ze 100km i poszly 2 szprychy.
Jak dał mnie to coś z tym silnikiem jest nie tak bo koło nacentrowane idealnie a jak na manetce gazu dodam do góry kołami to całym rowerem rusza. Jak dostałem nowe koło z silnikiem było tak samo. Myślałem że wystarczy wycentrować i ze tak ma być.
Nie wiem już co mam robić z tymi 28 calami
tas - Wto 13 Cze, 2017
Jest też: Masz obręcz po przejściach = mało sztywna = problem ze szprychami.
maki1000 - Wto 13 Cze, 2017
Założyłem nową, przejechałem do pracy 10km i padła kolejna.
Wszystkie przy silniku. Zamiast się cieszyć z roweru to się tylko
Może za bardzo te szprychy wchodzą główkami w silnik?
Tomek - Wto 13 Cze, 2017
To jest silnik 9c? Mi te szprychy w mxusie w falconie wytrzymały kilka tys. km, możesz pękniętom szprychę wymienić na nową bez zdejmowania opony tylko nypel przytrzymaj.
Dociągasz szprychy ? Sam centrowałeś czy serwis, mogą być za mocno/słabo albo zbyt nierówno dociągnięte.
Zaplecione z przeplotem? Wrzuć foto całego koła
maki1000 - Śro 14 Cze, 2017
Silnik Mxus xf40c 30H jak jade na max to pokazuje na wyswietlaczu 1600-1700W
Szprychy były na jakimś tam urządzeniu ustawiane w serwisie - chodzi o napięcie.
Gdy poszły 2 szprychy, trochę poluźniłem wszystkie żeby było podobnie jak w przednim kole. Poszła następna szprycha to ponaciągałem wszystkie na sztywno, ale efekt dokładnie ten sam
Koło zaplatalem sam a następnie dałem do wycentrowania do profi serwisu.
Zaplot na 1 krzyż tak jak radzili na forum.
maki1000 - Nie 25 Cze, 2017
5 szprych padło.
Zamówiłem inne grubsze wraz z obręczą 29 cali. Zaraz biorę się za składanie.
Odpaliłem jednak sam silnik i mam do was pytanie. Czy to tormale że silnik rusza całym rowerem na pełnym gazie? Wszystko jest w normie czy źle trefiłem? Może to jest przyczyna pękających szprych ?
https://youtu.be/yDDo1RWEodM
djmarcin56 - Nie 25 Cze, 2017
Sprawdź czy masz równo oś osadzoną taka samo głeboko z obu stron w widełkach, być może z którejś stron jest ciut głebiej jeśli haki piłowałeś i silnik moze wpada w wibracje bo jest minimalny kąt miedzy kołem a podłożem choć nie wiem czy opona by tego nie niwelowała
qaz33 - Nie 25 Cze, 2017
maki1000 napisał/a: | Czy to tormale że silnik rusza całym rowerem na pełnym gazie? |
Jezeli twoj sterownik steruje predkoscia a nie momentem to jest normalne
xyz2a - Nie 22 Paź, 2017
maki1000 napisał/a: | 5 szprych padło.
Zamówiłem inne grubsze wraz z obręczą 29 cali. Zaraz biorę się za składanie.
Odpaliłem jednak sam silnik i mam do was pytanie. Czy to tormale że silnik rusza całym rowerem na pełnym gazie? Wszystko jest w normie czy źle trefiłem? Może to jest przyczyna pękających szprych ?
https://youtu.be/yDDo1RWEodM |
I jak tam - udało się rozwiazać problemy ze szprychami?
maki1000 - Nie 05 Lis, 2017
Tak
Pomogło jak sobie sam zaplotlem na 1 krzyż ale z przeplotem wyginając szprychę o szprychę. Bardzo łatwo też można poczuć różnice przy jeździe, koło jest dużo bardziej sztywne
|
|
|